FAVORITHÖRN : FABRIKEN

 
Ett av favorithörnen hemma hos oss är i soffan eller i nån av fåtöljerna i vardagsrummet.
Temat hos FABRIKEN den här veckan är just FAVORITHÖRN.Där kikar vi på film, fikar eller så blir man sittandes där med tekoppen och en hög med tidningar.Jag har min fåtölj och maken lägger sig gärna i soffan som hängt med i många år.Det är lite hängmattevarning på den soffan kan jag lova.Vi trivs med våra skinnmöbler,men jag drömmer mig bort ibland och önskar att vi hade en sån där härligt stor soffa med två divandelar där vi kunde krypa upp och slumra till utan att få nackspärr om man blir trött.Och det händer minsann,
Drömmar måste man ha, fast jag antar att vi kommer låta vår soffa vara med ett bra tag än.
 
 
 
 
 
Ett annat FAVORITHÖRN är just här,arbetshörnan i köket.Inget flyttas runt på så ofta som just här. Jag gillar förändringar och oj vad tacksamt det är att få in lite nykänsla genom att byta plats på sakerna i köket.Till makens stora förtret dock, det kan ju inte vara lätt att hitta det man letar efter när sakerna inte har sina givna platser.Idag har jag ändrat om lite och ställt dit favoritkopparna som vi hade på en annan plats innan.Får se om de får vara kvar här.
Jag flyttar runt grejerna, och han letar. 
 
                                                               foto:tinaminastina
 
 
 
 
 

Kommentera här: