På önskelistan...

 
Trots snöblandat regn och kallt, visst känns det är den är på gång....våren!
 
I år finns det en hel del 
på listan över saker som ska göras. Det finns det väl iof alltid, men några saker
är riktigt nödvändiga att fixa till.
'
Byta panelen på garaget, måla panelen på huset
och något jag längtat länge efter....lägga nya gångplattor på husets framsida.
 
Vårt hus är byggt 1974 och plattorna har legat där lika länge.
 
Ja ni förstår ju, det är verkligen dags.Sjöstensplattorna har sett bättre dagar.
 
bild hittad här
 
Gång kantad med sjösingel och lavendel
 
Vanliga enkla betongplattor blir bra till vårt sjuttiotalshus. Skenar iväg i tankarna om vi inte skulle ta och sätta plåtkanter istället för kantsten som får gränsa mot gräsmattan.
 
Det tål att tänkas på.
 
HÄR hittade jag de inrpirerande bilderna.
 
Om någon har tips om kantstöd, köpta eller egenhändigt gjorda, tipsa gärna! ♥
 
Trädgårdsflow: Om buxbom, plåtkanter och lite till
 
Trädgårdsflow: Om buxbom, plåtkanter och lite till
 
Trädgårdsflow
 
Vi får väl se....planera och drömma är ju halva jobbet eller hur =)
 
Drömmer gör jag också om en ny fin rejäl vattenkanna.
Några finingar hittade jag hos Rum21
 
 
stor klassisk kanna från House Doctor
Vattenkanna, svart i gruppen Inredningsdetaljer / Hemmets bra att ha / Vattenkannor hos RUM21.se (115173)
Vattenkanna 7,5L, svart i gruppen Inredningsdetaljer / Hemmets bra att ha / Vattenkannor hos RUM21.se (101949)
 
Modern kanna från Born in Sweden. Modern i stilen och rymmer 7,5 l.
Riktigt tung att bära men godis för ögat! 
 
Nu har våren kommit till mig, kanske inte vädermässigt, men jag har börjat planera och drömma. 
Gott så.
 


 
Sommar på bild....från altanen utanför uterummet på vårt hus.
 
Nämnde jag att trädäcket ska målas
på baksidan också....
 
 
 
 bild | tinaminastina
 
 
1 Helen:

skriven

Så vackra bilder ☀ ja visst längtar man till våren och trädgården. Ha en fin dag ❤

2 tina:

skriven

Tack Helen! Ja verkligen...men snart så =)
kram!/tina

3 Linda:

skriven

mina föräldrar tog och vände på sina sjöstensplattor på uteplatsen vid sommarhuset. De var släta och grå under till, blev jättebra. Kanske funkar för er med. Bara ett tips.

Svar: Linda: Vi har haft likadana funderingar...kul att det blev bra! Våra stenar är lika stora på en av gångarna, och halva stenar på den andra. Just nu lutar det åt nya plattor, men vi tänker nog använda de gamla och vända på dem och lägga som gångplattor i trädgården! Kram och ha en fin påsk!
tina
tinaminastina

Kommentera här: