Fika och doftljus...


Man kan inte tro att vi gör annat än fikar hos oss =),och visst blir det många tillfällen att slå sig ner med kaffemuggen och mysa lite av tända ljus och något gott till kaffet. Idag provsmakade vi de små saffranssemlorna som bakades häromdagen. Lagom stora och med saffran och mandelmassa blir det ju mycket julsmaker eller hur. Receptet hittar ni HÄR om ni får lust att prova.

Jag har lite dille på doftljus också, ett yankee candle med en lagom dos juldoft ger en härlig doft i huset. Jag har inte köpt dessa innan, men nu är jag fast!

Stora glasvaser med ljus i, enkelt och mysigt.





Ljus är ett måste och många små ljuskällor blir det, jag klämde in en ljusslinga i de här två lyktorna, mysigt sken och fina där på svarta skänken.

Fin helg till er, snart blir det lite mat och kanske lite glögg uppå det, är det juletider så är det!!



1 ullie:

skriven

älskar ljus och ljusslingor har det i massor nu

Är det verkligen gott med såna semlor? Har inte prövat.

Stormlycktor så fin o enklet som du sa. :)



hoppas ni har en skön helg.. ni har ingen direkt snö hos er heller eller? Va däråt i förra helgen men ...

stor kram fina du

2 Proforma - Irene:

skriven

Visst är det mysigt med fika och dom där semlorna ser ju så goda ut! Och snart är det dags för vanliga semlor, de brukar komma i mellandagarna här på konditoriet. Får nog bli en då... :)



Jag har ett ljus med juldoft, också från Yankee candle i annan färg och säkert annan doft också. Men det luktar verkligen jul!



Ha en skön söndag, Tina!

Kram

3 Linruz:

skriven

Saffranssemlor har jag aldrig testat ,men har förstått att det är sagolikt gott :)

Kramn och ha en fin fjärde advent

LIna

4 Jessika:

skriven

Visst blir man fast när man väl testat Yankee Candle? Min favvo heter Kitchen Spices, sonen säger alltid att det luktar sockerkaka när det är tänt :)

Saffranssemlor lät bara helt oemotståndeligt!

Ha en mysig sista advent!

5 Henny<3:

skriven

Hejhej!

Fråga en fråga på min blogg om en kändis!

Vad som helst, ingen fråga är för dum!

6 Monica:

skriven

Dofterna kring julen kommer verkligen i en strid ström överallt ifrån.

Jag kan bli helt salig ibland.

Saffranssemlor låter gott. Just nu är jag själv inne i en godis-bakar-stim. Idag blev det knäck och imorgon ska det kokas kola. Något litet varje dag så känns det bara kul att stå vid spisen.

I fredags gjorde jag kanel/apelsin krämen till pepparkakorna - den är verkligen försvinnande god!



Fortsätt mys och ha det bra Kramar Monica

7 millandante:

skriven

Oh himmel så gott...!!! Måste baka detta snart:)

Ja visst är det mysigt med alla ljus nu!



Läser ikapp och inspireras som vanligt!

KRAM

8 Malin:

skriven

Tjusigt! Många exempel på fina mysbelysning.

9 mo:

skriven

Tjenixen :)

Ja det blir mycket av båda delarna...både fika o ljus. Jag o H har precis gjort ännu en sats julgodis...lakrits"knäck" blev det nu...mycket gott. Men är det någon gång man får synda o äta snask o godis i veckorna så är det ju nu..Säger som jag alltid säger, : Till våren blir det tuffa tag..haha, javisst, som vanligt. VI har bokat resa till Rhodos i Juni så jag får väl ha det som mål att försöka bli lite slimmad till dess ;)



Någon snö har vi inte i sikte, inte ni heller eller? Sitter just nu o lyssnar på julmusik som H tagit ner från spotify o nyss var det någon som sjöng så illa så jag visste knappt om jag skulle skratta eller gråta...hähä, allt är inte bra.



Ha en skön kväll, kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

10 Liza:

skriven

Så härligt att se alla fina ljus hos dig! Gillar ju som du vet ljus av alla de slag och nu får man ju verkligen frossa. Vi fikar här också och gott är det och snart vet man att jeansen åter sitter supertight... Men det är bara jul en gång per år och då får man fika och äta godis hur mycket man vill... :D

Ha det gott!

Kraaaaaaaaaaaam!

11 Linda:

skriven

Saffranssemlor är fantatiskt gott!

Kommentera här: