Tips

Innan ni får läsa om dagens uflykt måste jag be om ursäkt för hur bloggen ser ut både textmässigt och till bild. Något som jag inte vet hur jag ska rätta till har hänt, med understruken text och det är omöjligt att få raderna att hamna där de ska. Ska försöka rätta till detta så snabbt jag kan.
 
Idag packade vi en kaffekorg och började köra utan bestämt mål. Vi stannade till vid sjön
där vi brukade bada när barnen var små, vi åkte småvägar vi aldrig brukar köra på, och till slut hamnade vi
i Ulricehamn. En mysig liten stad med en fin gågata där vi bl a besökte fina fiket/inredningsbutiken FORMAT, där mat och form samsas fint. Många fina saker på hyllorna men det blev ingen shopping alls på den här lilla utflykten. Efter att ha strosat en stund bland butiker åkte vi utmed sjön och man behöver verkligen inte åka långt hemifrån för att upptäcka fina platser.
 
 
 
 
 
 
 
På väg hem bestämde vi oss för att stanna till vid Svansö, en liten bit utanför Bottnaryd några mil
sydväst om Jönköping. Där har Erika och Li öppnat ett kafé/inredningsbutik Open New Doors. Vilket ställe!
Med inriktningen rawfood i form av fika eller mat i vacker miljö får man både något gott för smaklökarna och sinnet.Stanna till där om ni har vägarna förbi. Detta får bli dagens tips!
 
 
 
 
 bilder:tinaminastina/instagram
 
1 Camillasnyahem :

skriven

Vi gjorde också en utflykt till Ulricehamn förra sommaren och jag upptäckte också den mysiga butiken. :) Det stämmer att man inte behöver åka långt för att få en helmysig dag.

Kommentera här: