Kaktus, havskräftor och semla i ny form

 
                                                               
 
I veckan åkte jag och dottern till favoritfiket strax utanför stan, Skafferiet i Barnarp. Efter allt prat om semlewrapen så är man ju liksom tvungen att skapa sig en egen uppfattning i ämnet och såklart provsmakade vi.
Den både såg god ut och smakade riktigt bra. Lättäten var den också, så testa vetja om ni springer på den omtalade semlewrapen!
 
Samma dag blev det en sväng till blomsteraffären också, och en stor och taggig kaktus fick följa med hem.
Hoppas bara att jag inte kommer på att jag ska flytta den till en annan kruka, den är ju liksom lite svår att manövrera. Fin och lite ståtlig står den på glasbordet iallafall och jag är nöjd.
 
 
Idag skrotas det mest runt här hemma, orkar egentligen inte göra så mycket men pysslar med att flytta 
runt lite saker och småkikar på damernas konståkning som är favoritsporten för min del. Som gammal
utövare av sporten är det kul att se hur himla duktiga åkarna är och hur allt utvecklas hela tiden...
 
Ikväll ska jag och maken göra paella, det har vi aldrig tillagat hemma så det ska bli spännande! Färska
havskräftor, färska räkor och musslor handlade han på torget i morse. Gott!
Nu ska vi bara leta recept, trevlig syssla.
 
 
 
 
 
En fin lördag önskar jag er!
 
bilder | tinaminastina instagram
 
 
 
 
 
 
1 Liza:

skriven

Låter som en riktigt trevlig vecka. Jag har inte smakat semmelwraps ännu men nu vet jag vilket fik i stan som har den. Gissa om den ska få ett besök?
Ha det gott!💕

Kommentera här: