tankar kring ett golv

 
Att hela tiden vara uppdaterad är förstås roligt men det gräver hål i plånboken och tar på krafterna. Det är bara att fråga min man om alla projekt som surrar runt i tankarna hos mig. Något jag funderat på ett tag är vårt klinkersgolv som vi lade in när köket renoverades för ca fjorton år sedan. Ett teracottafärgat golv med bred fog och golvvärme under. Det är varmt och skönt att gå på, men idag hade jag inte valt ett klinkersgolv med den färgen. 
 
Lagt är lagt.
Man river ju liksom inte bara ut ett klinkers med värmegolv under bara sådär. Inte hos oss iallafall.
 
Fråga maken.
 
 
Helt hopplöst är läget dock inte. 
 
Den här fina lägenheten såg jag hos trendenser, en lägenhet som såldes nyligen via Bjurfors Göteborg.
Vitt och med ett fint höganäsklinkers på golvet.
 
Vårt klinkers får ligga där det ligger....vi har viktigare saker att ta tag i här hemma än att riva ut ett klinkersgolv.
 
 
 
 
 
 När vi ändå är inne på terracotta, den här ljusstaken Globo från Kähler har jag fastnat för.
 
Fast jag gillar den grå! 
 
 
 
 
 
 bilder Royaldesign

Kommentera här: