älskade totte..

Så kom den där hemska dagen....... ♥ totte som funnits hos oss i mer än tio år, fick somna in och slippa lida mer. Han var en busig, go, svart och underbar kille som gjorde oss lyckliga i många år, och vi är så ledsna.....

Hans njurar blev sämre och andra sjukdomar gjorde att vi igår fick åka in och låta honom somna och få sova i hundhimlen.....där har han det bra! Nu är det vi som ska kämpa oss igenom den här sorgen, det är så jobbigt men vi har haft honom och han lämnar ett stort tassavtryck i våra liv!

Sov gott vår älskade vovve! ♥
foto:tina
1 ullie:

skriven

åh gumman :( usch fy beklagar



Vet hur jobbigt det är. För någon vecka sen fick vi avliva vår katt som blivit 11 år pga hennes lever så jobbigt att ta detta beslut m man kan inte va så egoistisk som jag ville va usch



hoppas ni känner styrka att gå vidare

STOR kram fina vän <3

2 Emma:

skriven

Usch, lider med er, vet precis hur det är<3 Fruktansvärt! Ta hand om er och kramar i massor

3 Camillasnyahem.se:

skriven

Fina lilla Totte, har ju följt honom på din blogg under flera år och hundälskare som jag är har ju dem om din fina hund varit mina favoriter. Det gör så förbannat ont (ursäkta språket) och det måste det få göra, det finns tyvärr inga genvägar.. Usch vad ledsen jag blev nu. :( En jättestor kram från mig!!!!

4 Proforma - Irene:

skriven

Åh, vad ledsamt Tina! Har själv inga husdjur pga allergi men jag förstår ändå hur jobbigt det är... en stor saknad av en kär familjemedlem! Med tiden blir det bättre eller som man säger "efter regn kommer solsken". Det tror man inte när man är mitt i sorgen men det vänder så småningom.

Varma kramar

Irene

5 Linda:

skriven

Åh jag beklagar verkligen sorgen!

Fina Totte! <3

6 Helena:

skriven

Kramar till er.

7 Karin Josefsson:

skriven

Vet precis hur du känner, fick avliva vår Anton för exakt ett års sedan. Det gör så ont, men det är skönt att veta att de har det bra och är utan smärta.

Kramar

Karin

8 Tina // peppar o vanilj:

skriven

Suck. Man vet ju att den där dagen kommer... men det gör lika jäkla ont ändå. Sorg är tufft. Jag tänker på er Tina!



Kram Tina



9 Susihus:

skriven

Usch så hemskt! Tänker på er och skickar mina varmaste kramar. Det är så grymt och jobbigt, det är snart exakt ett år sen vi tog bort vår älskade Kenzo. Saknaden är fortfarande stor.

KRAM På dig

10 Ann-Kristin:

skriven

Vet precis vad ni går igenom, har två pälsbollar som lämnat oss.Man får så mycket glädje och kärlek genom djuren, då känns det tungt när de ska behöva lämna oss. Men vid sjukdom och ålder finns inget annat beslut att ta. De har ju trots allt haft ett gott liv. Tröstekram och nos buff

11 maud:

skriven

Kramar till ER! Vet hur ledsamt det är...gått igenom det med 2 så fina goa dvärgpudlar som bara blev 2 år båda två pga div sjukdomar o tråkiga saker...men nu har vi en svart go dvärgpudel som e på väg mot 15 år i sommar..den dagen det nu sker så har han iaf haft ett långt o fint liv...men ledsamt o bedrövligt är det iaf.

Kram

12 jenny ~ house of jenny:

skriven





Jag vet hur det känns o det är inget kul. MEn han har det superbra i hundhimlen! :)







13 Liza:

skriven

Så tråkigt! Har ju sett Totte på massor med bilder sedan jag började följa din blogg..

Skickar många många kramar till ER!

Liza

14 Anna S:

skriven

Lille plutten :(.

Skönt för honom att han inte behöver ha ont mer.

Synd att det ska göra så ont för oss som är kvar bara...

Stor kram till dig och familjen

15 mo:

skriven

Hej vännen

Så tråkigt att läsa om er älskade Totte...Kan förstå att han lämnar ett stort tomrum efter sig. Enda trösten är ju att han inte mår dåligt längre...Men det är ju ett sådant jobbigt beslut att ta, om de ska få somna in eller låta dem finnas kvar lite till...Vi är väl lite där med med Maila. Hon är ju 12 år nu o de senaste tre veckorna har hon förändrats, hon är slö, äter inte så bra o verkar ha ont i kroppen, när hon går...hon kan ligga i sin kudde o se ut som om hon mår toppen, men sedan reser hon sig o är lite ostadig sådär. Man vet ju att om man ringer veterinären så är det ju inte så mycket de gör med en 12 år gammal hund, så av egoistiska skäl (o så länge hon inte har ont när hon tar det lugnt) så väntar jag med att ringa veterinären tills nästa vecka i alla fall...usch fasar för det. O nu är ni där..mitt i allt, fy vad jag lider med er.

Skickar många kramar till er, o ni kan (liksom) vi vara nöjda med vetskapen om att vi gett våra älskade hundar det bästa livet man kan tänka sig. Varken Totte eller Maila har behövt vara hemma ensamma om dagarna, o de har fått komma ut på långpromenader o blivit kelade av en hel familj, det får man tänka på mitt i all sorg.

Kramar till er alla

16 mo:

skriven

Hej vännen

Så tråkigt att läsa om er älskade Totte...Kan förstå att han lämnar ett stort tomrum efter sig. Enda trösten är ju att han inte mår dåligt längre...Men det är ju ett sådant jobbigt beslut att ta, om de ska få somna in eller låta dem finnas kvar lite till...Vi är väl lite där med med Maila. Hon är ju 12 år nu o de senaste tre veckorna har hon förändrats, hon är slö, äter inte så bra o verkar ha ont i kroppen, när hon går...hon kan ligga i sin kudde o se ut som om hon mår toppen, men sedan reser hon sig o är lite ostadig sådär. Man vet ju att om man ringer veterinären så är det ju inte så mycket de gör med en 12 år gammal hund, så av egoistiska skäl (o så länge hon inte har ont när hon tar det lugnt) så väntar jag med att ringa veterinären tills nästa vecka i alla fall...usch fasar för det. O nu är ni där..mitt i allt, fy vad jag lider med er.

Skickar många kramar till er, o ni kan (liksom) vi vara nöjda med vetskapen om att vi gett våra älskade hundar det bästa livet man kan tänka sig. Varken Totte eller Maila har behövt vara hemma ensamma om dagarna, o de har fått komma ut på långpromenader o blivit kelade av en hel familj, det får man tänka på mitt i all sorg.

Kramar till er alla

17 Monica:

skriven

Men så ledsamt och sorgligt. Kan bara föreställa mig så tomt det blir när lilla vovven inte finns mer.

Blev helt tårögd och sorgsen och känner med er.

Det är det jobbigaste med våra hundar - att de stannar hos oss en så kort stund. Vi vet om det men det är ändå svårt.

Sköt om dig och kram till er alla!

//Monica

18 Kristin P:

skriven

Usch och fy! Har själv varit där två gånger med våra förra hundar! Är nog inte så långt borta med våran leonberger vi har nu heller.

Älskade vovvar!! Förstår hur ledsna ni är! Kramar till er!

19 Kattis:

skriven

Vet precis hur ni känner och tänker på er. Känns fortfarande som igår då min älskade Tinca fick somna in....... Kramar

20 Mia:

skriven

Vet hur ni känner er.. Våran Tim (13 år) fick somna in i februari och saknaden är enorm..

Kramar till er..

21 Annas inspiration:

skriven

Åhh så jätteledsamt,

förstår att ni saknar honom MASSOR!



MÅNGA KRAMAR TILL HELA FAMILJEN

22 Jessika:

skriven

Usch så tråkigt :( Styrkekramar till er alla...

kram

23 Cattis:

skriven

Usch jag lider med er!! Vet precis hur det känns....

Många styrkekramar till er alla!



Kjamis Cattis

24 ullie:

skriven

ja men gumman de4t va inget.. usch vet ju hur det e .. så jobbigt odch edsamt.

kommer ni skaffa någon mera tror du ? Det kanske e bra att du kommer ut o så me eller ?

hoppas ni får en bra kväll Här e det förkylt och blir lungt kram

25 mo:

skriven

Hej vännen

Hoppas ni alla mår bättre nu, särskilt Julia som ni var oroliga för...Usch, det finns inget värre än när barnen inte mår bra. Hoppas det går lite bättre dag för dag med saknaden efter Totte.



Maila mår inte så bra så imorgon kl 10 ska vi vara hos veterinären. Hon har magrat lite, (vill inte heller äta så mycket), o vill inte stödja på ena baktassen..är allmänt slö, o i helgen såg jag att det var rätt mycket blod i hennes kiss...Så jag ringde idag o fick en tid till imorgon. Tror tyvärr att detta är slutet även för vår lilla älskling. R fick precis ett sammanbrott när vi skulle äta o sprang in på sitt rum o grät...Då kan man inte låta bli att gråta själv. De två andra har ju flickvän/pojkvän så jag tror att det är lite lättare för dem...men jag sa till R att inte åka tillbaka till K-krona innan vi vet med säkerhet hur det blir med Maila, vill inte att han ska sitta där borta själv o vara lessen...Usch ja...vi får väl se hur det blir imorgon ,men hon är ju 12 år så hon har haft ett ganska långt o bra liv...



Annars rullar det på....Jag fick lite "panik" efter jul/nyår/långberget mm då jag vägde mig (vilket jag aldrig annars gör ;) o såg siffrorna..haha. Tog mig i kragen, ordentligt o har gått ner 8 kg...har typ 3 kvar, sen är jag nöjd, o vågar visa mig på stranden..hähä

Den 10:e Maj åker vi till Barcelona med 5 andra (som vi brukar åka iväg med på vårkanten, o sen kör vi julbord/show på vintern)..Har lite ångest för flygningen....sen den 10:e Juni åker vi alla till Rhodos igen, faktiskt till samma ställe...åh, vad skönt det ska bli. C har jobbat enormt mycket länge nu så det ska bli toppen med sol o bad o lata dagar :) Sen hoppas jag att det blir friggebodsbygge för hela slanten resten av sommaren...C har tröttnat rejält på det, tyvärr, så det står bara ett fint skal därute, fast nu har vi beställt o dörr (o fått) o två fönster så det är på g...igen hoppas jag ;)



Själva, har ni några sommarplaner?



Ha de så fint o tänk på oss imorgon....många kramar

26 mo:

skriven

Hej igen

Usch vad jobbigt och oroligt det måste vara när ni inte riktigt vet vad det är med Julia, hoppas verkligen inte att det är något allvarligt...Förstår att du har svårt för att sova på nätterna, jag är med sådan som ligger o ältar o oroar mig på nätterna...håller alla tummar för att det ska gå bra.



Ja, idag blev det som vi befarade/trodde. Maila fick somna in...det fanns liksom inte så mycket att välja på. Vi var ju villrådiga o ville ha ett ärligt råd, o när veterinären sa att om Maila varit hennes hund hade hon inte opererat eller så, utan låtit henne somna in. Med det i ryggen så visste vi att vi gjorde det enda rätta, men det kändes inte rätt i hjärtat...Har man inte varit med om det innan så vet man inte hur ledsamt det där. Så mycket som vi har gråtit nu har vi inte gråtit på länge...jaja, du om någon vet ju vad jag pratar om, eller hur?

Ville bara berätta hur det blev idag.



Många kramar till er

27 mo:

skriven

Hej vännen, tänkte bara höra hur det har gått idag? Har väl varit en lång o jobbig dag kan jag tro. Hoppas det inte är något allvarligt...Känns som vi följs åt lite. H har haft huvudvärk i flera veckor nu så på Måndag ska vi till läkarn....De undrade (när de såg i hennes patientjournal) om det kunde ha med olyckan då hon blev påkörd att göra....Usch ja, alltid är det något...



Annars har det varit en otroligt jobbig dag idag...Jag har gråtit o gråtit o gråtit..trodde faktiskt aldrig att det skulle kännas så här svårt. Vet ju att det går över o ser framemot när det ska kännas lite lättare.



Ha de fint, o jag tänker på er o håller tummarna för Julia, kramar

28 StickerPress:

skriven

Hello,



Blog seems to be very interesting. Thanks For sharing such a nice blog. It’s great pleasure to get the chance to comment on such an informative blog.



Norway based Stickers Press Company offering Stickers til din begivenhet.We are one of most leading company in Norway proives services like Vannflasker med egen etikett, Ulike Vinetiketter, Funny Vinetiketter,Julen Vinetiketter, Classic Vinetiketter, Baby og Barnedåp.



StickerPress Offers full services on Bursdag Vinetiketter, Mor og farsdag Vinetiketter, Astro Vinetiketter, brus etikett, Chocolate Vesker etc.



StickerPress

http://www.stickerspress.com



Phone: +47 7391 2420

E-mail: [email protected]



Konfektposer med din egen etikett, Stickers til din begivenhet, Design din egen vinetikett, Design din egen vannflaske, Design din egen stickers

29 StickerPress:

skriven

Hello,



Blog seems to be very interesting. Thanks For sharing such a nice blog. It’s great pleasure to get the chance to comment on such an informative blog.



Norway based Stickers Press Company offering Stickers til din begivenhet.We are one of most leading company in Norway proives services like Vannflasker med egen etikett, Ulike Vinetiketter, Funny Vinetiketter,Julen Vinetiketter, Classic Vinetiketter, Baby og Barnedåp.



StickerPress Offers full services on Bursdag Vinetiketter, Mor og farsdag Vinetiketter, Astro Vinetiketter, brus etikett, Chocolate Vesker etc.



StickerPress

http://www.stickerspress.com



Phone: +47 7391 2420

E-mail: [email protected]

30 Anna Hansson:

skriven

Du har vunnit armbandet! Grattis!

Hör av dig med namn+ adress!

Trevlig helg!

Anna

31 Anna Hansson:

skriven

Du har vunnit!

Hör av dig med adress och namn!

trevlig helg!

Anna

32 Monica:

skriven

Hej! Men oj vad kämpigt att inte få bukt på Julias problem. All oro innan man vet vad det är man ska förhålla sig till. Jag håller tummarna för att det inte är något allvarligt utan bara något som går över.

Det är svårt att hitta tröstord när det gäller ens barn. Förstår att det gnager i er precis hela tiden.



Men vad roligt med er nya lilla valp - Är man en hundmänniska så är det sunt att vilja ha en ny liten hund i familjen igen tycker jag. Den kan inte ersätta den förra men tomheten som blir skingras ju snabbt när en ny liten filur kräver ens tid & kärlek.

Och finns det något gulligare än en valp?



Jag skickar en massa kramar till er med hopp om att Julia snart får reda på vad som fattas henne. Sköt om er ordentligt.

Många kramar från Monica

33 iiiden:

skriven

Usch va jobbigt, hoppas allt står bra till!

34 ullie:

skriven

skickar en ny styrkekram

KRAAAAM

35 Malin Inspiration & design:

skriven

Hej! Tittar in här ibland. Förstår att det är tyst här inne nu när du har mist en fin hjärtevän. Jag kan förstå tomheten och sorgen du bär. Har ju en liten vovvebebis nu och det skulle bli så stort tomrum utan henne.



Stor kram till dig! /Malin Inspiration & design

36 Eva:

skriven

Tittar in hos dig ofta!Hoppas allt är okej.Saknar dina inlägg på bloggen.



Kram Eva

37 Fanny - mamma till Hector och bebis i magen:

skriven

Tina jag blev så ledsen nu när jag kom in här :( han har ju alltid varit med i din blogg och jag kommer sakna honom. Det är baksidan med dom underbara djuren :( han har det bra nu <3 ta hand om er! Massa kramar!!

38 Liza:

skriven

Hej vännen!

Undrar så hur det är med dig? Saknar dig här och ser fram emot att du orkar komma tillbaka!

Många kramar!

Liza

39 ullie:

skriven

Lilla vännen förstår om du tappat orken att vara inne här.. men saknar dej . brukar ju ofta titta in till dej

skickar en stor kram KRAAAAM till dej

Kommentera här: