Ett besök i Hjo!


Oj vilken trevlig dag vi haft! Vid elvasnåret blev vi upphämtade av fina vännerna och vi styrde kosan mot Hjo, den lilla fina mysiga semesterstaden vid Vättern. Vi bor bara knappt fem mil därifrån, men det blir bara på sommaren vi åker dit. Vi har ätit gott och gått och tittat i lite butiker och haft en jättemysig dag.








På Vete&Råg åt vi en supergod räk och kräftsallad och italiensk pizza i en jättefin miljö, vitmålad charmig inredning med gamla möbler blandat med zinkföremål och kokböcker längs väggen. Mysigt att kunna sitta och småbläddra i
Sommarens söta eller Nigellas fina böcker =)

På hemvägen svängde vi in på ett fiskrökeri och fick med oss rökt fisk och hemlagad örtaioli....så nu är vi mätta igen =)

bilder tagna med Iphonen
1 ullie:

skriven

Hej vännen !

Gumman det e underbara bilder ! Gör inget me iphone =)

Hjo e så otroligt mysigt min favorit affär e där . Hem o hobby både nere i stan o utan för . Brukar du gå dit ?

Rökt fisk ... me like ett måsåte när man e där o förra ggr så va det stängt =(

Må så gott ja vi väntar på sol sol =) kram kram

2 House of Jammi - blogg och webshop:

skriven

Det verkar vara en härlig dag. De där räkorna såg lockande ut.

3 CC:

skriven

Vilken härlig dag ni har haft, hör jag!

Jag har varit i Hjo för några år sedan på fiskfestival, där dom sålde rökt sik. Vilket jag är totalt galen i sik är en super god fisk som finns där. Rätta mig om jag har fel, men jag tror mig minnas att det var i Hjo.



Imorgon skall vi åka till Göteborg och ha en sådan mysig dag som ni har haft idag. Bara mysa runt på stan och äta gott:)



önskar dig en fin kväll!



kram CC

4 Emma:

skriven

Hjo är mys, kunde ju kikat förbi mej på vägen;) Ha det bra, kram emma

5 AnnaHelena:

skriven

Så mysigt! Bland det roligaste med att "turista" i svenska småstäder är ju att hitta mysiga små fik med fina miljöer och det där "lilla extra", vilket ni tycks ha gjort! Njutning!



Kram // AH

6 Carina Bengtsson:

skriven

Det finns så många svenska pärlor som bara ligger där och väntar på att vi ska besöka dem. Det är precis som du säger, tiden finns oftast bara på sommaren. Under vinterhalvåret är det så mycket annat som tar tid.

Hjo är en stad som jag bara har hört talas om men aldrig besökt. Det blir inte så när man bor här nere i Skåneland.

Räkorna såg fantastiska ut. Det är motivet och hur man arrangerar bilderna som gör dem intressanta. Du är duktig på att fotografera.



Kram

Carina

7 Susihus:

skriven

Vilken härlig dag! Njut och hoppas att det blir lite sommarvärme snart. Kram på dig

8 Proforma - Irene:

skriven

Frestande bilder, särskilt med räkorna! Hjo är en mysig stad, har varit där några gånger. Känns som en sommarstad! Vi har också köpt med oss rökt... sik, tror jag att det var. Jättegott!

Kram

9 Monica:

skriven

Mmm fina inspirerande bilder här inne hos dig som vanligt.

Att strosa runt i härliga miljöer, äta gott med vänner det är nästan det bästa som finns.

I boken sommarens söta hittar man många goda recept. Den boken ligger i min bokhylla och den åker fram då & då.



Fortsätt njut av sommardagarna!

Kramar Monica

10 Anonym:

skriven

såg ju super smarrigt ut.

11 Bitte Kråkbo:

skriven

Hej har just nu en grymm tävling på min blogg där du har chansen att vinna en snygg Cykel värd 4495 kr.



http://www.lovemercury.se/?p=3960

Kommentera här: