Hall och källarfix...

Nu börjar nedräkningen till semestern...på fredag är vi lediga hela familjen i två veckor! Det ska bli så härligt....håller tummarna för sol och värme =)

Ni som följer min sida vet att vi påbörjade golvläggning i källaren tidigt i våras. Det har stått stilla under våren, men nu ligger det på plats!! Även nylagd grå klinkers framför öppna spisen ligger där och väntar på fog och en list....Så skönt att det är klart!

Just nu råder det full aktivitet där nere, maken och sonen sätter upp två våder tapet precis nedanför trappen. Där stod ett klädskåp som fick flytta upp igår till hallen. Det ena drar med sej det andra.....=) Igår agerade jag arbetsledare när maken den äldste sonen och dottern kämpade med att få upp skåpet från källaren.....kämpigt var det men det kom iallafall på plats!

Här kommer lite bilder från hallen...innan skåpet är på plats...




Här står skåpet och slukar massor med kläder och skor..
..



Ny placering av tuben där tottes svarta påsar förvaras....



Vi har varsin hylla i skåpet...perfekt!








Lite fler bilder tagna i hallen....Inga inredningsbilder, utan  bilder på totte....men egentligen kan man ju säja att det är inredningsbilder......vår finaste inredningsdetalj =) här hemma.



Här sitter totte och väntar på att brorsan ska komma in genom ytterdörren...




Oj vad glad jag blev......svansen viftar...kom och hälsa och lek med mej!!!





Äntligen kastar brorsan min boll så jag får leka =)



Det var lite bilder från hallen....lovar bilder från källaren när det är klart där nere.....
Förhoppningsvis kör vi på imorgon så vi är klara innan maken går på semester....skönt att slippa vara inne och fixa.

Ha det fint och kram från mej!


bilder:tinas privata
1 Milla:

skriven

Så fräscht det blir! Visst är det skönt med semester, när man får vara tillsammans och rå om varann. Ha det så gott! Kram Milla

2 Malin:

skriven

Så fin och charmig Totte är:) Gulleplutt:)

3 m a r i a k o d e n:

skriven

Åh, kul med en familjemedlem på bild!! (syftade inte på hunden dock)



Smart hall ni har!! Önskar vi åxå hade det....snyft.



Så skönt för er att få ha semester tillsammans. Jag har semester nu med lessnade o gick in o jobbade en vecka!!! Barnen är hemma med sin pappa så det går så bra....ganske skönt att jobba o slippa slava med lunch o matsäck o utflykter till stranden!!! =)

Men på måndag får jag semester. 5 veckor! Nice!



Ha det bäst!



Kram!!

4 Milla:

skriven

Ni har så himla fint!!! Men det är klart... ni har ju en Totte också...

Kram

5 Milla:

skriven

... och ha nu en jätteskön semester, skulle jag ju sagt...

Kram igen

6 Therése:

skriven

Va bra det blev med skåpet i hallen!

Skönt att ha nåt att gömma alla kläder i.

Här hemma hänger det alltid massor av jackor överallt (om dom inte hamnar på golvet vill säga när barnen drar in ett helt kompisgäng...suck!)



Så härligt med nedräkning inför lite familjesemester!

Kram Therése

7 Evelyn på DesignPoint:

skriven

Ni har det otroligt fint! Gapar varje gång jag tittar på bilder från ert hem. Händer ganska ofta! ;)

8 PETRA AKA SHORTY:

skriven

snyggt =)

9 Karin:

skriven

Visst är det roligare att få vara ledig tillsammans! Förvaring är så viktig och roligt att få det snyggt också. Ha det gott!

10 Almira:

skriven

11 Almira:

skriven

Så fint du har det hemma,brukar följa dig dagligen.

Mvh Almira

12 Annette:

skriven

Det blev jättebra med skåpet där.



Söt liten hund :-)

Kram Annette

13 Susihus:

skriven

Snyggt det blir. Ja här är det oxå nedräkning, jobbar idag med sen är det 7 härliga veckor som väntar med tomma blad! Härligt, hoppas nu att solen och värmen har kommit för att stanna. Kram på dig

14 Anna:

skriven

Dom där fotöljerna du köpt är verkligen superfina.

Skönt med ledigt ihop. Hopps ni får fint väder!

15 Erica:

skriven

Man kan inte ha förmycket plats för skorna! Tycker dom ligger och dräller överallt!

16 House of Jammi - blogg och webshop:

skriven

Så fint det blev - och så skönt med utrymme för ordning och reda.

17 Jessica:

skriven

Hej svejs!

Kikar fortfarande in på din blogg eftersom du har en underbar smak. Skrev själv på fd Jessicas Dagdrömmar & Vardagsliv, men startat en ny (som du ser). Nu väntar jag ihärdigt på nya bilder från ditt härliga hem!!! :)

18 emilia widerström:

skriven

hejhej:) vilken fin blogg du har. ska vi lägga till varandra på bloglovin? ha en bra dag:)

19 MO:

skriven

Tjenixen vännen...



Inte alls fel med bra förvaring som man kan stänga om, för att slippa se alla kläder/skor är ju väldigt skönt.

Så nu har ni semester då...äntligen. Hoppas vädret blir bättre igen snart. Igår hade vi kanonväder men idag har det pendlat fram o tillbaka, sol o regn o åska om vartannat. Just nu är C, H o R o fiskar kräftor med svågern o deras barn, när vi kommer hem nästa helg så blir det kräftskiva (inte för att jag äter kräftor men ändå...mysigt).

Så du är inte så pigg nu? Jobbigt att inte ha orken att göra vad man vill, för viljan tror jag du har....Hoppas du mår bättre snart.



Skönt att ni är klara med golvet i källaren, sådana där projekt kan ju dra ut på tiden. Badrummet är inte klart än, ja du vet slutfinishen ska ju till oxå, men nu väntar vi tills vi kommer hem från Prag, då har vi kanske hämtat lite nya krafter igen.



Sen blir det väl lite o fixa tills L o hans flickvän ska flytta till Lund med, hoppas de får tag på en söt liten lägenhet, men det ser lite mörkt ut. De vill ha en tvåa o jag vet inte om det är lättare eller svårare att få tag på än en etta. Känns i mammahjärtat, blir väl en o annan tår som kommer fällas där. H har redan paxat hans rum (det är lite större) så det blir väl lite fixande där senare i sommar/höst. Roligt för henne, o det är väl det enda positiva jag med kan se, ja att jag då får ett eget sovrum (långt från snarkaren ;)....Sen har vi storslagna planer gällande trädgården o ev ett friggebodsbygge senare i år eller nästa år. Skulle vara skönt för då kan L bo där när han kommer hem, till att börja med får han sova i H:s rum när han kommer hem o "hälsar" på (där jag kommer sova annars...hihi), jaja, förändringens tid är det som nalkas.....



Har ni några planer på att åka neråt landet i sommar? I så fall måste ni titta inom, bara vi är hemma så är ni så välkomna, eller så planerar vi in en dag som det passar, skulle vara så kul att träffas igen, det är alldeles för länge sen nu....



Imorgon får jag väl tvätta o se till så att alla har sina favvokläder rena inför Pragresan. Ja du vet väl hur det känns inför att flyga, du är ju lika glad ;( som jag för att flyga. Får väl hälla i mig en del styrketårar för att klara det...hihi



Ha de nu bäst vännen, hälsa alla så hörs vi senare, många kramar på dig

20 Ulrika:

skriven

Vad duktiga ni är som grejar och fixar. Fint blir det!

21 jenny:

skriven

Det blev döbra!



Sötare vovve får man leta efter...

Kraaaaaam!

22 HUSnrNIO:

skriven

Så bra skåpet blev där och vad bra med förvaring. Så söt Totte är. Ha en trevlig semester.

23 Roxanna - kamp efter cancern:

skriven

gulligt när vovven är med på bilder

24 Liza:

skriven

Så fint det blir! Det är skönt att inte behöva ägna hela semestern åt projek, utan hinna njuta också.

Ha det så gott!

Liza

25 Lallis:

skriven

Ni har så väldigt FINT; gumman:)

Kram Lallis

26 MO:

skriven

Halloj där vännen...en till som har semester??? (med tanke på blogguppehållet...)

Hoppas ni har en fin ledighet ihop o att du fått (eller får) några dagar vid stranden med fikakorg o ett dopp i det blå. Det vill jag verkligen ha nu, hoppas så på att nästa vecka bjuder på sol o värme så man får sola o bada lite....



Nu är vi hemma igen, trötta men supernöjda. Vi har haft det jättetrevligt o allt flöt på, inga bekymmer, ja förutom att jag sover så dåligt när jag är iväg o att flygrädslan är lite småjobbigt....Så du kan tro att jag (inte bara jag iofs) var trött igår. Flyget från Prag gick 06.20 (20 min försenat) så vi hade ställt klockan på 03.00, såklart vaknade jag 01.30 o kunde inte somna om...typiskt, så jag sov hela flygresan hem, o sen i bilen hem då jag nickade till stup i ett...Hem, ja du vet packa upp, dammsuga, åka iväg o handla, laga käk..men sen, sen var det soffan o slummer resten av dan o kvällen, behöver jag säga att jag sovit som en prinsessa inatt?????



Ikväll ska vi till syster o hennes familj på kräftskiva, maken o svåger o barna har varit o fångat en ca 200 stycken så det blir mycket mat ;)



Vad har ni för planer resten av semestern? Vi har väl inget mer inplanerat, färda badrummet blir det väl o sen kanske någon dagstripp, vi får väl se, just nu är jag så nöjd så...



Ha de så fint o hälsa alla, många kramar på dig

27 Vicke:

skriven

Hoppas ni har en bra semester!

Kram

28 Ida:

skriven

Jätte snyggt!

29 Ingela:

skriven

Vad fint. Gullig vovve.

30 MO:

skriven

Hej gumman, hoppas allt är bra med er, blir lite orolig när du inte har blogga på så länge, för det är väl nästan rekord va?? Är ju inte den flitigaste heller iofs ;)



Nu har C börjat jobba, kanske inte så kul o han var väl inte på världens bästa humör igår, men det är ju inte så mycket att göra åt det, tur i alla fall att det inte är så fint väder....hade nog känts ännu värre då.



Jag o H har precis varit hos en cykelhandlare o kollat på en begagnad cykel till henne, hon vill ha en gammal damcykel utan växlar som hon vill spraymåla....Har precis diskuterat klart så vi kör nog upp o köper den till henne. Vilken färg det blir får vi se :), hon har pratat om rosa...såklart...hihi



I helgen var vi på grillkväll hos goda vänner, det var trevligt o denna sommaren/semestern har vi verkligen haft många grillkvällar med folk av olika slag, vilket känns kul, o jag som i stort sett aldrig dricker något har druckit mer än någonsin....ja på festerna alltså o det har väl blivit en fem gånger kanske som jag festat till det...hihi (då förstår du hur sällan jag dricker annars va???)..Har blivit en del cider, finns ju så många olika varianter så det har varit kul att prova på, jag är ju ingen vindrickare eller öldrickare precis...



Jaja, nu ska vi köpa cykel, ha de fint o hör av dig så jag vet att allt är bra med er, kraaaaaaaaaaam

31 Elisabeth - anyhow.se:

skriven

Smart & Snyggt - det bästa av två världar!!! :)

32 House of Jammi - blogg och webshop:

skriven

Så skönt att ha semester att se fram emot! Själv började jag jobba i måndags. Hoppas ni får det bra.

33 Anonym:

skriven

underbar blogg och jättefint hem. du är en sann inspirationskälla ;D

34 EVA:

skriven

HOPPAS ALLT ÄR BRA MED ER.MEN NI HAR VÄL SEMESTER OCH NJUTER.



EVA

35 Linn:

skriven

Nydelig hund :)

36 emmalill:

skriven

vilket fint hem ni har, man blir helt tagen.Kul att ni delar det med oss i er blogg.

Kram Emma

Kommentera här: