En mysig tid!

 
bild lånad här
 
Lite längtar man allt efter det som kommer om några veckor! Advent och början på julmånaden är den allra bästa tiden tycker jag. De första hyacinterna, julstjärnorna i papp som ligger i sina förpackningar nyss hemklickade och adventsljusstakarna som man nästan inte visste man hade när man letar i källaren efter sakerna som ska fram. 
 
De fina grå pappstjärnorna från House Doctor ligger och väntar på att bli upphängda, det blir nog bra! 
 
 
Ni som följer mig på Instagram där ni hittar mig som @tinaminastina, känner igen bilderna här. Gammal skåpmat för vissa av er men det är vad jag har att bjuda på just nu.
 
Det dimper ner en del inredningsmagasin i brevlådan och jag bläddrar lite förstrött i dem. Jag vet inte vad det är med mig och tidningar just nu, kanske är det så att man får sin inspiration av inredning och tips lite mättat via källor som fina bloggar, pinterest, instagram mm. Nåja, de där tidningarna är härliga ha att krypa upp i soffan med tillsammans med en filt och en mugg te...tror det får bli en sån dag i morgon!
 
 
 
Ljus går det åt i massor! Stor mysfaktor med levande ljus, men oj vad man får vara noga med att släcka efter sig. Springer omkring här på kvällarna och kikar i alla vrår så allt är släckt, och har kollat batterierna i brandvarnaren så de fungerar. En annan bra sak är en brandsläckare som äldste sonen kom hem med för ett tag sen som vi satte upp på en lättillgänglig plats...viktigt viktigt!! 
 
Tänder ni massor med ljus på kvällarna ni också?
 
 
bilder: tinaminastina
 
 
 
 
 
1 Compound:

skriven

Det håller jag med om, jag längtar också

2 Perlan:

skriven

Jepp... här går det också åt massor med ljus... Snart är förrådet tomt igen.. Men mysigt är det så det är det värt! :)
kram

Kommentera här: