Nygamla hyllor

När vi sågade upp den runda öppningen i köket flyttade vi skåpen som satt där till vårt matrum. Två kubhyllor satt där skåpen hamnade. De togs ner, gömdes och glömdes bort ett tag, tills häromdagen då jag hittade dem i förrådet och ställde dem på vår köksbänk. Får se om de får stå kvar.

Tanken var att sätta upp en vit hylla, Ikeas Lack, på tegelväggen....jag fortsätter fundera.








1 Liza:

skriven

Hej vännen!

Så fint med hyllorna på bänken!! Perfekt att samla sånt som annars brukar "sprida ut sig" på något underligt vis. :D

Hoppas allt är bra med dig! Vet ju att du har haft extra mycket värk ett tag!

Kraaaaaaaaaaaaaam!

Liza

2 Mia:

skriven

Kul när gamla saker kommer till användning igen :)

3 Monica:

skriven

Återvinning - det är bra!

Din fina svarta Dualitelvisp är jag spekulant på.

Jag har bara en visp i min assistent och det skulle behövas en liten behändig en som alternativ.

De små hyllorna är väldigt dekorativa på köksbänken.

Kram Monica

4 Emma:

skriven

Åh älskar kubhyllorna:) Tycker dom stod jättefint där! Ha det bra, kram emma

5 Anna:

skriven

Tycker dom gjorde sig fint där!

Den där läckra citronpressen (tror jag det är) är ju bara helt störtläcker :)

6 Proforma - Irene:

skriven

Jag har alltid så många funderingar, precis som dig! Tycker kuberna passar utmärkt där! Kan inte låta bli att titta på din bänkskiva, funderar fortfarande på om jag ska lasera min också. Jag har säkert frågat dig innan och du har säkert svarat... men jag gör det igen. Är den lika fin ännu? Vi har diskhon i skivan... tänker då på vatten och bänken, har du det med och hur ser den ut där i så fall?

Kram och trevlig helg!

7 http://tinaminastina.blogg.se:

skriven

Irene: Ja det finns mycket som man funderar på som man vill göra=) Jo bänkskivan är fortfarande fin, vi har diskhon nerfälld i skivan och jag tycker inte den har blivit mer sliten där. Iof har jag nog varit ganska noga med att torka bort vatten och kladd. Däremot,vi har induktionsspisen också nerfälld i skivan och jag har på sista tiden rengjort med starkt rengöringsmedel som jag sprutat på spisen. Såklart har det kommit på skivan också, och färgen har kanske blivit något mattare där. Men,det är inget man direkt tänker på Maken vill ta och måla en gång till till våren när det går att vädra, för färgen luktar rätt starkt. Ska man måla en sån här utsatt yta så rekomenderar jag verkligen den färgen vi använt.

Hoppas du kommer fram till ett bra beslut. Vi är nöjda.



kram och trevlig helg Irene!



tina

8 InneoUte-Malin:

skriven

Älskar er tegelvägg. :-) Härligt att ha så mycket bänkyta att man kan ha hyllor stående sådär. Fint och mysigt. Omväxling förnöjer. Trevlig helg! :-)

9 jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

skriven

Kul o hitta bortglömda saker :)



JAg tror kubisarna hade suttit finfint där...



Puss!

10 Helene:

skriven

Va snyggt du har hemma !!

GILLART !!

Ha en fin fredag.

Kram Helene.

11 Dani:

skriven

Wow, snyggt! Tokgillar det vita mot teglet. och surar lite över mitt egna supertrista standardkakel

12 Camilla:

skriven

Det blev ju kanon med de hyllorna där. Låt dom stå kvar :D Perfekt till saker man vill ska synas lite mer än andra.. och sånna saker har ju vi inredningsnördar gott om ;)



Ha en riktigt mysig helg!!

Kram

13 Anette:

skriven

Snyggt!! Tegelvägg inomhus är såå snyggt!! Vi bor ju i ett rött tegelhus så jag ångrar nästan att vi inte murade tegel bakom vår kamin, menmen... nu målade vi skiftande grått istället och det blev bra det också!

Trevlig helg på dig.

KRAM

14 Cattis:

skriven

Va snyggt med kuberna på bänken....

Så fräckt! Kul när man hittar "glömda" eller "gömda" saker i sina förråd!



Ha en mysig helg!

Kjamis

15 Annelie:

skriven

Så skoj att hitta något man nästan glömt ! Men vilka ursnygga saker som fått plats i hyllorna!! Är det vitlök i den vänstra på sista bilden?? Kanske tom en vitlökspress?? Ursnygg iallafall .

Trevlig söndag!

Kommentera här: