GLÖGGMUGGAR

Det är några av er som undrar vad det är för glöggmuggar som jag visade i förra inlägget.
De är ett samarbete mellan BLOSSA -04 och Rörstrand, designade av Pia Törnell..Dessa stämningsfulla ord står på insidan av muggen:

Snöknarr,rimfrost,pappersprassel,stjärnfall,nejlika,äpplen,gnister,kardemumma.

Kan julen beskrivas bättre ♥ och behöver jag tala om att jag är väldigt förtjust i våra glöggmuggar!


Jag hade turen att hitta dom för två år sen på EKO-hallen av alla ställen!De sålde ut dom efter jul...Vet dock inte om de säljs längre.







Idag har jag rensat lite i kökslådorna och hittade de här gamla godingarna,kylskåpsmagneterna,får se om jag kan få ihop några roliga meningar =)



Ha en riktigt fin dag .....


foto: tinas privata


1 Anna-Karin:

skriven

Jättesnygga glöggmuggar. Skulle själv behöva köpa nya är lite småtrött på de gamla.

2 Jill:

skriven

Jättefina glöggmuggar! Är ute efter några jag med, men jag liksom inte hittat de där som passar perfekt. Men med tålamod och tid ska väl det också lyckas, någongång... :-)



Ha det bra!

3 Ann:

skriven

Mmmm- glögg låter så svenskt och gott!

Åt nyss lite Hemkola o Ahlgrens bilar som svägerskan hade med sig ned.

Men säg inget- för dom var till barnen.;)



Har lite frågor ang. dina köksväggar. Skall ev ha det på vinden.

Kollar runt för att kolla vilken bredd jag skall ha. Vad har ni?

Skall ha både i taket o 1 fondvägg. Vet ej än, är osäker om det blir för mkt. Vad tror du?



kram o ha det bra!!

4 EVA:

skriven

Ursnygga glöggmuggar !

Jag köpte gamla små vinglas från Röda Korset förra julen och de funkar superbra som glögglas...åsså ser man den vackra färgen på glöggen !



Dottern funderade lite på er stooora klocka...var kan man köpa en sån ??? Den skulle passa väldigt bra hos dem...



***

Ha en härlig helg !

KRAAAM EVA

5 Lallis:

skriven

Glöggmuggarna är riktigt fina. Sådana hade jag gärna haft:)

Och kylskåpsmagneter är roliga!:)



Kram till dig från mig.

/ Lallis

6 Ulrika:

skriven

Fina glöggmuggar! De skulle gärna få komma hem till mig. Jag har söta små kaffekoppar som jag fått från barnens farmor. De passar bättre som glöggmuggar än till kaffe.

7 Tina på Peppar och Vanilj:

skriven

Fin svart ljusstake du visar, enkel och på det så vis blir den väldigt intressant på något sätt!Egen design kanske?



Jag har precis varit på en föreläsning precis där fotograf Jan Töve visade fantastiska bilder och talade inspirerande till...jag blir sååå sugen på att ge mig ut i naturen och fota! Att fota hemma är också väldigt kul, i morgon ska jag nog göra en rejäl fotorunda här hemma:D



Kvällskramar från en småsömnig Tina :D

8 Malin:

skriven

Åhh va fint du har det hemma! Kul och se hur inredningen ändrats och växt fram och att du har lite samma smak som mig =).



Superfina glöggmuggar, vilket kap. Verkligen ovanliga! första gången här (tror jag) men tittar definitivt in fler ggr!



MALIN

9 Emmeli:

skriven

Åh jag kan bara stämma in, vilka söta glöggmuggar! De får mig att längta efter nejlikor, snöknarr och glögg såklart :)

10 Mari:

skriven

Finns inte på EKO men hittade andra sötingar där....



Nu har jag oxå köpt såna LED lampor fast fick byta två av tre, super att ha i gardroben så man ser vad man tar fram för kläder.....



Kram på dej och ha en bra fredag!

11 MO:

skriven

Ja det är riktiga julord det, vill verkligen ha en vit o gnistrande jul i år, det hade inte varit dumt....Ibland ska man ha tur som du hade att hitta dem på eko, o vid utförsäljning, kan inte bli bättre. Har ni invigit dem i år nu då?



Hur blir er fredagkväll då, något skjutsande? H ska på sitt första "riktiga" disco o kommer hem vi ett inatt så vi får hämta henne vid bussterminalen...vill inte att det ska börja nu, ja med disco hit o dit, killarna har ju inte varit såna, men tjejer är ju annorlunda, eller hur? Tycker just fredagkvällen är så skön att bara äta gott o hamna i soffan o slappa....men men det är väl bara naturligt...



Imorgon ska vi åka till Malmö, C har jobbat häcken av sig länge nu så han sa i Måndags att han ville göra något kul i helgen...Jaha, sa jag..Jo vi åker till Malmö, ska inom Bauhaus,kolla badrumsgrejjer o lite annat. Han tycker nog att det är enda gången han riktigt kan slappna av, just det att vara iväg så att han inte kan jobba om någon ringer o det krisar. Ska även försöka hitta en jacka till H, hon är extremt kräsen där, alla jackor ser man tjock ut i så hon vägrar att ha förra årets jacka, hon går till skolan i t-shirt o munkjacka.....brrr, fryser bara jag ser på henne.



Ha en skön helg o fira P ordentligt (ja din pappa med såklart), äsch, vi är rätt enkla på det, har köpt något litet till C o vi syskon har lagt ihop till en grej till pappa, inget märkvärdigt....många kramar o hälsa alla :)

12 Malin B:

skriven

Mysmuggar är det minsann.

Smutta på lite glögg och se vad det ger för meningar bland alla kylskåpsorden. ;)

13 Number nine on Melon Lane:

skriven

Åh vilka härliga ord på muggarna. Trevlig helg.

14 Katja:

skriven

Glöggmuggarna finns att köpa på Josefssons i GBG. Mittemot Buttricks... ni som är hemma i GBG.

Förra hösten köpte jag likadana på Inspiration i Växjö. Så kanske om ni har nära geografiskt att ni kan lyckas!

Katja

Kommentera här: