Grönt i köket...

Strax kommer maken och mellansonen hem från en tripp i Danmark...de tog färjan Helsingborg/Helsingör och inhandlat lite smått och gott. De har hunnit med en sväng till Köpenhamn också. Jag har satt på kaffe eftersom de lovat att ha med danska wienerbröd hem. Jag hoppar över de danska godsakerna, men erkänner att det suger i wienerbrödstarmen =)=)

Roade mej med att ta lite "gröna" kort i köket ikväll....den gröna diskbaljan från Normann Copenhagen är ett ganska nytt inköp...till rabatterat pris ska tilläggas.







En grön växt bor i en kruka i köksfönstret....den verkar trivas ganska bra där tror jag...



En grön skärbräda i porslin från ASA...ett fynd för längesen som jag gillar massor!




Min myrten som jag tror tar lite nya tag efter att ha tappat nästan alla blad...nya små yttepytte blad skymtas.
Får inte glömma vattna!!!!!

Bäst att resa sej härifrån...sonen och maken är på ingång...trötta och ganka nöjda tror jag. Det både prasslar (godis) och klirrar ? ute i hallen.Kan undra vad de köpt med sej hem =)

Ha en härlig helg alla underbara läsare!!!



foto: tinas privata
1 Liw:

skriven

fin kruka till basilikan =)

2 Anna:

skriven

va duktig du är som står emot wienerbröd om du tycker det är så gott. :)

Den där gröna "baljan". hmmm en sådan kanske man skulle kunna ha till att förvara grejer i....älskar färgen!

3 Therése:

skriven

Mm, vad spännande för dig att se vad dom har med sig i sina kassar :-)

Klarade du verkligen att hoppa över dom goda wienerbröden?? :-)



Ha en mysig fredagskväll med familjen, nu när killarna är hemma igen!

Kram Therése

4 Emma:

skriven

Härligt med grönt och du har verkligen fyndat snygga grejjor:) Kul att se vad de handlat med hem grabbarna:) Ha det bra, kramar emmsan

5 Linruz:

skriven

Vad duktig du är som står emot Winerbröden.

Är inne i en svacka där jag inte kan tacka nej till något. Måste bli skärpning nu....

Ha en fin helg.

kram kram

6 Rebecka:

skriven

Vad fint ni har det, jag är jätte förtjust i baljan, den är så läcker =)

Ha en bra dag!

Kram Rebecka

7 Inspirera Mera:

skriven

Vilka härliga gröna klickar!

Kram Sandra

8 InneoUte-Malin:

skriven

Grönt är skönt! :-) Fina bilder - är också lite sugen på Normanns diskbalja. Hoppas att jag också kan fynda en. :-)

9 MO:

skriven

Tjena gumman, inte fel med en Danmarkstripp ;), ja mest för godisets skull tänker jag då..hihi, är ju ingen stordrickare precis. I förrgår slängde C några starkcider som stått i kylen ett tag...ja de var typ ett par år sedan de gick ut...



Fint med grönt i köket, diskbaljan är jättesöt. Jag är snart sugen på att sy nya köksgardiner till köket, har tyg liggandes från Ikea o det är lite grönt i det tyget.



Annars har helgen varit skön...så avslappnande att ha studenten över, kändes som all luft gick ur mig o jag har kunnat slappna av (ja förutom att vi har badrummets renovering då). Inatt var jag uppe till halv tre o väntade på att L skulle komma hem, ja du vet det är svårt att gå o lägga sig när någon är ute o far.. C sov så gott såklart..hihi, jaja så lite trött har jag allt varit idag.



Nu har ju L sommarlov, två veckor innan de andra, han ska jobba hos C o koncentrera sig på körkortsutbildningen, han har stadskörning i veckan o teoriprov, hoppas såklart det ska gå bra för honom så han inte tappar sugen. På Torsdag ska jag ner med R o "operera" bort hans talgkörtel som trilskas o inflammeras titt som tätt.



Ja nu är det snart DH, vi har inte bestämt riktigt hur vi ska göra än, men självklart meddelar jag vad som ska ske...ja om vi ska stanna kvar eller vad.



Idag har C kaklat 1 1/2 vägg klart, imorgon ska jag måla taket för andra gången o sen ska jag foga för då kan vi äntligen koppla in vattnet o börja duscha hemma efter två veckor utan duschmöjlighet hemma...sååååå jobbigt.



Ha en skön kväll, hälsa de andra, kramar

10 Anna i Sundsvall:

skriven

Hej Tina!

Jag är en av dina trogna bloggläsare, vet dock inte om jag gett mig till känna men här är jag :-)

Jo, jag måste höra med dig - lamellerna som ni köpte på Jysk, är ni nöjda med dom? Inte går stängerna att korta av? Vi har lite knöliga mått på vår altan inser jag men VILL ha lamellerna.

TACK för en superblogg! Kram Anna i Svall

11 Lallis:

skriven

Det är härligt med grönt och grönt är skönt:)

Kram Lallis

12 Lizaloop:

skriven

Gu va snyggt det är med teglet i köket!!

13 tinaminastina:

skriven

Hej Anna! Vad kul att du läser här hos mej!

,och tack för dina gulliga ord!

Jag vet att vi var tvugna att korta av lamellerna "på höjden",men om stängerna går att korta av vet jag inte.Det borde gå,men jag är inte säker.Vi är jättenöjda med lamellerna,tycker de är både bra och snygga till ett riktigt bra pris! Hoppas det löser sej så att du får upp lameller på er altan!



Kram från tina =)



14 Anna i Sundsvall:

skriven

Hej Tina och tack för ditt svar!

Jag ska svänga in på Jysk i dag för att kolla ordentligt på lamellerna. Man bara måste ju få till det :-) Känns som den bästa lösningen i stället för att ha rullgardiner, det blir liksom så "stängt" då.

Tack igen för en superblogg!

Kram Anna

Kommentera här: