Jag har ju inga ljuslyktor...

Tanken var att bara få med mej några liter mjölk från affären....mjölk och ljuslyktor blev resultatet av dagens inköp på den lokala Ica-butiken. Saken är ju den att jag har hela skåpen(nästan iallafall) fulla med ljusstakar och ljuslyktor, men inga i den här färgen =)




bild: tinas privata

1 Milla:

skriven

Jättefina, vem har sagt att snyggt måste vara från Ittala. Icala är ju svensk design.Hihi, köpte servetter på Icala i dag i den färgen. Kram Milla

2 Inspirera Mera:

skriven

Hihi, ja man kan inte få för många ljuslyktor. På något konstigt vis så håller inte min sambo med om detta. Kram Sandra

3 jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

skriven

Jättefina! Nice att att man kan hitta fynd i närmaste affär... Själv köpte jag nya ljusstakar på ikea. Och det var ju inte heller så att jag har ont om dem.. Men som sagt, man kan ju inte få för lite ljus på vintern!



Kraaaaaaaaaaaam!

4 Cecilia:

skriven

Härligt att du är tillbaka med nya inlägg! :) Snyggt armband, men hur knäpps det? Kan du kanske visa en bild?

5 Camilla(s nya hem):

skriven

Haha, helt rätt! Är man beroende så är man! :)

6 Perlan:

skriven

Känner igen det där.. har med hur mycket lyktor som helst.. men man saknar alltid i den färgen man vill ha just då.. Märkligt det där! :)

kram kram

7 Lotta:

skriven

Jättefina!

Älskar mysiga små ljuslyktor.

TACK för din kommentar hos mig:):)

"Woca-oljan" som du frågade efter borde du kunna köpa i en "Colorama-butik".

har de den inte på lager, så borde de kunna ta hem den åt dig.

Annars får du höra av dig,

så skickar jag en till dig.

kramis

8 InneoUte-Malin:

skriven

Man får aldrig nog! :-)

9 milla-andante:

skriven

Klart du måste ha några i den färgen... :)

Roligare att handla mjölk blir det också!!

Bra och snyggt armband du köpt... ska kolla in där.

Håller tummarna för ditt olivträd!

Kram

10 Therése:

skriven

Känner igen mig såå väl faktiskt!! ;-)

Och jag kan t o m komma hem med nåt jag redan har hemma...bara glömt bort det, för att det står längst in i mitt välfyllda skåp :-)

Kram på dig!!

11 Linruz:

skriven

Kan man få för många ljuslycktor???

Nej tror inte det!!!Fniss...

Fina i höstig färg, förstår att de fick följa med hem.

Ha en fin dag.

Kram Lina

12 Mari:

skriven

Visst är det så att den färgen man vill finns inte i skåpen...och varför inte ICA minst lika snygga som KIVIS:arna.



Här har det rensats i skåpen har för mycket och ska stå på loppis nästa lördag, ska bli skönt att få bort en massa felköp.



Armbandet var jätteläcker och sen att en summa går till välgörenhet är ju inte fel.



Nu ska jag snart skrapa rutor:-(



Ha en bra dag och kramen!

13 tvillingmamman:

skriven

Älskar lila, har ett par själv hemma :D Höjer verkligen mysfaktorn hemma!!

14 MO:

skriven

Haha, nej då "måste" man ju ha det.....såklart ;) Nej av allt man köper med sig hem är det inte mycket man behöver,meeeen ibland kan man bli så glad över det lilla, jag menar det är ju inget som kostar skjortan precis. Tycker de blev jättefina där, o vilken snygg skål eller vad det är som du har bredvid...



Sitter i soffan o njuter av värmen från kaminen, det är väl investerade pengar det. Är hemma själv, C jobbar (såklart), R är på lan (men ska hem ikväll) o H har sovit över hos kusinerna, L kommer hem på fredag..Känns inte sådär kul, har blivit lite mycket sånt på sista tiden (ja ensamtid som man saknade så när barna var små)..Eftersom det blev som det blev med golvet så för det ju med sig en del...så nu har jag julstädat i slaskskåpet, tvättstugan (tom under varmvattenberedaren ;), städskåpet, ugn o kylskåpet fick sig en omgång förra veckan...skönt. Men så trist att får göra om en del av köket, trodde ju äntligen att jag en torsdag skulle få göra den vanliga veckostädningen...men men, det ordnar väl sig.



Jaha, så det börjar gå undan med körkortet nu, kul (o det är inte så dumt att kunna skicka iväg dem o köpa mjölk el dyl när man står mitt uppe i något..hihi)



I Måndags var vi i Lund (ja det såg du ju), vi fixade o donade o de fick det så mysigt o jag tror de blev nöjda oxå. Sen hände ju det med golvet så gårdagen satt jag o väntade på rörmokaren halva (mer än det) dagen, svårt att ta sig för något då, men då började jag städa...kul ju. På fredag kommer vännerna från stan till syster så vi ska umgås hela dagen, kul. C ska iväg med jobbet o övernatta så det är ju kul att hitta på något.



Igår hade vi värsta eldsvådan här på måååånga år. Precis nedanför "vår" backe brann det i ett företagshotell o det höll på hela dagen o natten. Vårdcentralen ligger precis bredvid (ja de sitter ihop med en gång) o det blev lite skadat oxå, precis nyrenoverat...så det har pratats mycket om det ska du tro. Det sägs att branden var anlagd o det stämmer säkert, rör sig jättemånga bus ute om nätterna...



Många kramar på dig o hälsa la familia

15 ANna:

skriven

Jammen har man inga i rätt kulör så måste man ju självklart införskaffa sånna :)

16 House of Jammi - blogg och webshop:

skriven

Den här årstiden är det ju sååå mysigt med ljuslyktor. Har du kollat in de fina vi har från Sea Glasbruk på www.houseofjammi.se ?

17 Liza:

skriven

Ha! Ha! Ljuslyktor kan man inte få för många av!! Det är min bestämda åsikt! Har också skåpen fulla men vill bara ha fler....

Kram!

Liza

18 Sus i Hus:

skriven

Visst är det så att man inte kan få för många av ljusstakar och ljuslyktor=) Ha en härlig dag.

KRAM

19 Elisabeth - anyhow.se:

skriven

"Men jag har inga i den färgen"

Den kommentaren kände jag igen från mitt inre :)

20 Julia:

skriven

Hej! Jag gillar verkligen din blogg, den är urgullig! :) Kan du vara snäll att hjälpa mig med en sak som jag har problem med? Jag vill ha en egen bild uppe vid, alltså som ett tema, men jag vet inte hur man gör. Kan du hjälpa mig? Skriv det tydligt hur man gör. Tack så länge! Kram!

21 Camilla E Lindström:

skriven

22 mamman:

skriven

hejsan

trillade in här från en annan blogg, undrar var du köpt fatet? Jag tyckte det var super läckert.



mamman

Kommentera här: