Murgrönan

 
 
 
Som en riktigt fin vän. Jo, så kan man väl beskriva den vackra tåliga lättskötta murgrönan som fick bo i vår balkonglåda på baksidan av huset. Nu ska vi bara lyckas övervintra den också. Eller, den kanske får flytta in i en stor kruka inomhus. Får fundera på den.
 
 
 
     foto : tinaminastina
 
 
 
 
1 Liza:

skriven

Vilken jättemurgröna! Vacker och tålig växt! Klarar sig säkert bra inomhus i höst också!
Ha en skön helg vännen!
PS. Vad fint du har gjort på bloggen! 👍

2 Proforma - Irene:

skriven

Vad rolig med förändring här på bloggen, trodde först jag kommit fel! :)
Jag har också två jättestora murgrönor och har testat att övervintra i vårt förråd där det är ca 10 grader. Fungerar ok men det var bättre när jag jordslog dom istället. Då börjar dom växa så snart marktemperaturen tillåter på våren, kommer alltså igång snabbare och sedan planterar jag om dom i kruka efter ett tag! Att övervintra inomhus i vanlig rumstemperatur har jag däremot inte testat men det måste väl fungera bra det med!
Härlig kudde i förra inlägget!

Har haft en kass vår med sjukdom men det har vänt så det känns bra mycket bättre nu! Och du själv?
Ja, nu får vi njuta av det sista av sensommarvärmen, 23 grader idag!
Ha det så gott, Tina!
Kram

3 tinaminastina:

skriven

Liza: Tack snälla du för dina ord om min sida Har tyckt det varit lite tråkigt med bloggen, men nu tog jag tag i det och kanske det kommer lite mer förändringar =) Ja murgrönan är en favorit hos mig, framför allt ute...får se om jag lyckas med den inne eller kanske i trädgården. Ha en fin söndag fina Liza...alltid kul när du lämnar en kommentar här! kramkram tina <3

4 tinaminastina:

skriven

Irene: åh tack för snälla ord...kände att det var dax att göra något eller lägga ner, men nu kanske jag kommer igång igen. Vilka bra tips, det ska jag ta till mig och testa att sätta ner dem på skyddad plats ute. Usch för sjukdomar....man är så lycklig när man känner sig bra och blir glad för din skull att allt är bättre. Har haft en lång period med både värk hjärtat som flimrar och lite annat, men hoppas att det lugnar ner sig. Behöver komma igång att göra något kul som är lite inspirerande och bloggen kanske är vägen för det =) kram kram fina du och ses här snart!
tina

5 Britt-Marie:

skriven

Vad ljus och fin din sida blev. Jag har övervintrat min murgröna i garaget ca 6-7 plusgrader med väldigt sporadisk vattning och den är väldigt prunkande och välväxt i år.Lycka till!Britt-Marie (fd Myslivochhem)

6 tinaminastina:

skriven

Britt-Marie: Vad kul att du kikar in här...tack för dina gulliga ord! Tack också för tips om murgrönan, roligt att man kan övervintra sina växter och inte köpa nytt...vi testar nog både ute och i garage, har ju några stycken så kul att se om de överlever på båda ställen =) Bloggar du inget nu? Ha en fortsatt fin söndag och kram kram!
tina

7 Britt-Marie:

skriven

Nä,inget bloggande nu,bara Instagram (bmlindberg).Kram

8 tinaminastina:

skriven

Ok Britt-Marie...där ses vi ju!! =) kramkram/tina

Kommentera här: