Bråda tider...

Nu händer massor här hos oss! Om en vecka tar äldste sonen examen han har gått ett kandidatår efter sin grundutbildning, dottern tar studenten och på tisdag är det bal. Syster och bror ska gå tillsammans, söta fina brorsan som ställer upp och är balkavaljer !
Bråda dagar väntar alltså, det mesta i klädväg och allt annat runt det är fixat så där är läget lugnt. Däremot finns en lååång lista över saker som ska göras inför studentfirandet, som tur är så är det tredje gången vi firar studenten här hos oss så snart går saker på rutin ;)

Min finafina Julia...snart färdig undersköterka. Jag är så stolt över mina barn, precis som alla andra mammor är!

Apropå mammor....på söndag är det ju mammornas dag och den firar vi tillsammans och fikar gott och kanske får man lite extra uppmärksamhet, mycket mer behövs inte.

En lite galen bild bjuder jag på också..och jag som nästan aldrig lägger upp några personliga bilder här på bloggen...här är iallafall en=)




Några kvistar av vår trollhassel knipsades av och hamnade i vår vas på bordet...grönt och krispigt.
Nu växer det så det knakar i trädgården. På listan över att göra saker står att så några rader med ätbart och blommande i trädgårdslandet, kanske kanske imorgon.

Luktärtor, ringblommor, ruccola, dill, persilja är uppskrivet...kanske något mer, har ni bra tips på lättodlat och gott/fint?



I veckan var jag i stan på läkarbesök och efter tog jag mig en runda till Ikea det resulterade i en vit Vågö från Ikea som hamnade på gräsmattan på vår framsida. Jag gillar verkligen formen
på de här superpopulära plaststolarna....design i en prisnivå för alla! Våra två svarta står på altanen utanför uterummet och är härliga att sitta ner i och ta morgonkaffet i.

Nu ska här drickas kaffe i uterummet innan vi börjar med maten, en fin helg till er!




1 jenny * house of jenny:

skriven

Vilken underbart foto på dig o dottra! Stressa nu inte ihjäl med allt ni har att se fram emot!



Önskar er en underbar fredagskväll!



Puss!

2 Therése:

skriven

Kanonfin bild på dig och dottern!

Mycket kärlek där ;-)

Kram!

3 Proforma - Irene:

skriven

Underbart fin bild på dig och dottern, så mycket kärlek i den bilden! Ja, visst är man stolt över sina barn, så glad att det går bra för dom!

Trevlig helg till dig och familjen!

Kram

4 maud:

skriven

Härliga tider men oxå mycket som ska ordnas o fixas;)...hade vår 3e student förra året...känns skönt att man fixat att få till 3 fina studentkalas och att det gått bra för barna;)...iår har jag 2 tjejer att fira, yngste sonens flickvän och sönernas kusin, så dax att leta fina studentpresenter, har ju lite ideer...älskar att köpa paket!

vill så gärna ha 2 vita vågö här, målade huset svart förra sommaren och då skulle dom passa ypperligt, antar att du va i Jkp...så då finns dom där förhoppningsvis om jag kommer iväg i veckan.

Kramar

5 Liza:

skriven

Vad mycket roligt ni har framför er. Vi har inga studenter eller andra examinanter (heter det så) framför oss i år.

Vi fick åka hem från stugan idag då maken sett fel, Barcelonamatchen går på tv 3, den har vi inte på stugan. Nåja, det gjorde inte så mycket det är rätt kallt och jag har ingen bra period så jag är lika gärna hemma.

Ha det så gott och sköt om dig!

Kraaaaaaaaaaaam!

Liza

6 Smsa Låna:

skriven

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

Kommentera här: