Min favorithörna...... i köket

Min favorithörna...... i köket

Här hemma gör vi inte många knop ikväll ! Vi har ätit gott, tittat lite på tv och slappat,
precis som det ska vara!!!!!  Nu sitter jag och kikar lite på datan och tänkte visa en
pytteliten bit till av mitt kök!!

Här min favorithörna i köket!  Här finns det mesta vi behöver för att ha det mysigt, kaffebryggare ,vattenkokare och termos! Undrar hur många liter vätska vi bäljar i
oss varje dag, här hemma ? Termosen, från Normann Copenhagen, används flitigt eftersom alla,
utan lilltjejen dricker kaffe och gärna gör goa kaffedrinkar, gott!!:)

Men den absoluta favoriten just nu är mina Margarethaskålar, som jag fick av P & ungarna
i födelsedagspresent  i december! Den används ofta, ofta! Jag älskar att använda dem som
fruktskål ( fast de är i plast ) , och allt som ska vispas och röras, det åker ner i en sån skål!!!
Kul att de tillverkar dem igen! Mamma hade en orange och en brun hemma när jag var liten ,
och det är synd att jag inte tagit tillvara de gamla sakerna som fanns hemma! Det fanns säkert          många grejer som man hade gillat idag tror jag!!
Nu får det nog bli en liten runda till i soffhörnet , P har nämligen bullat upp med lite godsaker och
glass, ooops det där var nog inte meningen att ni skulle höra! Lite sent kanske att äta glass och
godis? Gott är det i alla fall=)!!
1 Nettan:

skriven

Hoppas att du kan slita dig från favrithörnan i köket så att du får smaka på godsakerna som bullats upp soffhörnet... MUMS!
Själv skulle jag nog skynda mig dit på två röda...

Ha en underbar lördagkväll....!
Själv börjar jag redan gruva mig för att det snart är måndag igen... :-(

2 Thea:

skriven

Tack för titten i din köksvrå! Vad fint med listen där du har kokboken. Mysigt.
Thea

3 Hanna:

skriven

Det lilla man får se av köket på bilden gör ju att man blir nyfiken på lite mer, jättefint!!

4 Camilla:

skriven

Låter som en riktigt härlig lördag :D
Och tack för titten på din fina hörna i köket :D

Ha en lika mysig söndag!

5 Lisa:

skriven

Är väggen i råspont? Visa mer! Och ja, visst är Margarehe-skålarna bäst.

6 Pernilla:

skriven

Ja men självklart. Ursnyggt som vanligt Tina!! Förstår att det är en favvohörna i köket! :)
Du sånna skålar stod jag och tummade på igår under min shoppingtur inne på HomeCompany.. Exakt samma färg med.. Kusligt! hahaha....
Men jag hann inte slita med mig dom, så det får väl bli en annan dag!
Låter trevligt med soffmys och godsaker, tror jag med gör slag i saken! Mot soffan!! :)
Kramen!

7 Camilla:

skriven

Klart du måste plcka fram musiken till barnen. :)

Vilken härlig blogg du har, här kommer jag kika in igen!

8 Petra:

skriven

Ååhh, vad fint det ser ut i ditt kök. Jag gillar att se hur andra har det, spännande. Sen är det kul om man hittar lite tips och ideér som man själv kan göra. Vi gjorde om vårt i påskas. Mycket jobb och slit, men men. Ska snart ta lite bilder här hemma och lägga in. Ikväll har jag bara 2 möte och egentligen träning efter det. Varför har dygnet bara 24 timmar?
Ha det gott / petra

9 Sessan:

skriven

Vad roligt att få kika in i ditt kök!!

10 Vicke:

skriven

Vilken superfin favorithörna och de skålarna skulle jag gärna ha;) Ser gärna mer utav köket:D

11 Tonyolea:

skriven

Excellent site. Well done. Seen that done for the people. I invite you to visit my site.

Kommentera här: