Badrum, vinst och balkonglådor!


Lördag förmiddag, frukost med tända ljus och regn som regnar bort snön...ganska härligt ändå! Idag är dagen D, vi ska så smått börja renovera vårt badrum på entréplanet! Det ska bli så skönt att få bort den mintgröna plastmattan och våtrumsväggarna. Ytskikten har vi haft i snart arton år....badrummet var nästan det första vi renoverade när vi flyttade in i huset och nu är det dax för omgång nr två! Stora mörkgrå klinkers och vit mosaik ligger och väntar och vi ska inhandla råspont som sättas liggande och vitmålas. Vi använder tätskiktet på väggarna och sätter stålreglar som ska limmas och skruvas och sen fästs råsponten i dom. Det blir vitt trätak också.....Vi kommer att ha att göra ett tag framöver!
Ett handfat med skåp ska inhandlas och lite andra detaljer också, det är här vi  kommer till VINSTEN. Jag var med och tävlade hos Helena på hennes fina sida ROOM and SERVE där man tävlade om ett presentkort på tvåtusen kronor hos drytrend.com.

Jag som aldrig vinner nåt hade turen på min sida så nu har jag möjlighet att skaffa lite roliga detaljer till vårt nya badrum, behöver jag säja att jag är GLAD!

Lite saker som redan stod på vår önskelista finns att köpa på drytrend.com, så nåt av det här blir det nog för presentkortet:







Igår inhandlades två nya blomlådor till vår framsida, våra gamla zinklådor har hängt med länge och det var dax att uppdatera....har tänkt några år att köpa den här modellen men ibland tar det lite tid att bestämma sej =)




Nu blir det lite kaffe med maken....

Ha en härlig helg allesammans!

bilder: lånade från drytrend.com


tinas privata


1 Camillasnyahem:

skriven

Grattis, vilken vinst! Bland det bästa jag sett på bloggarna, vilken tur du har! Det tycker jag att du förtjänar. Kram!

2 milla:

skriven

Åh, här händer det glada grejer:) Kul att renorvera, låter som det kommer bli skit-snyggt:))

Men tid, tar det, Vilken glädje att du vann just produkter tll badrummet!!!Grattis:))

Blomlådorna är ju sååå snygga! Har spanat på de vita, men släppte tanken ,då mina gröna fingrar tyväärr inte sitter på mina händer;))

Härligt med positiva händelser efter all sjukdom mm.Kram på er! Lycka Till...Kram Milla

3 tina:

skriven

Camilla och Milla: Tack snälla ni!

4 Proforma - Irene:

skriven

Men vad roligt! Grattis! Så lägligt den vinsten kom :)

Trevlig helg på dig!

Kram

5 Lilla jag:

skriven

Tänk vad passande med vinsten :)

Trevlig helg

6 milla-andante:

skriven

Grattis till det presentkortet!!! Passar ju perfekt när badrummet ska piffas upp!!!

Lycka till nu!!

KRAM

7 Liza:

skriven

Härligt att renovera badrummet. Vi har två som behövar förnyas. Inte kul med ljusbeige/rosa matta till mina mörka hårstrån. Ser oftast ut som vi har en rya där!

Du tar väl före-under och efterbilder av renoveringen?? Du vet ju att det finns en mycket nyfiken Liza som vill se ALLT!

Ha det gott!

Kraaaaaaaaaaaaam!

8 Hanna E:

skriven

Stort GRATTIS till vinsten! Det är du värd, trevlig helg och glad påsk i förskott.

9 Home of Nina:

skriven

Grattis, vilken fantastisk vinst! Vipp är ju inte helt fel till badrummet! Hoppas att du haft en trevlig helg! Kram Nina

10 pella:

skriven

visst e blomlådorna fina :):) jag har den släta modellen hemma men har haft även den du valde fast i svart. Jag har svårt att bestämma mej precis som du :):) (fast det är min man som designar och tillverkar blomlådorna. Han brukar säga nu får du bestämma dej vad du ska ha hahahahaha) ha en trevlig söndag / pella

Kommentera här: