Fredag...å lite kaffe.....


Fredag....mmmmm...god mat,lite vin...... åsså somna i soffan....så ser nästan alla våra fredagskvällar ut !!!! Nu ska vi förhoppningsvis råda bot på det !! 

                                      image909


INKÖPT :  Espressobryggare C3  Café Italia II.....alltså...nu har ju inte jag köpt den själv,utan vår nittonårige kaffeälskande son, har gjort en investering...å vi åker med på ett bananskal!

Den får stå i vårt kök och göra gott kaffe,espresso eller capucino,när jag ber snällt....och samtidigt glänser den på köksbänken här i köket................skönt när barnen börjar bli stora och tjänar pengar ....så mamman kan få sin efterlängtade espressobryggare !!  =)     Bra pris var det också.....Maxi hade den för 899:-....ord ca-pris 1399:-

Hoppas nu att jag blir pigg av kaffet.......och håller mej vaken!!!!



UPPDATERAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Alltså......sonen är supersnäll å gullig å givmild....men han har  köpt espressomaskinen till sej själv...... och vi får använda den............"MEN JAG SKA TA MED DEN NÄR JAG FLYTTAR HEMIFRÅN!!!!".........vi har alltså inte FÅTT den......vi får låna den och ha den på köksbänken........=)


Tänkte bjuda på lite bra musik , jag tycker om Peter LeMarcs musik och texter....han har släppt en ny skiva..................http://www.lemarc.se/



Ha en härlig fredag...och helg allesammans....Kram!!!!

bild : kaffegrossisten
1 Hilajn:

skriven

Vilken son! Bara att surfa på vågen och njuta... :D Trevlig fredag.

2 Mariakoden:

skriven

Hallå! Vilken snäll son!!
Dina barn verkar verkligen superväluppfostrade!!!!
Drack kaffe på Waynes idag...deras kaffe är gudomligt!!!! Vet inte hur de får till det så bra????
Hoppas att ni håller er vakna idag på idol....vi måste ju hejja fram christoffer juh!!!!

Dina träpersienner är sååååå fina!!!! Tycker de passar utmärkt i erat kök! Förresten, hur breda är era fönster? Har hittat ett almedalstyg som är skitsnyggt.....fast det är för smalt hos oss...det är bara typ 125 cm brett... Skulle passa hos er! Jag kan kolla upp vad det heter...
Återkommer strax!!!

K R A M ! !

3 Pia:

skriven

Fin maskin ni har investerat i. Hur gör du när du lägger in musik från youtube? Jag la in en video idag men den syns inte direkt när man går in på min sida jag tror t o m att man måste tryck där för att den ska komma fram och det är inte lätt för besökarna att veta.

4 Mariakoden:

skriven

...nä...hittar det inte...men marimekko har ett liknande...fast det här kostar bara 125 kr/m.
Skitsnyggt!!!

Återkommer om jag hittar det....hittar jag det inte så återkommer jagändå;)

Kramelikram!

5 Karin:

skriven

Vilken bra idé. Ja, fredagkvällar är ofta lite trötta här med-men mysiga.

6 Sus i Hus:

skriven

Åhh va härligt med en espressomaskin vi har sneglat lite på en sån men aldrig kommit till ett beslut. Ha en skön lördag! Kram S

7 Mariakoden:

skriven

Nu kan du se tyget hos mig!!!!

K R A M på rej!

8 MO:

skriven

Nämen såklart han ska ta med den, men det är ju bra att ni får nyttja den så länge, är du nåt pigg då?? Ser ju snyggt ut på diskbänken kan jag tro, lite proffsigt sådär, kul när de köper vettiga (i våra ögon) saker. Här är allt bra, var ju en sväng på ikea, helt hysteriskt....damer som var så in i helsike köpgalna så det var hemskt att se, jag o C gick från fyndet innan vi blev nedslagna, överkörda eller något annat hemskt.....köpte lite smågrejer på de andra avdelningarna, tyg så nu har jag sytt gardiner till köket, onödigt då det snart är dax för julgardiner men jag blev så sugen. Lite ljus, nya blockljus o ljusfat, alltså bara småsaker o ändå gick det på 800, fattar ingenting men ljus är dyrt. Ska snart se ett monster till svärmor o ta det lugnt, kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar

9 Linda:

skriven

Ibland är det bra att åka på bananskal:) framför allt gott med kaffe,espresso eller cappucino. Han gjorde en bra investering...
Ha det bra

10 Lisa:

skriven

Fin maskin, och snäll son! Och tack för peterLemarc han är bara bäst. punkt. ha en bra söndag!

11 Vildängel:

skriven

Hoppas din espressomaskin förhöjer dina helger då! *s*

12 MO:

skriven

Godmiddag bruden....allt bra idag? Här är allt under kontroll, C lagar söndagsmiddag, stek med potatis o brysselkål o lite blandade grönsaker...mmm o vinbärsgele till det, låter inte dumt va? Luktar gott i alla fall....Har ni med höstlov nu i veckan? Lite skönt att ta det lugnt på morgnarna. Imorgon kommer nog kompisen P med döttrarna o syster med barn, brukar alltid träffas när barnen har lov, blir en heldag med beställa käk o snacka ikapp om allt. Vi ska vara här, så jag har handlat lite fika och de hade julmust i affärn så kidsen blir superglada, inte R förstås, han gillar inte must. Denna dagen kommer nog att kännas långt, härligt med en timme extra. Ska äta snart o sen blir det kanske lite filmtajm...en tradition på helgerna....så mysigt om det inte händer något annat. Hoppas ni har en mysig dag, många kramar vännen:)

13 jessica:

skriven

Vad kul att få nytta av sonens inköp. Själv dricker jag inte kaffe eller dyligt, men dom är snygga att titta på ;) Kram och hoppas helgen varit bra ;))

14 Camilla:

skriven

Härligt med espressomaskin. Kör med maskinen själv.. och jag kan helt klart rekomendera att maskinen får stå på ett bra tag (minst en halvtimme, men gärna en timme) och värmas upp ordentligt innan ni brygger ngt :)

På Siba kan man också hitta en tamper (pressare) som passar bra till filterkoppen :)

15 Mariakoden:

skriven

Höll ni er vakna till Idol???
Så bra Christoffer är!!!!

Vad har ni gjort i helgen då rå????

Ha det bra... KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

16 Emma:

skriven

Hmm, det är ju nästan som om att jag själv skulle vilja ha en kaffeälskande nittonårig son som bor hemma, eller så kanske jag kan ta mig råd att köpa en espressobryggare själv... ;) Hoppas att helgen har varit bra Tina! Kramar/Emma

17 Ulrika:

skriven

Ååå, har du så stora barn?! Många fördelar med dom ser jag ;o)) fast som tonårsförälder vet man ju att det finns en hel del nackdelar med stora barn oxå :o))
Vår äldsta är 16½.
Ni får njuta av maskinen så länge den får stå kvar :o))

Kram

18 Perlan:

skriven

Håhå, en sån har jag hemma!! :) Det är kanonbra!!
Det blir mycket Latte hemma om helgerna! :)
kraaaaaaaaam

19 Maja:

skriven

Det är ju kanon att kunna dela saker tillsammans! =) Nu gav du mig dessutom en idé till en eventuell julklapp till min sambo. Var ut och läste lite om kaffebryggaren och den verkar ju ha fått bra betyg. Hoppas ni har haft en mysig helg, kram Maja

20 Edvardstella:

skriven

Lovely site keep it i will be back that you.

Kommentera här: