Ville egentligen till stranden..........


Är det inte nu man ska packa fika/matkorg och badkläder, en bra bok,solglasögonen och
lasta in brassestolarna i bilen...för att åka och bada?  Nä, tydligen inte....solen lyser med
sin frånvaro och det är väl bara att vänta......för visst kommer det snart att bli så....att jag får packa
ner allt det där och ta med mej familjen för att åka och tillbringa dagen vid stranden ! 

När jag tänker efter så hade jag nog fått sitta där själv med allt mitt fika och med solbrillorna på,
läsandes den där boken....för maken jobbar,dottern är på dansläger , nittonåringen arbetar och
mellankillen skulle ändå inte vilja följa med !!! Vilken tur då att jag fick köra tjejerna till danslägret
och mellanlanda i lite affärer...hihi...hade ju lovat mej själv att inte öppna plånboken mer ,för att
köpa något onödigt,innan semestern ! Men vem kan hålla ett sånt löfte ...inte jag iallafall...det lockas
och pockas med stor SOMMARREA överallt!!!

Jag hann med att kika in hos Mio möbler, Rusta och en lokal inredningsbutik..........


image508

Två cultskålar , köptes på Mio..

image509

Tyg, ljuslykta och hänganordning....den lokala inredningsbutiken...

  Kryddpinnar...5:- styck...och en söt vas 10:- ...från Mio...

 Grillbestick..15 :- dussinet , och servetter från Rusta....


Nu väntar jag bara på att sitta på uteplatsen, med nya ljuslyktan tänd och upphängd, tyget färdigsytt,
ätandes på lite morotsstavar som ligger i ena cultskålen,doppar morotsstavarna i någon god dippsås,
vilken är upphälld  i den andra cultskålen, bordet är dukat med nya grillbesticken och servetterna, en liten
blomma från trädgården står i den lilla vita vasen och kryddpinnarna pryder sin plats i kryddorna som står i
växt-huset !!! hihiihi.......Fast innan allt detta har vi naturligtvis varit på stranden och latat oss, njutit av god fika,
och läst i den där bra boken.............Jo...jag tror att det kommer bli så ... för till stranden vill jag !! :)


Kram på er !!

bilder : tina
1 MO:

skriven

Haha, så mycket för den sparsamheten....man blir alldeles galen bara man ser ordet REA.Så du var inom rusta en sväng, fina bestick och servetter, ja allt du fått (fått och fått) med dig hem. Stranden känns väldigt avlägsen just nu, snyft. Här har regnat som bara den men nu är det nog uppehåll, får väl ta en sväng med hunden. Här är bara jag och mellankillen hemma och han sitter oxå vid datorn. Jaja, vi kommer väl till stranden någon dag. Synd att vi inte bor närmre varandra, då kunde vi ju sitta och surra inredning hela dagen. Kramar...i massor!!!!

2 Vildängel:

skriven

Härligt med fynd - själv har jag totalt tappat shoppinglusten så reorna skrämmer mer än lockar..*suck* Fast det är ju inte bara en nackdel, fördelen är ju att det går noll och nada kronor till annat än middagsmat. *s*

3 Pia:

skriven

Så roligt att göra lite fynd och vad det gäller stranden så hoppas jag verkligen att man snart kan ge sig iväg och sola och bada.

4 Malin:

skriven

Jasså det är rea överallt just nu, hur har jag lyckats undgå det? :) Har försökt hålla mig borta från affärer, lika bra det för att låta bli att handla är ju totalt omöjligt. Jag spar mig till semestern istället. Mycket fina saker du fått med dig hem! Kram!

5 Anna:

skriven

Tyget är helt min smak. Fräscht!

6 Kix:

skriven

Ja, det verkar dåligt på solfronten... vi får hoppas att den återvänder snart. Nästa vecka är jag ledig och har gärna några soliga dagar! :-)

7 Lisa:

skriven

Härlig färg på lyktan! Vad kul med fler döttrar på dansläger..min äldsta har just avslutat sitt!

8 Vicke:

skriven

Vilken tur att det inte är strandväder , tänk då hade du missat allt det här fina;)
Kram

9 Mariakoden:

skriven

Oj vad mycket fint du fyndat!!!
Kram!
Skriver mer nån annan dag...vill sooova.....Blivande tonårsbarn tar musten ur mig.........=(

10 Barbro:

skriven

Jättefina fynd!! jag längtar, ska ut på lite reashopping imorgon... min första semesterdag! kram

11 Susanne:

skriven

Hej. Kikar in till dig för första gången. Vilket fint hem du har. I mitt radhus försöker jag långsamt att eftersträva den här stilen som du har. Lite modernt blandat med högtrendigt och klassiskt. Rent och avskalat med väl valda detaljer.
I min stuga är det raka motsatsen....romantiskt, shabby, mormorslull och lite skärgårdsstil i en enda stor mix..Där har vi inte hunnit så långt då det bara är ett halvår sen vi köpte stugan men på väg är vi...:-)
Kikar gärna in här igen!
Susanne

12 MO:

skriven

Du är mig en riktig nattuggla. Jag tycker att runt 11 är jag så trött så jag vill ramla i säng. Men nu när det är sommarlov vill ju ungarna vara uppe så sent och jag har svårt för att sova i oljud. Sen sover de ju halva dagen, men jag smyger inte efter tio, det har jag sagt. Då sätts tvättmaskinen igång och dammsugaren får jobba. Vad tror du om vädret idag? Blir det stranden? Här är det sol men blåsigt...ha en trevlig fredag, kramar i massor

13 Pernilla:

skriven

Å så mycket fint du fyndat!! :)
Tina, va lite lessen... Jag kan komma och göra dig & fika korgen sällis på stranden!! :D
kram kram

14 Anna:

skriven

Tycker verkligen tyget är jättesnyggt. Var har du köpt det?

15 Maxleah:

skriven

Congratulations on a job well done. Thanks

Kommentera här: