Utmaning....

Hej hopp i solen...här kommer svar på utmaningen som finns bl a hos Mariakoden!


När gick du upp idag? 5.00...väckte sonen och körde honom till tåget.
¤ Diamanter eller pärlor?Är egentligen inte så mycket för smycken,men säjer
diamant....

¤ Senaste filmen du såg på bio? oj...kommer inte ihåg...
¤ Favorit TV - program? Desperate Housewives och engelska deckare,ääälskar engelska deckare!
¤ Vad åt du till frukost? Kokt ägg,yoghurt med solrosfrön och skivade jordgubbar...
¤ Vad är ditt andranamn? Ingrid...
¤ Din favoritmat? Nu på sommaren är det grillat...annars är ju inte italienskt helt fel =)
¤ Vilken mat gillar du inte?Lutfisk
¤ Vilken är din favorit - CD för tillfället? En gammal The Corrs-cd...
¤ Vilken bil kör du?En svart V70 .
¤ Vilken är din favoritmacka?Grov baguette med lufttorkad skinka och nån god brieost,rödlök och basilika...mmmm
¤ Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Missunnsamhet..stavas det så??? Avundsjuka
¤ Vilka är dina favoritkläder? Tunika och jeans
¤ Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?Toscana eller Irland!
¤ Favoritklädmärke? Inget speciellt,snygga enkla bekväma kläder..är nog jeans och tunika"tjej"
¤ Var vill du dra dig tillbaka? Tillsammans med maken till nån liten italiensk
by på vinterhalvåret...för att leva gott äta och dricka gott...drömmer=)

¤ Favorit tid på dagen? Kvällen
¤ Var är du född? Huskvarna
¤ Vilken är din favoritsport att se på?Ishockey
¤ Coca Cola eller Pepsi? Pepsi Max
¤ Fotboll eller ishockey?Ishockey
¤ Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Nattuggla
¤ Pedikyr eller manikyr?Manikyr
¤ Några spännande nyheter att berätta för oss? Nä...men drömmer om att orka börja
jobba,helst med inredning av nåt slag...

¤ Vad ville du bli när du var liten? Flygvärdinna eller språklärare...fast nu är
jag skiträdd för att flyga!

¤ Bästa barndomsminnet?Somrarna med familjen och hos släktingarna i Blekinge.
¤ Varit i Afrika? Nope
¤ Nånsin rullat in någon i toapapper? HAHA..inte vad jag vet....
¤ Varit med om en bilolycka? Som tur är inte...
¤ Favoritdag i veckan?Fredag...
¤ Favoritblommor? Lavendel....Pion
¤ Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat? Kinamat.
¤ Äger du en cykel? Jajjamen.
¤ Vem fick du senaste mailet från?Designonline..och innan dess en bloggkompis
¤ Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Jag tar hellre kontanter=)
¤ Läggdags? Sent
¤ Senaste personen du delade en middag med? Familjen...
¤ Vad sysslar du med just nu? Fredagsstädar lite...tvättar och ska strax slänga mej i solstolen en stund
¤ Favoritfärg? Vitt och svart hemma,gärna med nån färg till...favoritfärg
på kläder är svart och grått.

¤ Hur många tatueringar? Nej...men ett litet hjärta är fint....kanske man vågar ??!!!

Det var det hela...om det är nån som känner för att göra den här utmaningen vore det kul!




I veckan var jag på Ikea en stund mellan två läkarbesök....titta vad jag hittade på fyndet!!!!


foto:tina

Vasen har jag suktat efter länge...nu stod den där på fyndhyllan...med ett litet pyttemärke på sej...jag grabbade tag i den och nu står den här hemma =)Den står bredvid två jättehöga ljusstakar..bilden luras lite.
Ursäkta den oskarpa bilden.....


foto:tina

De här glasburkarna fanns också på fyndet....TJOFF...så låg de i min blågula kasse!!!

Ibland är det bra att ta svängen inom fyndavdelningen på Ikea!




Nu ska jag sätta mej en stund i solen med en kopp kaffe,sen ramlar nog ungdomarna in,och då blir det väl lite lunch.Trevligt att sitta ute och äta och småsnacka lite med dom innan de försvinner till sitt...det är träningar,kompisar ,det märks att man har stora barn...ibland är huset fullt med ungdomar och lika ofta sitter jag och maken själva...lika bra att vänja sej =)


Ha en fin helg och kram på er!!!♥
1 Malin:

skriven

Tack för kommentaren om skogstapeten! fin vas du hittat och kul att få läsa lite mer om dig! Kram

2 Anna i Sundsvall:

skriven

Hej!

Har tänkt skriva det så länge men här kommer det:

G I L L A R din blogg skarpt, min favorit!

Helgkramar från Anna i Sundsvall

3 Antis:

skriven

Låter mysigt tycker jag... just nu så KVÄVER (eller kräver ler) Lillasyster full uppmärksamhet heela tiden, känns som att hon gärna fick "försvinna iväg på sin aktivitet" en stund... Hon är en sötnos, men visst är det skönt när barnen blir större..? :-) /A

4 tina:

skriven

Hej Anna!!! Tack snälla du för din gulliga kommmentar,det värmer ska du veta!



Ha en fin helg!

kramar/tina

5 Mari:

skriven

Jaså du är oxå född i världsmetropolen Huskvarna, "staden i den gröna dalen".

Ibland har man tur på fyndet ibland inte, du hade turen på din sida, vasen är ju så himla snygg.

Burkarna med för den delen.

"Suktat " är det nåt ord vi använder ofta här omkring tror du, jag använder titt som tätt har jag märkt eller används det överallt? Funderar!!!!



Har nu varit på marknaden och snart är det jobbardax, känns så där ......

Ha en bra dag och helg i det härliga vädret!!



6 Camilla:

skriven

Men vilken bra fynhörna ditt Ikea har! Ibland ska man ha tur... :)



Trevlig helg!

7 Malin B:

skriven

Grattis till dina fynd! =)

Fina saker blir ännu finare när de inhandlats till bra pris tycker jag.

8 Anne:

skriven

Rolig läsning, men att du gillar svart och vitt visste vi ju redan :) Den där fyndhörnan på IKEA missas aldrig, det brukar hittas lite fina fynd där ibland :) Hoppas du får en fin fin helg. Kram!

9 Malin Inspiration & design:

skriven

Trevlig läsning! :) Oj vilken tur du hade i dag! Den där vasen har jag spanat in många ggr. =)





Kram & ha en skön kväll!

10 madde:

skriven

mmm den vasen....den e inte helt fel ;) helgen ska gå i solens tecken och jag tänkte blända grannarna med min uppenbarelse i morgon hehe önskar dig oxå en skön helg, kram!

11 Lotta:

skriven

kul att läsa mer om dig :-) vasen är jättefin!

12 anna:

skriven

vilket super fynd!!

kul att lasa lite mera om dig

kram

anna

13 Maria:

skriven

Japp, Fredagar är BÄST...nu är det ju Måndag...inte lika kul, men vädret gör att tom en Måndag känns helt ok...Sitter i bikini på soldäcket (i skuggan under seglet men ska snart lägga mig i solen)..Helgen har varit alldeles underbar, sol o värme...jag gillar :)...Satte upp poolen i Lördags o sen har det badats...ja ett dopp har jag hunnit med, det tar lite tid att värma upp även en pool..men idag ska H ta med sin kompis hem efter skolan o ligga o sola o bada..Sen var jag o H o hennes kompis på nattbio i Lördags L var oxå därute så vi satt tillsammans med honom o hans kompisar, tänk att det var helt ok...så kul..Sen var Syster o bror här igår (syster alla barn med såklart) så då var det bad o fik o snack hela dagen...Sådana här helger lever jag på läänge..fast man är ju inte inne o fixar o donar precis, det blir en snabbdammsugning o toalettstädning sen vill man ut igen. Hoppas ni haft en trevlig helg, var det inte någon form av marknad i Jönköping??? eller har jag helt fel?? VIlka fynd du lyckas göra, tycker du har sinne för det där..alltså att fynda, jättfin vas o burkarna var ju oxå stilrena o snygga.

Många kramar bästa tinaminastina, hörs

14 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

skriven

Det är alltid roligt att fynda! Jättefin vas! Kram

15 Mia:

skriven

Underbar frukost du åt! Blir riktigt hungrig. Jag dricker då endast cola light, fy för pepsi! Blä!

Drömmer också om Italien..



Haha, roligt test!

Kram Mia

16 Jenny:

skriven

Vilken kul läsning! Kanske ses vi i Italien bland Toscanas böljande kullar på ålderns höst, mannen och jag har nämligen också tänkt att där ska vi bo en vacker dag! :) Jag funderar på att anta den här utmaningen, tycker den var rolig!



Så fint du har planterat i dina blomlådor och krukor!



Må så gott i sommarvärmen!

Stor kram från Jenny

17 Ingelily:

skriven

I found all information to be intriguing and motivational. It was meant for me to find this website without even having any intention of looking for subjects in this area.

Kommentera här: