Vi två

Nu har vi inga barn som bor här hemma längre. Nu är det bara vi två, jag och min fina man.
Dottern flyttade nu i somras och hon var sist ut av våra tre.
Vilka blandade känslor det är, både vemod och stolthet. Tänk att tiden har gått så fort och att våra guldklimpar har tagit steget till ett eget liv. Men det är så livet är lycka och lite vemod som går hand i hand.
 
Plötsligt har vi helt hus där vi ska försöka hitta nya möjligheter att använda och inreda de nya ytorna som liksom blev över. Vi har redan flyttat sovrummet och vårt gamla har vi börjat inreda till arbetsrum. Det blev målning av väggar med Rustas "Lakrits" och nymålade golvlister, det är ungefär det vi har gjort.
 
Ett gammalt överblivet svartmålat bord fick bli skrivbord och våra stolar vi har haft vid matbordet ställde vi här så länge tills vi vet vad vill ha. I vår källare/förråd står det en hel del gamla möbler som vi trodde att vi skulle göra oss av med, bl a avlutade klädskåp och skänkar inköpta på auktioner. Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Ett av dessa har påbörjat en makeover med svart färg och det ska få handtag gjorda av läder. Vi får se vad vi hittar på mer, vi skyndar långsamt!
 
Här är några bilder från mitt instagram där ni kan följa mig på @tinaminastina
 
bilder: instagram @tinaminastina
 
 
1 Liza:

skriven

Visst är det lite vemodigt när den sista lämnar boet, så kände jag också. Men samtidigt började det nya livet för maken och mig. Vi har också lyckats fylla ut alla ytor med nya funktioner, kul och spännande. Vi gör många saker tillsammans och umgås mycket med våra barn och barnbarn . Emma, vår yngsta, och jag träffas ofta och fikar, shoppar och surrar...hon är ju ofta ledig någon dag i veckan.
Fint gör ni , blir så iinspirerad!
Massor med kramar

Kommentera här: