repris uteplats...

Häromdan kom snälla mannen hem med två olivträd han hade köpt på Netto...gissa om jag blev glad! Bra pris och fina...gillas=) Vi har ju köpt olivträd där två år i rad innan och jag har tom lyckats övervintra dom ett år...dock inte den här vintern. Nu hamnade de i uterummet...ska byta ut den gröna plasten på stödpinnarna till hushållssnöre eller nåt annat....







En spis som går att elda och grilla i har också hamnat här...den har vi tänkt att flytta ut utanför glasdörrarna(bakom olivträden) när man sitter där på kvällen och har öppet...hade suttit fint med lite vår/sommarvärme nu!

Annars....badrumsbygget rullar sakta på(med betoning på sakta) men vi har målet i sikte iallafall! Sen är det trädgårdsarbete som gäller...får se om våra ungdomar kan göra en insats i helgen...maken kan ju inte vara på två ställen och jobba samtidigt...fast det hade ju varit toppen iof!

Här skiner solen idag och jag tänkte sätta mej ute en stund....kan säja att jag gick in rätt snabbt igen, det var inte så varmt som det såg ut !!

Nu...lite kaffe, och efter det en stund i tvättstugan..."berget" ni vet ;)

bilder:tinas privata

1 Caroline:

skriven

Underbara lyktor och underbar grill - ja allt e underbart! :)

Hoppas du får en fin dag trots blåst (iaf i Skåne)

2 Designing good life - Sarah:

skriven

Super fint uterum! Spisen/griller var också väldigt snygg.

3 Camillasnyahem:

skriven

Ni har det så fint och mysigt där ute! Förstår att du hoppas på värme. :) Ha en fin dag!

4 Milla:

skriven

Ser härligt ut..Vad snygg grill/kaminen är...vart har ni köpt den? Kram Milla

5 Proforma - Irene:

skriven

Som vanligt lika snyggt! Spisen gillar jag, var har ni köpt den?

Kram

6 tina:

skriven

Tack Irene!!! Jo spisen är hembudad på auktionssidan enkrona.se



De har haft några sådana spisar på auktion varje dag senaste tiden...kolla där



kram!

7 Blogg by Maliin Stoor:

skriven

Ser jättefint ut!



Olivträd är ju så fina!



Nice!



Maliin

8 Linruz:

skriven

Jepp ett Olivträd från Netto här med!!

Din altan är såååå fin. Älskar lyktorna och grillen.

Hoppas kampen med tvättberget gick bra.

Kram kram Lina

9 Tigris:

skriven

Grön av avundsjuka ... jag, jag? Nej, inte alls ler!

10 Linda P:

skriven

Tack för tipset! Såg att man kunde köpa sån olja på K-rauta me ndet har vi tyvärr inte här.... Men det löser nog sig :)

11 Sophie:

skriven

herregud vilken snygg spis! Blev duktigt avundsjuk nu!

12 Annette:

skriven

Vilken snygg spis!!!!



Härlig uteplats!



Kram Annette

13 Anne-Li:

skriven

Hej!



Gillar verkligen den fina grillen och skulle vilja veta var du har köpt den? Liten och nätt, och mer användbar än en vedkorg.....Superfin!



Tacksam för svar!

14 Annelie:

skriven

Ni har nog ett av de vackraste uterummen jag har sett.

Så där ser mitt dröm rum ut. En vacker dag kanske mannen i det här huset inser att jag har rätt och ger med sig, slänger ut lite pngar och vi kan shoppa och bygga och måla och fixa..

Stor kram och trevlig helg.

15 Home of Nina:

skriven

ÅHHH vilken underbar spis! Det var faktiskt när jag såg dina fina bilder på ert underbara uterum som jag bestämmde mig för att måla svart! Ni har det så fint! Tack för att du alltid har mycket fin inspiration! Trevlig helg! Kram Nina

16 ullie:

skriven

Hej Tina!

Men va fin spisen va =) Kommer bli kalas att elda i . Gillar dina lyktor skarpt . Har ju en som din stora och nästan en lika dan som den lilla . Bara älskar dom . Har tyvärr ingen härlig altan som du så de står inne hos mej .

Solen ja va e den ? =) . inte här heller .

Skickar en skön helg kram Ha det så gott

17 Carina:

skriven

Vilket underbart uterum! Spisen är verkligen snygg. Är lite nyfiken på i vilken kulör/färg ni har målat uterummet och garaget i. Färgen är verkligen snygg. Vi har ett liknande hus ifrån 70-talet och ska måla nu i sommar. Vore trevligt med ett svar. Många hälsningar Carina

18 tina:

skriven

Tack för din snälla kommmentar! Jag ska kolla....är inte hemma just nu men burken står i garaget!

trevlig helg

19 Linda P:

skriven

Inte lyckats ragga tag på bets/lack ännu, men skam den som ger sig! Singeln är diabas i strl 18-25 (tror jag), plattorna fanns redan på Lotten så det var lite av "man tager vad man haver". De är i olika storlekar. De största tror jag ligger runt 60x30 cm. Kramkram

20 Annelie:

skriven

Nu blev jag så nyfiken... vad är det för träd/buskar ni har ute på gården? De som bildar en häck, ser det iallafall ut som på bilden...

Kram

21 Nina:

skriven

Hej Tina,



Måste få fråga vart ni köpt den vackra spisen? En sådan vill jag också ha :-)



Hälsningar

Nina

Kommentera här: