Keso och kaffe...


Har sällskap hemma idag,mellansonen har ledigt från skolan.Han blir såklart sugen på lite fika.....hittade några kakor från i julas i frysen,centerkakor,två klippte han...medans jag mumsade och var glad för ett finncrisp med keso på. Helt ok,men ska sanningen fram så var jag bra sugen på att ta en kaka jag också......men.....kunde samla krafter att  inte trilla dit.......den här gången =)

image1181

Pärlhyacinterna som jag satte i min zinkkruka växter så det knakar,fick samla ihop några som blivit för långa i en liten kruka.

image1182

Utanför fönstret är det grått,dystert,blött och kallt...............tror jag håller mej inne resten av dan !


Ha en fin dag.....har ni det lika dystert på väderfronten ni också????

kram


foto : tinas privata
1 anette:

skriven

Jepp, regn, blåst och några få plusgrader. Riktigt ruskigt.

2 jes:

skriven

Åh det såg härligt ut..Här är det grått och trist i dag. Sitter o fundera på vad vi ska äta bara :(..spara nog det till maken kommer starx..hihi.Ingen fara alls att du inte skrivit på länge!! Jag har varit dålig jag också..ligger lite lågt..om du hänger med på vad jag menar..Vad fin trappan och tavla blev! och hallen när hyllan fick flytta ut!! Det är bara fantasin som kan sätta stopp..eller pengar!Japp,nu är vi på gång! Det känns såå bra!Men nu måste en annan ha lite köpstopp :( Eller försöka i alla fall ..eh..om man ska ha semster i sommar också!!haha.Pengarna lär rulla ut i snabbare takt än dom kommer in..Men det är det värt!Men man vill ju ha allt bara!!!Visst var dom snygga! Hur långt fram ligger ert? på tur snart eller?

Gråa kramar

3 Fioona:

skriven

Japp, det regnar och snöar om vartannat! Men jag har tänt massa ljus här inne och gjort en stor kopp te så att man ska överleva vädret! :)

4 anna:

skriven

Här har det varit en strålande vinterdag, några minusgrader och solen som gassat med all sin kraft i den vita snön, tyvärr har jag inte hunnit njuta av det vackra vädret då jag försöker få ner allt vi äger och har i lådor inför flytten i helgen.

Centerkakor? Är det som Dumlekakor fast med Center?

5 Ann-kristin S:

skriven

Vilka fina muggar du har :)
Får man lov att fråga var du har köpt dom????
Ja här blåser det och hoppar upp och ner med graderna

6 anna:

skriven

*korkad*

Missade att klicka på länken så glöm den sista frågan ;)

7 Linda P:

skriven

Ja, småregnigt o trist. Vilken karaktär du har, Tina! *impad* Själv kan ju inte sluta äta onyttigheter... Sambon kom hem med fika idag och vem glufsade glatt i sig om inte jag.

8 Hanna E:

skriven

Jo det är lika grått här oxå, skulle kunna sova hela dagen och vakna framåt april!!

9 EVA:

skriven

Strålande solsekn och några minusgrader har vi haft idag...HELT UNDERBART !!!
*
Och vad duktig du var...jag har inget hemma nu för jag vet att jag snabbt åker dit ! Om dottern är fikasugen så får hon köpa sig en bulle nere på Ica...hihi ! Och ingen huvudvärk idag...hoppas det håller i sig så...
***
KRAM EVA

10 Lilla jag:

skriven

Mysigt med fika. Har har det varit alla möjliga väder. Vind, snö, reng och allt där i mellan. Ingen sol dock...

11 Malin:

skriven

Keso är mumsigt! :) kram

12 sanna:

skriven

mmm gott med keso. Ja här var det snö och slask igår och idag har det frysit på. Hade ju varit smart om de hade plogat när det fortfarande var slask ;-)
Fina underlägg du har!
Kram Sanna

13 Fru A:

skriven

Här är det kallt och klart, solen skiner rakt in i mina ögon när jag sitter vid datorn faktiskt. Inte alls trist och grått med andra ord :)

14 Malinbayard:

skriven

Här tittar solen fram en smula i dag och huj vad Malin piggnar till!

15 Tess:

skriven

Mysigt hem!!!! fin inredning!!

16 Ulrika:

skriven

Vad duktig du är som står emot. Äter du fortfarande efter Gi tänket? För visst var det väl du som var så duktig med det?
Ser du "Du är vad du äter" eller vad heter det?

17 Perlan:

skriven

Så mysigt och smaskigt det ser ut!!
Du är duktig som står emot, begriper inte hur du gör?? :)
Ja här är med jätte tråkigt väder.. grått och trist.. Fast inget regn just nu.. Jaaa.. lite sol hade ju inte skadat!!
Ha en toppen dag tjejen!!! Kramar!!!!!

18 Nina:

skriven

Ni har helt sjukt snyggt i ert hem!! Åh, vad jag är avundsjuk. Kul med en blogg som faller mig precis i smaken:) Jag har några frågor om er underbara trapp. Hade ni någon matta på trappstegen från början? Och hur har ni i så fall burit er åt att fått trappstegen så fina?

19 tina:

skriven

Nina: Tack snälla du!! När vi flyttade in i huset låg där en heltäckningsmatta i trappan som vi slet bort...sen slipande vi trappstegen. Har haft det så i rätt många år. Nu slipade vi med maskin och sen betsade vi...vi har ingen lack över! Tror att bara man är nogrann med underarbetet så blir det bra!
Ha det bra!/tina

20 MO:

skriven

Så mysigt med en fika o lite trevligt sällskap. Mindre trevligt med skitiga hundar....usch det är duschen varenda dag. Fast idag regnade det inte i alla fall..Jo det behövs inte så stora medel ibland när man vill piffa till något, till tvättstugan har jag ju bara köpt lite småsaker,men som sagt mer står på önskelistan....Här har det börjat blåsa nu, det ska ju storma en del har jag hört o det har börjat redan nu, blir det för illa blir det väl inget ikea imorrn...snyft, jag jag vill hemskt gärna dit. Idag har jag bara gått hemma, städat o gått lång runda med Maila, sen har jag strosat runt i joggisarna, det är så skönt ibland. Skönt att det är fredag imorrn, ska bli så skönt att sova lite längre på lördag...är ju ingen morgonmänniska direkt. Många kramar,så hörs vi

21 Hem och Lyckas Mia:

skriven

Vad mysigt! Och den där kakan är så himla god, har gjort den med dumle, mums!

kram

22 Hanna:

skriven

Hej Hej!

Själv hade jag aldrig klarat av att stå emot:)

Ha en fin helg! Kramkram

23 kalle på svartpeppar.blogg.se:

skriven

kseo feta/oliv är godast!

svar: ja lite norrgavel. eller även ekdahsl och carl malmsten fick jag en känsla av. fint.

24 Hilajn:

skriven

Fina bilder. Strongt av dig att låta bli kakorna. Dumle/Centerkakor är ju sååå smarriga:D

25 m a r i a k o d e n:

skriven

Hej hej...
Men du..vilken snygg mjölkkanna!!
VAR har du fyndat den????
Hoppas helgen blir bra...
Själv ska jag ta det lugnt å ....eh....rensa vidare!
Håller just nu på att gå igenom min garderob....

Ha det jättebäst!!

K R A M I S! ! ! !

26 Karin:

skriven

Vad duktig du är som kämpar med vikten. Har du gått ned något? Kram!

27 Cina:

skriven

Hej där!

Vilka mysiga bilder :)! Här är det grått och blåsigt idag- skönt att sitta inomhus!

Önskar dig en riktigt skön helg, kram!

28 Cina:

skriven

Hej där!

Vilka mysiga bilder :)! Här är det grått och blåsigt idag- skönt att sitta inomhus!

Önskar dig en riktigt skön helg, kram!

29 Jennie:

skriven

Alltid lika kul att kika i din blogg.
Här i norr har det varit näst intill snöstorm. Det tog ett tag innan snön kom, men nu är den här :)
Trevlig helg / Jennie

30 Malin Inspiration&design:

skriven

Go kväll!! Sno du på bara! Jag är glad om du blir inspirerad till att göra något sånt du med. :) Ska bli kul att se hur det blir hos er. Ett skepp kommer lastat......med MASSA INSPIRATION!!!! ;))

Kram

31 pia:

skriven

tragiskt väder här med...snö å blåst, håller mig inne...
HA EN GO Å TREVLI HELG!!!
kram

32 Linda P:

skriven

Klart du ska härmas! Vem har sagt att man bara kan ha siffrorna utanpå huset :)!?!? trevlig helg och kram på dig!!

33 Jessica:

skriven

Hej igen! Jo, varför jag undrade över dina barn är att jag har för mig att jag läste att ni gjorde iordning rum för killarna i källaren. Stämmer inte det? Jag funderar på att göra lika dant här hemma för vår 11-årige son. Jag tror han skulle uppskatta att "komma undan" från tjejerna och ha sin egen våning.
Ha en härlig helg!

34 Sofia:

skriven

Hej!
Ååååååh va kul att jag hittade din blogg!
Har aldrig varit in här tidigare... du har verkligen superfint!!
Kommer titta in många fler ggr.
Mvh Sofia

35 Linruz:

skriven

hej hej ..kikar in. hittade hit från Perlan.
Jättefin blogg du har.
Kram Linruz

36 jenny:

skriven

Vilken fin kopp, får man fråga vart den kommer ifrån?

37 Kiki:

skriven

Vad snygg trappan blev! Gissar att den inte är så hal som en lackad trappa?

Här i Skåne har vi 5 grader och sol idag. Snödroppar och vintergäck i trädgården. Och nytt ogräs också så klart... :/

38 MO:

skriven

Tjena, kikar bara in o kollar läget. Idag har vi varit på Ikea, syster o jag. Det vara ganska mycket folk så det blev inte så mycket att gå o titta runt utan kollade inköpslappen o så blev det handlat därefter, bättre o åka mitt i veckan..Vad har ni haft för er då? Ni har väl renoverat vidare, så energiska som ni är...här står som sagt allt stilla. C har jobbat idag så det är ju inte mycket tid till att göra så mycket annat...trist. Ha en skön söndagkväll, kramar vännen

39 Malin Inspiration & design:

skriven

Kikar inom. :) Hoppas allt är bra. :) Själv sitter jag & filurr på hallen. Vi har tapetserat väggen vid dörren nu men den känns såååå hopplös. Vill inte har för mycket saker där men ändå vill man ha lite praktiskt. Lurigt det där. :) Tror det får bli tre skoskåp med "skiva" ovanpå. en långsmal spegel på höjden längst till vänster & sen Wavehängare till höger. Tror du Wavisarna passar till den nya tapeten? Kanske inte blir så bra eftersom tapeten är lite "vågig". Hoppas vi får ordning på det snart. man behöver verkligen det, det är jobbigt när de tär uppställt.

Ha det bra! Kramen!

40 Angelica:

skriven

Väldigt fint med pärlhyacinter. Vårigt som få!

41 Arianne:

skriven

many thanks for your dedications to this world

Kommentera här: