Uteplatsen...lite på gång...


Nu har jag äntligen kunnat ställa ut lite möbler och annat på vårt nya trädäck. Meningen
är ju att  vi ska sätta tak och glasa in där...men för det behöver man ju inte vänta  med att fixa
och dona lite...=)  Idag är maken och köper material till trappan som ska gå ut från
vardagsrummet,det blir en väldigt enkel konstruktion , med "järnstomme" och trappsteg i trä...
sen är det bara att  förbereda så mycket som möjligt så vi kan börja direkt när bygglovet är klart....
semestrar mm har gjort så att vi kan vänta oss besked om några veckor.
Den inglasade delen blir ca 24 m2 till ytan...så sen ska vi kunna bjuda in släkt och vänner och
få plats allesammans.  Hujedamej...nu tror väl vänner och släkt att det ska bjudas på fest
när vi är klara....när vi är klara tror jag att det är för kallt att sitta där ute......hmmmm .

Här kommer lite bilder hur det ser ut just nu..........

image624

Här blir det förhoppningsvis härligt att sitta på morgonen...om nu solen behagar masa sej
upp ......

image625

Favoritfärger........

image626

Den här lilla kompisen förgyller vår lilla hörna på uteplatsen......tycka vad man vill om trädgårds-
tomtar....alla har iallafall någon åsikt om dom....jag tycker  han är rätt söt =) Han fick följa med
hem häromdagen från Åhléns......halva reapriset.....Jabbadabbadoooooooo


image627

Vita rosor i betongkruka....

image629

Här ser man skarven mellan det nya och gamla golvet, där ska skjutväggen till glaspartiet gå.


image630

Den andra delen av baksidans uteplats.....

Oj, det blev visst en del bilder...det är så himla skönt att vi har kommit en bit på väg....det blev
ju lite stopp i bygget när maken hade ont i ryggen...och det passar ju att vi inte kan börja att
sätta tak än , bygglovet måste inväntas, så nu kan han ta det lite lugnt och vila ryggen.

Äntligen fredag govänner, vi ska njuta av att grilla ikväll, och passa på att fira att vi har två veckors
semester som börjar idag...maken har varit och gästspelat den här veckan på jobbet...sååååå
halååååå, solen.....var eeeeee duuuuuuuuuu????!!!!!

Trevlig helg på er allesammans....och jag har hört , från säker källa, att solen faktiskt kan vara på gång !!!

KRAM !!

bilder : privata
1 pia:

skriven

...vad jättefint, å stooort! vi tänkte åxå bygga trädäck i sommar, men vår grävarhjälp verkar inte dyka upp, beror nog mest på surregnet som ständigt dyker upp. kram

2 Camilla:

skriven

Det ser ju hur härligt ut som helst, och tomten var ju bland det coolaste jag sett! Hihi! Jag har hört att sommarsolen ska vara på väg nu (lagom till semestern är slut, typiskt) så kanske får du njuta fullt ut där ute snart? :)

3 Vildängel:

skriven

det kommer att bli kanonbra när ni är klara med allt :D

4 Annelie:

skriven

Jättesöt tomte..... Och vilket underbart däck, där ska ni nog trivas....

5 Malin:

skriven

Det blir ju kalas det där!! Ja har hört att solen och sommarvärmen är på väg precis lagom till jag ska börja jobba igen *grr*
Den där trädgårdstomten tänkte jag köpa men det fick bli en groda istället :) Trevlig helg! Kram

6 MO:

skriven

Nämen så fint det är / kommer att bli, så lite extra kul med trappan upp till det andra soldäcket. Det har ni gjort bra. Kul när det börjar närma sig slutet. Då har ni verkligen gott om plats sen...man kanske kommer o våldgästar...nejdå bli inte rädd. Har varit en kanondag, mycket shoppande...inga tomtar dock. De hade tomtar i blomsteraffären utanför, men de var traditionellt röda, kändes lite tidigt.... Blir ett längre mail imorrn, måste snart umgås med maken, han känner sig lite ensam i soffan, kramar

7 Karin:

skriven

Superfint, duktiga ni är. Tomten var ju coooool, behåll den! Hoppas på sol, det ser ljust ut!

8 Helen:

skriven

Snygg, annorlunda och praktisk altan med olika nivåer och vrår.

9 Anna:

skriven

Det ser jättefint ut!:-) Visst längtar man till man får tak? Snart är vår veranda färdigbyggd. Blir ingen inglasad, men den kommer iaf ha tak. Hoppas som sagt att det blir sol och härliga ljumma sommarkvällar, så man får njuta på verandan. Kram!

10 Pia:

skriven

Uteplatsen är hur mysig och fin som helst.

11 Mia:

skriven

Å vad härligt att få sitta där och jäsa ;-)

12 susanne f:

skriven

Hej
Väldigt fint ni har det tycker jag.....
Hade mer än gärna velat ha det lilla zinkbordet som du har, har du köpt det nu??
Ha en bra helg
//s

13 Scaniatjejen:

skriven

Kommer att bli jättebra när allt är klart och redan nu är det ju toppenfint! Hoppas ni har fått iaf några soltimmar nu och att ni har en skön helg! Kram

14 Bodil:

skriven

Men så fint det blir. Vad lyxigt med så stort uterum. Torbjörn lobbar just nu för att lägga tak på vår pergola men jag nekar bestämt framt tills dess att vi hittat något snyggare än vanlig kanalplast. Helst skulle jag vilja ha ett helt transperent glastak men det går ju inte. Vi letar vidare. Jag ser fram emot att följa arbetet med uterummet. Det kan ju inte bli annat än succé. Kram, kram.

15 Lisa:

skriven

Du, den där tomten ville jag också ha, fast maken så blankt nej...men jag kanske skulle köpa den ändå...den är ju faktiskt så ful att den blir kul..och hos dej passade den jättefint! Ja, allt ni gjort hittills blir ju jättefint!

16 Johanna:

skriven

Det blir verkligen super fint. Ni har verkligen gjort ett kanon jobb och kan tänka mej hur läckert uterummet kommer bli, särskilt när du har fått "piffa" Då kan det inte bli annat än bra! =)
Kram

17 Vicke:

skriven

Man ser redan nu hur fint det kommer att bli för det är det redan! Snyggt och vad flitigt ni jobbat på.
*håller för öronen eller kanske ögonen* för det där med fint väder på väg vill jag inte veta av börjar jobba på måndag;)
Kram

18 Lisa:

skriven

Det blev inget trädäck här i sommar, men så kan jag ju njuta av bilder på ditt fina och planera mer till nästa sommar. Fint med färg på planken!

19 Helen:

skriven

Självklart är det ok:) Ska tjoffa dit dig bland mina länkar också. Ha de gott!

20 susanne f:

skriven

Hej
JAg lägger dig som en länk hos mig
//S

21 MO:

skriven

Tjena tjejen. Hoppas er helg har lysts upp av lika fint väder som vi har.....Man blir ju nästan förvånad, är det så här det ska vara på sommaren?? Får se om syster med fam kommer ner på grillvkäll, önskar så en varm kväll med god mat o utesittning till sena kvällen, fast då kommer väl myggen.....kramar

22 Helen:

skriven

Nu finns även du bland den dagliga blogglistan hos mig:)

23 Malin:

skriven

Hej Hej! Jag vill också ha en trädäck!! :( :) Snyggt med den svarta "plastfåtöljen".
/Malin

24 Lilla My:

skriven

Det blir säkert mysigt att sitta därinne och mysa en lite småkylig höstkväll med tända ljus.Det älskar jag.Ni har det så fint

25 Linda:

skriven

Oj vilken härlig altan ni har,, gillar dina växter & krukar, nä förresten jag gillar allt, ser så mysigt ut... Ser ut som om solen är på väg fram..
Ha det bra..

26 Maria:

skriven

Men vilken söt tomte! Och uteplatsen blir ju kanoners! =) Nu hoppas vi bara att solen vill lysa på oss...

27 Nilla:

skriven

Åh vad fint. Det där är någonting som jag saknar. Ha det bra.

28 TiniTott:

skriven

Superläckert trädäck, verkligen snyggt! Och måste vara underbart skönt att ha =)

29 Kellerman:

skriven

Ser väldigt trevligt ut! Nu är det bara en rejäl grill som saknas!

30 Haakonane:

skriven

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.

Kommentera här: