Lite finbelysning och fynd....

Borde inte tänka på adventsfix och jul redan, speciellt inte när vi har en så härlig och fin höst. Dock är det kul att fundera och planera så jag har börjat lite.
En Happy Lights-slinga hänger här hemma sedan förra hösten, mysigt sken och lättplacerad.
Den vita slingan har stått på önskelistan ett tag och nu slog jag till när jag hittade den HÄR.
  
 
 
 
Den fina ljusstaken Christamas från House Doctor har jag också sneglat på ett tag men jag tycker den är för dyr...nu såg jag att samma butik säljer den till superbra pris på rea 200 istället för 595 :-, hur bra är inte det liksom? Behöver inga fler ljusstakar...men ni andra kanske gör det =)
 
Idag är det en härlig lugn söndag hemma hos oss. Maken och en av sönerna fixar och gör lite iordning ute och jag ska snart ta tag i middagen. En tur med vovven ska jag försöka mig på också, jag får trotsa det onda i kroppen och få lite sol i ansiktet. 
Det slinker nog ner en och anna äppelgiffel som blev över också från dotterns bakning i går....farligt gott.
 
 
 
 
Ha en fin dag ni med!
 
 
1 Proforma - Irene:

skriven

För ett par år sedan köpte jag en Happy Lightslinga i Danmark och där kunde man plocka ihop färgerna själv och även köpa extrabollar till. Himla bra om man vill ändra färg under året! Jodå... jag har alltid min framme, jag tycker den lyser upp så fint och skojar till inredningen lite. Och den där julljusstaken föll mig i smaken också, det var ju ett jättebra pris. Får fundera... tack för tipset!

Hur går det med "lchf-andet"? ;) Jag slutade i våras och fick igång mitt sockerberoende duktigt (ajajaj) och har då förstås lagt på mig flera kilon igen men nu är jag på gång! Jag mår så mycket bättre när jag äter lchf, mycket bättre än andra dieter. Men visst är det ibland lite tråkigt, särskilt när man har så mycket äpplen i trädgården som det är i år men det kommer ju fler år, förhoppningsvis! Gifflarna ser så goda ut för att inte tala om äppelpajen... mmm, min favoritpaj nummer ett!

Ha det gott, Tina!
Kram

2 Tina:

skriven

Snart börjar det bli dags att tänka på adventsljusstakar o annat mys, men än njuter jag av den fina hösten. Tack för tipsen. Kramisar Tina

3 Anonym:

skriven

Gott fika!!

Mycket fint till jul... snart är det advent!

KRAM Anna

4 tinaminastina:

skriven

Hej Irene!! Kul att du kikar in här...fast det har varit lååångt mellan uppdateringarna.Visst ljusslingorna fina! Jag har en sen innan och nu blir det vit i hörnet mot vår tegelvägg, livar nog upp där lite =)
Ja du, det här med dieter och extrakilon känns igen. Var riktigt duktig i våras men räknade istället kalorier och tappade ca 11 kg. Lchf återkommer jag nog till framöver,gott och som du säger man mår bra. Dock är det ju så att man faller lite ibland och det har jag gjort nu och något kilo upp är det. Nya tag blir det....när äpplena är slut ;) Kram fina du!!

5 tinaminastina:

skriven

Tina!
Hösten har ju varit ljuvlig, men nu börjar det bli kul att tänka advent och jul!! Kram till dig!!

6 tinaminastina:

skriven

Anonym! Ja nu går det fort...man får stanna upp och njuta lite av hösten ändå. Men det är ju så kul att börja tänka och planera inför advent=) Kram kram!!

7 susihus:

skriven

Haha menar du att man kan få för många ljusstakar, ljuslyktor ;)
Må gott
Kram

8 Emma:

skriven

Äger bara en färgad slinga än men den är i sonens rum så snart får det nog bli en vit hut också:) Ljusstaken var riktigt läcker, ska kollas närmare på! Ha en fortsatt trevlig helg, kram

9 gopro:

skriven

Så fina bilder, vilken kamera använder du?

Kommentera här: