te äpple och bakredskap

 
 
Regnet faller och bladen från vår björk bildar en fin matta utanför ytterdörren. Tog ett stort kliv över dem när jag hämtade posten för att inte förstöra det fina.Nu bläddrar jag i lite reklam och tidningar och sippar på ett enkelt gott jordgubbste, inte det minsta höstigt i doft eller smak, men gott!
 
På hösten får jag lite längtan efter att baka mer än annars, och även att uppdatera lite med nya bakredskap. Tråkiga men funktionella mått ligger lite varstans i lådorna, det hade inte alls varit fel med något som både är bra och lite snyggt. Det ska ju vara kul plocka fram grejerna också !
 
Den här skönheten från Alessi måttornet Tower är ju sypersnygg...
 
Alessi Måttornet Tower 5-delar Porslin
 
 
Lagerhaus har fina och lite stilrena måttskålar till bra pris, kan nog användas till mycket! 
 
MÅTTSKÅLAR STENGODS 4 ST
 
 
 
House Doctors måttsats i porslin är också fin.
 
House Doctor Måttsats Porslin 4 delar
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag blev det dock inget bakat till kaffet. Ett äpple, gravensteiner, både smakade och doftade gott....höst!
 
 
 
 
 
 
 
bild: tinaminastina
 
 
1 Ami :

skriven

Hej
Jag har följt din blogg i några år och blir så imponerad. Har inte kommenterat tidigare men NU kändes det rätt. Bor också i ett 70-tals och du ger mig inspiration när jag tycker allt är såå vanligt...
Kram <3

2 tinaminastina:

skriven

Hej Ami! Men...åh vad glad jag blir av din kommentar, tack ! Tror nästan att ingen läser här längre, och så får jag en så fin varm kommentar av dig. Kul att kunna inspirera! Jag försöker hålla liv i bloggen, dock är det lättare att använda "snabbare" sociala media som Instagram. Kika in där om du vill....tinaminastina heter jag där också!
kram och på återseende! / tina

Kommentera här: