Trasig kamera......


Så är jag utan kamera igen.....inte längesen vi hade inne den på lagning,och nu är det dax igen! Hade tänkt visa mina nyinköpta veckjalusigardiner till köket.... men det blir vid ett senare tillfälle. Nu ska jag äntligen byta ut träpersiennerna,de har varit riktiga trotjänare som hängt med sen vi renoverade för snart 6 år sen.Men nu ska 
de få ta semester och flytta ner en våning till gillesstugan!

Längtar ni också efter glögg och pepparkakor och massor med levande ljus? Det gör nämligen jag.....maken har bokat in ett besök på "butiken" nu i veckan för att inhandla lite av årets årgångsglögg.......blossa med smak av havtorn och kanel,låter spännande. Havtorn ska tydligen påminna lite om passionsfrukt efter man sötat den.


image937

Jag antar att han också  tänkt  beställa blossa x5 , fem årgångsglöggar.
 
image938



Förra året lyckades jag hitta blossas glöggmuggar ,till nedsatt pris....lyckan var total !!!

Visst låter det juligt.....nejlika,snöknarr ,stjärnfall.......
image936





bilder : blossa
1 Ulrika:

skriven

Då väntar jag på ett utlåtande av glöggen :o)
Glögmuggarna var ju jättefina. Var hittade du dem?

2 tina:

skriven

Ulrika:Tro det eller ej,de är köpta på Ekohallen! Blev förvånad över att de hade Rörstrands varor,men jag köpte dem tokbilligt! Tror att dukabutikerna sålde dom också,men vet inte om de tillverkas längre!!
kramkram!

3 Hilajn:

skriven

Tack. Jag har laddat inför gårdagen när årets glögg skulle släppas eller gå att beställa på systemet. Tyvärr så var jag inte i kondition att springa dit då och inte heller idag:( Härliga glöggmuggar. Har totalt missat dem.

4 EVA:

skriven

Årets glöögflaskor är så himla snygga så jag måste då köpa bara därför ! Och smakar det gott också så är ju allt perfekt !
Skitsnygga glöggmuggar...
Och vi tjuvstartade med glöggen för en månad sen...GOTT!
*
Ha en fortsatt fin tisdagkväll !
KRAM EVA

5 jessica:

skriven

Åhhh,dom gardinerna vill jag se!! Dumma kamera ;)) Jag får väl hia mej!!Jag har funderat på att sätta det i vardagsrummet..men jag velar.. Flaskorna vad jättefina!! Men själv har jag inte lärt mej drick glögg..

KRAM

6 Cissan:

skriven

kul med glöggen! Flaskorna var fina också tycker jag.
Så fina glöggmuggen är! Riktigt härliga ord inuti.
Ha det bra!!

7 Maja:

skriven

Tycker verkligen det är svårt att hitta snygga glöggmuggar men blossas är ju superfina. Likaså glöggflaskorna, är ingen storkonsument av starkglögg men vill gärna ha flaskorna bara för att de är så snygga. =) Kram Maja

8 Karin:

skriven

Flaskan i år var riktigt läcker. Jag har alltid pepparkakor hemma året om. Om man inte kan sova då är mjälk och peppisar den bästa medicinen!

9 pia-baramittlillahem.blogg.se:

skriven

...jag är åxå utam kamera, fantastiskt tråkigt!
kram

10 Mariakoden:

skriven

Go morron!
Här har jag druckit en flaska....fast "vanlig" glögg då...=)
Den ska visst vara supergod den nya glöggen, Havtorn o kanel!
Nu ska jag jobba kvällar o på fredag är det personalfest, så vi får se när jag hinner blogga..... Har förresten beställt bågat till brillorna. De är lite mörka å lite olivgröna....HJÄLP. Har värsta ångesten att de inte blir bra...jag handlar alltid i panik!!!! Du vet; Tog dom, dom passar, jag tar dom. Allt på åtta minuter.........=(

Ha det bäst!! Hörs senare!!

Kram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

11 Perlan:

skriven

Åh nej har kameran gått sönder nu igen! jag hade inte överlevt en enda dag utan min kamera.. Eller jo, numera skulle jag nog det en stund. Min mobilkamera är ganska bra 5mpx, så den duger rätt bra.. Den var förresten ute och jobbade lite nu på lunchen..hehe
Ser verkligen fram emot och se dom nya gardinerna sedan! Låter farligt snyggt!! :)

Vill med smaka på Blossas årgångs glögg. Måste ta mig iväg till butiken jag med och köpa hem någon flaska.. Längtar med till advent nu.. 2v kvar!! weeee...

Stor kram till dig!!!!

12 MO:

skriven

Mmm, så fina flaskor, med gott innehåll, ingen dum kombination. Så trist med kameran, hopplöst med saker som går sönder hela tiden. Fina glöggmuggar, de har jag aldrig sett förut, de orden sammanfattar ju nästan hela julkänslan..Jag tycker med det är så rått idag, gick promenaden i em, o då hade jag redan duschat så sen kan jag knappt ta värme igen, är lite lat med..orkar inte gå ut o hämta vet. Vad kul att J blev nöjd med klippningen....vad blev det för frisyr? Man sparar in rätt mycket pengar genom att klippa dem själv, sen är det ju klart kul om de blir nöjda med....Imorgon ska jag städa hos kusinen igen, sen kanske jag o mamma åker till stan o kollar på gardiner, finns en affär som har mycket tyger till bra priser. Ser ut som värsta bomben slagit ner, men om mar orkar gå igenom det så kan man hitta små godbitar. Imorgon är det utvecklingssamtal med H, får se hur det går, brukar inte vara några problem, men man vet aldrig, tjejerna i klassen har ju haft lite skit för sig...hoppas allt är bra med er, ses om två veckor, kramar

13 Vildängel:

skriven

Men vad jobbigt att vara utan kamera din stackare.... Gillar glöggflaskorna och produktbilderna men inte att dricka den - sicket dilemma...*s*

14 Hanneles jul:

skriven

Missade det, fick med mej Dufvenkrooks hjortronglögg i stället, mums.

Kommentera här: