Ny lampa...

Lite födelsedagspengar och ett besök på Ikea resulterade i ett inköp av lampan jag gått och kikat på länge,Ikeas lampa Kulla.

En kvällsbild...får bjuda på en bättre bild tagen i dagsljus en annan dag.




Ni får blunda för det dåliga ljuset....



foto:tinas privata



Nu ska familjen strax sätta sej vid bordet och äta lite goda ostar och gott dricka därtill.....ett nytt och sundare liv väntar förhoppningsvis efter nyår.Men,som sagt,det är efter nyår det och det är ju ett tag tills dess ;)

kram på er!
1 MO:

skriven

Tjusigt värre, den gör sig jättebra där...Kul när man får lite pengar så man kan köpa vad man är sugen på. Inte lätt att fota nu när det är mörkt hela dagarna, känns det som, ingen snö o ingen sol, bara grått o trist...



Ja snacka om att man vräker i sig godsaker hela tiden, urk säger jag. Känns som hela höstens träning är förgäves, nej inte så, men jag längtar tills det är lite mer vardag i mathållningen igen. Idag har vi haft mina föräldrar på middag, fläskfilé,hasselbackspotatis, ris o sallad, o sen björnbärspaj o vaniljvisp till efterrätt..gött men sitter så däst i soffan nu.



Igår beställde vi tvättsställsskåp o väggskåp till badrummet, har köpt ett handfat (runt) o en blandare innan, imorgonbitti åker vi till Väla o Bauhaus, ska köpa el beställa badkar o toalett mm, vill desperat sätta igång med renoveringen där nu. Ska kolla klinker oxå, vet ungefär hur vi vill ha det....känns bara lite jobbigt att komma till skott med att börja, det är ju inget litet projekt...



Ha en fortsatt skön ledighet, kramar på dig vännen

2 m a r i a k o d e n:

skriven

Men det där blev ju hur fint som helst!!

=)

Den svarta var perfekt hos er!!!

Mys på med ost å kex.....vi ska åxå bli nyttigare nästa år....;)



Ha det bra!! kram på dig!!

3 Ulrika:

skriven

maila mig!

ulrika@telia.com

4 Annette:

skriven

En sån lampa vill jag också ha!!!



Kram Annette

5 Anonym:

skriven

Hej ha en trevlig kväll! :)

6 anna:

skriven

Himla fin lampa du köpt! Har kikat på den fast i vit... Golvlampan du har va inte så tokig den heller! ;)

7 Lizaloop:

skriven

Ser att du oxå har en fin kofäll!

Jag är så nöjd med min!!!

Snygg lampa förresten!

Ha så kul på ost och myskvällen!!

8 tina:

skriven

ULRIKA :



Jag har mailat dej!



tina =)

9 Linruz:

skriven

Den är verkligen jättesnygg. Har kollat på den länge....bra köp!!

10 Malin B:

skriven

Alltid trevligt att handla för pengar som man fått, då handlar man ju gratis. ;)

Här har du en till som hoppar runt från den ena godsaken till den andra och tänker "Sedan, då blir jag sund igen!" ;)

11 strömma:

skriven

Hej igen



Tack för din hälsning. Den värmde gott ler.



Jag håller helt med dig om att det är kul med bloggandet. Märkligt egentligen att jag inte ramlat in på det tidigare. Har mest använt datorn till annat.



Din sida är så smakfull och utan prål. Verkligen trivsam. Det är en konst också att kunna återge via foton, som du gör. Vilsamt att avnjuta för en trött kvinna på natten ler.



Natthälsningar

Ingrid

12 Mari:

skriven

Den passade perfekt hos dej! Kul när man får pengar och kan köpa det man längtat efter.



Ville ev haft den i köket men tyvärr förstör och en lampa i taket i rummet har jag aldrig haft faktiskt, jo en gång på 80-talet när man sydde sina vackra skärmar.



Kram!

13 Livet i byn:

skriven

Det blev superfint. Har sett en stor vit lampa på MIO som jag vill ha över vårt nya köksbord. När vi nu kommer så långt vill säga...



~Livet i byn

14 Ulrika:

skriven

Hittar inget mail!!!

15 Elin:

skriven

Den var kanon, men VAR har du köpt golvlampan? Den var ju VRÅLSNYGG???

kram

16 åsa:

skriven

den lampan e riktig fin! skulle vilja ha den fast bordlampan fast i vitt! nice! :)

17 Annette:

skriven

Hejsan



Jätte fin lampa helt i min stil.

Enkel men stil ren.

I dag ska jag på barnkallas min bror son blir 1år.

Vad blir det för er till i dag och till nyår?



Ha det gott

Annette

18 Junitjej:

skriven

Jag önskar dig ett GOTT NYTT BLOGG-ÅR!

19 MO:

skriven

Tjena gums, kikar in för att kolla läget, hoppas allt är bra med er. Har du mycket att göra inför morgondagen? Låter trevligt med träff med kompisarna. Vad ska de unga göra (ja barna menar jag, men ni får gärna ta åt er oxå...)? L ska vara hos tjejen, de ska ha en lagom stor fest med ett femtontal kompisar. SKönt att de är ett lugnt gäng. R o H firar med oss, syster med familj kommer hit. Ska bjuda på black and white, fy för den lede så dyrt oxfilé är...en bit på 1,5 kilo kostade över 400!! helt sanslöst...Blir toscapäron till efterrätt, gott o lagom enkelt.



Du kan tro att jag njuter nu, sitter o bloggar o typ diskar samtidigt...jo jag har äntligen fått en diskmaskin....För första gången i mitt liv har jag laddat o kört en disk i maskin. Fick ringa syster o fråga lite om råd osv, men det fixar sig, 8 min kvar nu tills den är klar....Det blev en Gram, så tyst att jag knappt kan tro det, kranen (ja du vet kökskranen som är sååå högljudd) låter mycket mer än den, skönt när man har öppen planlösning. Skulle köpt en electrolux som fanns med på elgigantens reablad, kollade lagersaldo o det visade att den fanns kvar, C hängde på låset i morse o då fanns den inte..Han blev vansinnig, så chefen kom ut o vi fick köpa en annan som enligt honom var mycket bättre mot att vi la till 300...tur det annars hade nog C gått i taket.



Ha nu en trevlig nyårsafton, men vi hörs kanske innan, kramar

20 Ulrika:

skriven

Den lampan är fin. Passar på att önska ett gott nytt år

21 Sandra:

skriven

Halloj!

Jag håller på att tillverka en tygtavla likt den du har på väggen med IKEA-tyget! ...nu är jag lite nyfiken och behöver tips på hur du har gjort för att fästa din?! Tusen Tack på förhand och Tack för en kanon blogg med massa bra inspiration!!!

Kommentera här: