Tulpaner...

Den här buketten fick jag av maken igår....han skulle köpt vita sa han, men det fanns inte. Fina är de i alla fall och en bukett krispiga tulpaner på köksbordet gör mej glad!




Idag går jag här och skrotar lite, tvättar och plockar lite, har "gjort" en lampa också, jag lade en klar glödlampa med sockel och sladd  i min favoritvas....tadaaaaa....en "lampvas" =)





Måste också berätta att besöket hos veterinären i går gjorde oss glada! Han hittade inget oroväckande på ultraljudet, nu avvaktar vi bara odlingen som de tog, och ev får han antibiotika mot bakterierna i urinen. Han (Totte, inte veterinären) =) går på smärtlindrande mot värken av diskbråcket och ska få sjukgymnastik när han är bättre....härliga besked med andra ord! Totte är ju inte ung längre men inte direkt gammal heller med sina åtta år, så vi hoppas vi får ha honom hos oss ett bra tag till..

Nu ska jag ta en kopp kaffe innan alla familjemedlemmar trillar in här! =)

kram på er!

bilder: tinas privata




1 Milla:

skriven

Åh, vad glad jag blir att Totte inte är allvarligt sjuk. Hoppas sjukgymnastik hjälper mot diskbråcket och att han slipper ha så ont.

Gillar lampan i vasen! Snyggt. Härlige mannen som kom med tulpaner...visst ger det glädje, ha en bra dag, här skrotas runt i förberedelse för dotterns kalas.Kram milla

2 Camilla(s nya hem):

skriven

Vad skönt att höra! Hoppas han får bli frisk snart! :)



Det är härligt med tulpaner med färg också, och det kan ju behövas nu med all denna snö! Vi har 1,5 meter nu, inte illa va? :)

3 Linruz:

skriven

Skönt att gå hemma och skrota.

Hmm det där med kilona borde jag med ta tag i ..men kan inte komma igång SUCK!

Ta hand om dig min vän.

Kram Lina

4 Lotta:

skriven

LYCKOST som får så fina tulpaner.

jag har gett min "gubbe" pikar i flera år.

Men får fortfarande köpa mig egna:(

Jag brukar oftast köpa vita.

Men visst är det även härligt med FÄRG!

kramis

5 Liza:

skriven

Så gulligt av din man att komma hem med blommor - då blir man glad. En tulpanbukett förgyller varje hem, jag försöker köpa en bukett varje vecka. Det känns som överkommlig vardagslyx!

Lampan är ju hur läcker som helst.. att du bara fick idén! Inspirerande!

Ha det så gott!

Kraaaaaaaaaam!

Liza

Ps. Glömde.... det var fint med hyllorna.. men blev lika fint utan. Luftigare!! /kram igen

6 jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

skriven

Härligt o höra att det kanske bara är urinen som spökar.



Underbart med tulpaner o vilken lampa du gjort! Skulle vara kul o se när den lyser på kvällen.



KRaaaaaaaaaaaaaam!

7 Åsa:

skriven

Jag skulle också gärna se en bild på när lampan är tänd. Den ser riktigt fin ut.



Åsa

8 Maud:

skriven

Hej, tulpaner är ju så underbara och att då få dom av mannen gör det ju inte sämre;). skönt att eran hund mår ganska bra då iaf, jag har en svart dvärgpudel, Ville...han är på väg mot 13 nu i sommar såå han e gammal men en pigg herre..busar och springer som en valp. han fick borrelia för 5 år sen och då va han riktigt dålig men sen...peppar,peppar så har han mått bra...och som sagt nu e han ju en gammal herre. kramar...fin blogg med härliga bilder har du!

9 åsa:

skriven

fint med tulpaner..lite vårkänsla :)

10 Annette:

skriven

Smart lampa! Tulpaner är alltid fina!!

Hoppas Totte blir frisk snart.



Kram Annette

11 Therése:

skriven

Skönt att det var lite goda nyheter om Totte,

förstår att ni blev glada för det ;-)



Och visst är det helt underbart med en bukett tulpaner...älskar denna blomma!

Ha det så gott...Kram!

12 Camilla(s nya hem):

skriven

Jag menade så klart EN HALV meter, inte en och en halv. Hahaha! :) Jag och siffror.



Trevlig fredag!

13 mo:

skriven

Hej vännen, vad skönt att höra, hoppas den andre sjukligen oxå mår bättre...låter inge vidare. Gullig han är som kommer hem med blommor, nu är det ett bra tag sedan jag fick en bukett, har väl inte varit snäll nog ;).



Ja, usch vad dagarna rullar på, det är ju ett tag sedan jag var inne här oxå. Har tyvärr hamnat i en bloggsvacka igen, tycker de kommer oftare o oftare....Sitter inte vid datorn alls mycket längre...



Igår var jag o syrran o småtjejerna i stan o hälsade på vår kompis P. Hon bjöd både på scones o chokladmuffins o annat smått o gott. Ibland känner jag en sådan brist på tjejvuxensnack (hade nog varit annorlunda om man hade jobbat o haft jobbarkompisar att skoja o prata med). Så när vi väl träffas har vi så himla kul ihop. Ikväll ska C, svåger o några andra "grabbar" till hotellet o lyssna på svågers lillebror o hans band som spelar. Jag sa till syrran att vi kan väl hänga på, H erbjöd sig direkt att vara barnvakt (de kunde ju hjälpas åt alla ungdomarna att passa småtjejerna), men hon vill nog inte (hon känner sig inte så bekväm i sin kropp, o det är ju tråkigt). Så jag vet inte om jag, H o R kör upp till dem ikväll istället o hänger där en stund. L kommer inte hem denna helgen o inte nästa heller, så det känns lite tomt.....



Annars rullar det på....som vanligt...ja du vet hur det är :)



Hoppas nu att ni får en skön helg o kan koppla av lite när det nu visade sig vara bra med Totteliten, kramar i massor o ha det bäst vännen

14 Leia ♥:

skriven

Tulpaner är så fint. :)

Kommentera här: