Hade inte varit fel med lite koppar på spisen....skulle vilja

 
 
...ha ett gäng fina kastruller i koppar i köksarsenalen. Saknar faktiskt bara en liten såskastrull om sanningen ska fram, men det skulle vara fint att ha några fina kopparkastruller att kunna ställa fram. De är ju vackra som de är, och sätter lite guld -( koppar ) glans på vardags dukningen.
 
Grym, Gryta, 3,6 LGrym,  Sauteuse, 1,5 L
 
Dessa finns på Cervera, till lite rabbaterat pris just nu.
 
 
Några fler finheter som skulle förgylla tillvaron i köket:
 
Den fina kakstämpeln från Granit, peace....fin och kul att stämpla julkakorna med.
 
Kakstämpel Peace
 
 
Timglaset är ju så fint....hamnar på önskelistan!!
 
 
 
Timglas 60min
 
Varför inte använda den superfina tekannan i gjutjärn också från Granit, för att hålla glöggen varm.
 
 
Tekanna Gjutjärn
 
 
 
 Jag har lyckan att ha ett gäng glöggmuggar från ERNST, och de är sådär lagom juliga med det fina omtaget i ull runt. Gillas.
 
Hittas här
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag fixa lite fredagskänsla här hemma, tända lampor och ljus och jag tror jag fyller på kaffemuggen med lite nytt kaffe och skummad mjölk.
 
Fin fredag till er!
 
bilder : Granit  Cervera Pinterest
tinaminastina instagram 
 
 

Kommentera här: