Klurar,vilar....och dricker te.

 
Det blåser och snöar och jag kikar ut genom de smutsiga fönsterna som stormen Egon var så snäll att lämna efter sig. Min värkiga kropp gillar inte vintern, så jag har en period med lite sämre dagar. Men klaga hjälper ju inte, att vila och ta hand om sig är ju det enda som gör nytta.
 
Att pigga upp sig med något lite nytt gör ju susen för humöret. Så jag bjöd in den lilla pippin från architectmade att bo hemma hos oss. Ett presentkort kom till fin användning....Lite suddiga instagrambilder får duga.
 
 
 
 
 
Denna tiden efter jul och nyår känner man för nytt fräscht och att göra nytt. Jag är inget undantag, men orken  finns inte riktigt. Då är det toppen att kunna surfa runt på fina inspirationssidor och bloggar för att hämta lite inspiration och få ideér.
 
Hos oss stundar inga stora projekt framöver, bara lite måleriverksamhet och att färdigställa en del saker som har dragit ut på tiden. Förstår inte varför det alltid blir så...golvlister som inte riktigt blir färdigt mm.
 
En sak som jag dock har på önskelistan är att vi ska ta tag i vår lilla hall. Funktion i form av ett stort klädskåp, har fått gå före en lite mer tilltalande hall med BÅDE form och funktion. Vi funderar och tänker, fram och tillbaka.
Kanske kommer vi fram till vad vi vill göra...och kanske till och med tar tag i det hela. 
 
DET återstår att se!
 
Här kommer lite inspiration som jag tar med mig i funderingarna kring en ev hallrenovering....
 
 
 
 
 
 
 
More wicked decor ideas here - http://dropdeadgorgeousdaily.com/2014/01/geometric-homewares-square/
 
bild härifrån
 
Nordhemsgatan 63 B (Stadshem) – Husligheter
 
 bild
 
 
minimal entryway (via Stadshem) - my ideal home...
 
bild härifrån 
 
IKEAs Ställ skoskåp | These shoe cabinets can provide handy storage in several places. They can round up all kinds of things besides shoes.  I have them in my bedroom to hold books and papers, eliminating messy stacks. They are large enough to hold TP, rolled towels and bottles of spray cleansers in a bathroom. They could be used in offices as well.
 
bild
 
Fina att hänga upp halsdukar mm på
 
 
bild här
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 ullie:

skriven

Alltid kul att göra om men lite svårt Hur man vill ha det.

åh du ja känner igen det där precis hatar denna årstid bläää men hjälper ja inte gnälla som sagt va
vila dej du o värm dej
Ha en fortsatt bra helg kramar

2 roomofkarma:

skriven

Vet du var jag kan köpa dom super snygga krokarna i läder?
Super fina bilder du bjuder på!

Kram Carola

Kommentera här: