Olivträd...och kalas.

Häromkvällen ringde maken på väg hem....

-Vad kostar ett olivträd på stam som är ca en meter högt?

- Eh...kanske tre-fyra hundra ???

- Ska jag köpa ett?

-Eh...ja...men är inte det lite för dyrt???

-Ska vi ha ett eller vill du ha två??

-????????.....Två...men det blir ju jäääättedyrt???!!!

-Jag tar två!!

- ???????=)=)=)

Sen kommer han hem....med matkassar från Netto.....och TVÅ olivträd på stam,en meter höga ....
för 150 :- styck!

Tror ni jag blev glad??!!! Tre-fyra hundra kostar de i en blomsteraffär...men det skulle nog inte plånboken gått med på...men två för trehundra är ju helt ok!!

Så kolla in på Nettobutikerna...där finns lite allt möjligt.....till bra pris!

image1426

image1427



Igår hade vi lite firande av dottern som fyllde sexton år. Uppe med tuppen med frukostbricka och paket....på eftermiddagen blev det tårta och när alla kommit hem åkte grillen fram och vi njöt av årets första grillade köttbit!
Det var härligt att kunna sitta i uterummet och äta utan att frysa....måste jag säja att jag tror att vi kommer bo därute i sommar.Det känns som vi har utökat boytan med 25m2...
Mysigt var det iallafall och kvällen avslutades med guitar-hero och film ....tårtan skickades ett varv runt soffbordet till filmen också....farligt farligt men ack så gott =)=) Är det kalas så är det!!!

image1431

image1430


Ikväll blir det nog nåt gott att grilla...igen..och imorgon ska vi försöka få lite gjort i trädgården.På kvällen är det fest för mej och maken som gäller,vi ska hem till vänner och fira deras födelsedagar.På söndag hoppas jag att min tygtavla kan komma upp på väggen...den har fått stå och vila lite.

Ha nu en härlig helg.....det ska jag ha!!!

foto : tinas privata
1 Anne:

skriven

Är det sant! 150kr! vart finns mitt närmaste ställe måntro. Måste kolla upp. Fast olivträden kanske inte finns på alla ställen. Jag som är ute efter ett träd, ska ju åka imorgon till blomsterlandet, fast kan tänka mig att de är svindyra där. Ah! Vill också ha. :) Kram på dig.

2 detsvartataket:

skriven

Åh vad smarriga saker du visar...vi åt bakelse häromkvällen...Ja Netto ska man inte underskatta :) Där hittar man massa kul till bra priser! Jag har köpt sådana också och Klematis där!! Tur att sonen köper enerigdryck där ;)annars är jag dålig på att hamna där.

Trevig helg!!

KRAM

3 Lotta:

skriven

vad mysigt det ser ut! prinsetttarta och chokladboll... mmmunms och massa läckra filippaK muggar och koziolfat( som även star pa min önskelista!!) ha en superbra helg!

4 Malinbayard:

skriven

Så fint och gott det ser ut hemma hos dig. =)

5 Kristina - Kix Inredningskoll:

skriven

Vilket fantastiskt pris - olivträd är ju så fina!

6 Sandra:

skriven

Vilket fyndpris! Mmmm vad gott det såg ut med allt fika :) Trevlig helg, kram Sandra

7 Evelyn, i hemmet:

skriven

Åh, jag vill ha! Olivträd är så underbart vackra!
Kram!

8 Thai-Ann:

skriven

Nämen vilken omtänksam make du har?! Min är oxå omtänksam men aldrig när det gäller sånt!! Då måste den ha kostat typ 1 kr för att han skulle ha reagerat och köpt ;)

Mysigt du dukat upp och ja- jag blir ju inte mindre sugen på tårta nu!

kram från en tårtsugen Ann

9 MO:

skriven

Han är så gullig P som vet hur han ska göra frun i huset glad...jättefina, här har vi inte netto :(. VIlket bra fingerskydd han fixade till J, han verkar vara en sådan där fixare han med. Så fint ni hade det igår, visst får man äta tårta när det är kalas...när annars. Här har vi grillat ikväll, fläskfilé, klyftpotatis, grekisk sallad o tzatsiki, sååå gott o varmt o skönt i söderhörnan...Kan tänka mig att ni trivs kanon på er altan, det är så mysigt där...du ska veta att jag preparerar C för att bygga ett sådant bord...VILL HA!!! Annars har det varit en ganska lugn dag, har precis varit o hämtat H:s nya mobil som vi beställt, en rosa tjusig sak så nu kommer hon väl att sitta med den hela kvällen, där var ju lite spel på den...faktiskt var sims 2 på den....otroligt. Ha de så trevligt i helgen med alla festligheter på gång, ha de bäst bästa bloggis, kramar

10 Martina:

skriven

Visst blir man glad när de kommer hem med något som de lyckas komma över billigt! Så mysigt ni har gjort det för er dotter!

11 Lallis:

skriven

Åhhhhhh!
Olivträd som är så fiiina:)
Härligt.
Ha en fin helg, gumman.
kram Lallis

12 Madde:

skriven

Åh vad gott det såg ut med tårta *love* :)

13 Number nine on Melon Lane:

skriven

Vi som har fått Netto till stan! Jag har ju inte ens varit in i affären ännu:O Imorgon är det jag som åker dit. Bums! Smaskig tårta.

14 Pethra på Inredningsbloggen:

skriven

Det ska jag tipsa min mamma om, hon har pratat om att hon vill ha olivträd i år! Tusen tack för tipset, jag tror jag slår till på ett jag också! Trevlig helg!

15 Sara:

skriven

Å så snyggt med olivträd, jag längtar till jag får plantera, det är ett tag kvar här uppe i norrland...

Ha det så bra!! KRAM!!!

16 Lilla My:

skriven

Vilket superbra pris.Jag tror inte att vi har nettobutiker här uppe i Piteå.Vad roligt för din dotter att ha ett så fint hem att ta hem kompisar till.Ha en riktigt skön grillhelg!Kram

17 Jill:

skriven

Åh, vilka fina och prisvärda olivträd! :)

God tårtan ser ut.. Och superfina och inspirerande bilder, som alltid :)

Trevlig helg!

18 Anna:

skriven

Vilken gullig man du har! Fikat såg urmysigt ut, hoppas dottern blev nöjd med sin födelsedag.
Ha en trevlig helg! Själva är vi strandade utan bil så det blir ingen tur till huset i Habo denna helgen. Kram Anna

19 Jenny:

skriven

Men wow, vilket kanonfynd!!! Hmm, undrar om jag har något Netto i närheten... måste kolla upp det!

Ha en toppenskön helg! Många kramar Jenny

20 Annika:

skriven

Så vackert med olivträd! Sanslöst bra pris, dessutom! Vad mysigt att ha en så stor dotter! Härliga bilder med tårtan och kopparna! Önskar dig en fin helg! Kram!

21 H:

skriven

åhh vilket fynd. Var det på Netto i jkpg? i sånna fall ska jag nog ta mig en tur dit så fort ryggen tillåter :/

22 anna:

skriven

vad billigt! synd bara att man inte bor i Sverige.........jag som älskar olivträd
ha en bra söndag
kram
anna

23 Camilla:

skriven

Hej!
Förstår att du är glad för olivträden och till vilket bra pris dessutom. Har aldrig hört talas om billigare!
Härligt inredd altan du har. Vilken yta!!
Själv är jag mer inne på lite "gammeldagskänsla" igen!
Har nyss haft en period av lite mer stilren inredning! Båda stilarna är fina om man fixar sammansättningen och det gör du!!
Kram Camilla

24 M a r i a k o d e n:

skriven

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Hallå.... Så mysiga bilder från fikat...=)
Alltså, vilken supersnäll man du har!! Innan min skulle komma på samma sak. Never Ever!
Önskar att man hade lika mysig altan som ni. Våran går inte att mysa till....
Snygga Filippamuggar, vill ha de rutiga, undrar om de kommer i svart-vit? Annars får jag köpa gråa.
Hoppas helgen varit bra. Vi har hunnit med ett Ikeabesök fast det blev inte så mkt shopping.....allt var antingen fult eller slut..... Men bambukvistar köpte jag!

Ha en skön söndag! Nu ska jag ut i solen å njuuuuta!!!
Kram på dig!!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

25 Lotta:

skriven

Billigt och snyggt! Men, är inte olivträd svår att sköta?

26 Mia:

skriven

Det måste vara ödet att jag snubblar in här för första gången och då skriver du om olivträd som jag är på jakt efter! Haha!

Snygg inspirerande blogg du driver. Älskar förresten det där Jellybean kakfatet! För det är Jellybean eller hur??

Hoppas helgen varit bra!
Kramar Mia

27 Tina:

skriven

Wow!
Vilket läckert inrett hem du har.....

28 Liza:

skriven

Vilket kanonpris och vilken omtänksam man du har! Tårtan så mycket smarrig ut.. hälsa dottern och gratta!
KRAM!

29 Linda:

skriven

Vilka underbara olivträd!!! Jag vill också ha olivträd! och till det priset....

Hela din blogg är verkligen superfin!

Kram L

30 Vicke:

skriven

Hoppas helgen varit bra och vilka fynd olivträden, superfina är de! Grattis till dottern i efterskott.
Kram

31 Johanna:

skriven

Det låter som att hon hade en mysig födelsedag! Vilket fynd maken gjorde! Netto ligger ju nära oss så jag ska nog gå dit och kolla om de också har olivträd.
Svar: Ja, det är våran rottingfotölj från Ikea som är på den flätade bilden.
Hoppas du haft en trevlig helg! Kram

32 Jessica:

skriven

Hej! Jag måste bara fråga vilken färg ni har på trädetaljerna utomhus - det ser ut som mörkblå/grå till den vita mexitegelväggen? Vi har också mexitegel med mörkbruna trägavlar, men känner för att måla om. Hur ser era fönster ut utifrån? Kan du inte lägga ut en bild taget lite längre ifrån huset (så kan jag jämföra med vårt i färger osv)? Du har ju så himla fin smak på inredningar och färger!
Kram Jessica

33 Mia:

skriven

Vad roligt att du tittade in. Jag har hunnit sitta och surfa runt här och du har ju sån snygg stil! Me want!
Dessutom ser jag att du är "en granne". Jag är från Gislaved! Har min familj här i Örebro dock p.g.a min syster som är hörselskadad och går i skola här. Så varje gång jag kör däremellan passerar jag Habo. Vackra trakter med vattnet!

Ha de fint!
Kram

34 Susihus:

skriven

Vilket fynd...jag vill gärna ha ett eller flera olivträd men då jag tror att de inte kommer att överleva under vinterhalvåret så kan jag hålla med dig om att 400 är lite väl men 150!!!!=)
Ha en skön vecka, kram

35 fanny:

skriven

Tack snälla du för svaret! :D och jag blev minst lika glad! va kul att du vill kika runt lite. juts nu är jag ganska tom i skallen. vi har köpt bostadsrätt och ska börja renovera snart, så gifter vi oss i juni också.. så det är massa planering! har fått massa inspiration från din blogg ska du veta :) gillar att du har mkt svart och vitt, men att det ändå ser hemtrevligt ut. du har verkligen lyckats! jag är så trött på alla inredningsprogram som bara har "äldre" stil.. såg du på nytt läge nu i kväll? inte alls min stil :( men du har som sagt jättefin stil! :) har ni ett nybyggt hus eller har ni renoverat en massa? gillar verkligen eran veranda. sån vill jag också ha när vi köper hus sen :) ha en super mysig kväll nu. och ta hand om dig! massa kramar /fanny

36 Piffa och puffa:

skriven

Ja det var ju riktigt bra pris. Måste bara fråga vad du menar med Nettobutikerna? kanske dum fråga men jag har inte hört det förr.
Kram Anette

37 Cina:

skriven

Kan tänka mig att ni trivs i ert fina uterum! Två olivträd till det priset är ju kanonbra!

Fikat ser kanongott ut, tänk att du har en dotter på 16 år :)!

Kram och hoppas veckan börjat bra!

38 EVA:

skriven

Shit att vi inte har Netto här... Jag är ute efter olivträd också, men de är DYRA !
***
Hoppas Du får en härlig Valborg med massor av goda korvar och mys vid brasan !
KRAAAM EVA

Kommentera här: