tankar kring tapeter mm

Ny vecka, nya krafter( nja ) och lite nya tankar kring sånt som man vill göra hemma. När man som jag tillbringar dagarna hemma för det mesta blir man lätt hemmablind. Saker och ting har hittat sin plats och man är rätt nöjd med det. Men ibland så öppnar man ögonen lite extra och väggarna som man ser lite mer tydligt i dagsljus får plötsligt en akut ommålning hängande över sig, tapeten har jag tröttnat på för längesen, taket ser sjaskigt ut mm mm. Här krävs både en genomgång av utbudet över tapter och en, förmodar jag, stor satsning på övertalning av maken. Jag tror inte han ser samma behov riktigt som jag när det gäller ett sånt här litet projekt, men man vet ju aldrig =)

Nu ska jag finkamma nätet över snygga tapeter som skulle kunna passa vår ganska vita och svarta inredning, ni har kanske några förslag på nyheter som inte är för dyra? Det är bara en vägg som i så fall skulle få nya tapeter, resten förblir vitt fast i nymålad skepnad.

En favorit som jag länge suktat efter är Malabar, men den är något dyr eftersom det skulle gå åt mer än en rulle.






Jag skrev för ett tag sedan om planer på att öppna upp mellan matrum och vardagsrum här, men jag möttes inte av någon större entusiasm av resten av familjen, kanske detta lite mindre projekt skulle falla resten av familjemedlemmarna bättre i smaken.

bilder: sköna hem och måleributiken
1 Monica:

skriven

Vi har inga tapeter någonstans så min kunskap är begränsad. Bakgrunden på din blogg gillar jag - den hade varit snygg som tapet. Att blanda in lite grått i det vita och svarta???

Hoppas du får med dig maken på ditt lilla sidoprojekt och att ni hittar något som passar båda, det blir roligare då.

Kram och mycket lycka till.



2 Anonym:

skriven

HEJ!

Vi har ett alternativ till tapet hos oss. Om du vill kan du kolla på min blogg under "etiketterna", "sonens rum" och "gästrum". Den kosta nåt på typ 369 kr/ rulle. Tror att den heter "Fasan", men de kan ja kolla om du vill. KRAM

3 Anonym:

skriven

HEJ!

Vi har ett alternativ till tapet hos oss. Om du vill kan du kolla på min blogg under "etiketterna", "sonens rum" och "gästrum". Den kosta nåt på typ 369 kr/ rulle. Tror att den heter "Fasan", men de kan ja kolla om du vill. KRAM

4 Liza:

skriven

Har inga förslag då jag inte har så många tapeter som jag vill visa upp :D. Bara den i hallen och köket! Har köpt tapet till sovrummet som nu kommer att bli vitt! Supersnygg tapet! Är så less på caffe latte och brunt.

Kraaaaaaaaaam!

Liza

5 CC:

skriven

Vi har tapetserat en fondvägg i hallen med Malabar och jag är verkligen sjukt nöjd. Det gick två rullar och jag ångrar inte det en sekund trots att priset var högt. Vi har målade strukturtapeter i resten av huset för jag tröttande på våra tapeter i alla dess färger vi hade när vi renoverade 94-99. Därefter började vi måla över tapeter och satte struktur i andra rum som målades enfärgade.

Vi köpte vår tapet på Wallstore.se och jag tyckte det var bra pris, fick även nån oväntad rabatt när jag tryckte på slutför! Positivt överaskning. Kan maila bild på vår hall om du vill.

Vi gick från svagt vilaserad bröstpanel (såg rosa/furu ut -bläää) med lattefärgade struktur och furudörrar och antikbetsad trappa. Nu vita dörrar, vit trappa och som sagt Malabar på en vägg och kritvita papperstapeter på de övriga och IKEAs svarta plastskoskåp.

Du kommer inte att ångra dig med den tapeten. Jag hade tapetvalsångest i 3 veckor och försökte hitta alternativ men både jag och maken föll för tapeten som blev bättre än vi föreställt oss.



Lycka till

Carina

6 jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

skriven

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Jag är inte så uppdaterad på tapetfronten. För jag kör bara vitt nu. Har kommit på att jag tröttnar så kopiöst fort på olika mönster så nu är det bara enfärgat som gäller.

Jag hoppas resten av din familj röstar jag på ditt förslag!



Puss!

7 En modells liv:

skriven

Nu sätter jag klackarna i taket och tycker din blogg är läsvärt och är en bra blogg!

Kunde inte låta bli så jag lade till dig på bloglovin :)



Här ska läsas!



Du får gärna göra det till mig med! :)

http://www.bloglovin.com/sv/blog/1971283/modellinglove/follow

Kommentera här: