Söndagskväll

via: pinterest
Söndagskväll och helgen är snart slut....det går så snabbt så man hinner knappt blinka=) Vi har haft en lugn helg med lite vila, fix och lite ordnande med sonens planer på sin flytt. Japp.....så är vi där, äldste sonen ska börja sitt egna liv och ta sitt pick och pack för att flytta till eget. Glädje, stolthet och en gnutta sting av en sorgsen känsla av att en tid i livet gör avslut och en ny påbörjas. Mammahjärtat kämpar på med blandade känslor, men det här är ju det mest naturliga i livet. Vi är stolta och glada för hans skull och för att få följa med på hans spännande resa....
En rolig del i det hela är ju hur han ska inreda sitt boende och såklart blir det många funderingar och planer....stommen till det hela är klart, möbler och lite detaljer är köpta både nytt och fint begagnat!

Här hemma blev det lite stillastående med planerna vi har,  men bänkskivorna i köket är målade med en omgång svart färg igen och blev plötsligt lite fräschare och snyggare. Skåpen i matrummet är flyttade och har fått nya handtag och tapet på sidan. Vi blev jättenöjda!
bilder: pinterest
tinaminastina.blogg.se
1 Proforma - Irene:

skriven

Jag kommer ihåg det ögonblicket när sonen sa att han ville skaffa lägenhet, student-minilägenhet blev det då! Stort steg för oss föräldrar också när sista barnet flyttar ut. Nu är han inne på sin andra lägenhet som är mer som en riktigt med eget kök. Glad att han vill ha min hjälp att inreda för som mamma vill man ju att de ska ha det trivsamt. I helgen fick han gardiner på plats och nu är det bara några småsaker som saknas.

Fint det blev med skåpen, så skönt när man blir nöjd! Jag har inte kommit till skott och målat våra skivor än fast jag kollade faktiskt upp färg när jag var i färgaffären sist. Vet inte vad det är som får mig att tveka.

Ha en fin vecka, Tina! Jag kämpar på med dieten fast det står mest still på vågen... hmm!

Kram

2 ullie:

skriven

ja du .. veckorna går fort och helgerna me tyvärr

Lika fint som alltid hos er :)

Men gud e han så stor nu usch ja det e ju mest naturliga men undra hur det ska gå :)

hoppas er helg varit bra kram kram

3 pysseliten:

skriven

det kommer bli tomt men det går :) Och sen får du ett ställe till att hjälpa till att få det fint på och det lyckas du ju super med som ahr så fint hemma hos er ;)

4 Monica:

skriven

Vad du är härlig som kan omvandla dina känslor till något som är positivt. Jag ska lyssna mer på dig tror jag. Att vi som föräldrar blir medbjudna på själva flyttinredningsresan gör det nog lättare för oss mammor tror jag. Och jag tvekar inte det minsta på att samma kommer att gälla här när det är dags. Det känns bra!

Sen är den klassiska familjedagsträffen på söndagar med middag och efterrätt.

Men jag har redan "bestämt..." att fredagen även i fortsättningen (efter barnens flytt) kan bli samlingspunkten för oss. Om de inte flyttar till Tjottahejti förstås!



Ha det nu så kul med sonens nya lya - det är med skräckblandad förtjusning jag också närmar mig den tiden!

Kram kära du!

5 Lina:

skriven

Hej!!



En ny blogg har startats! Antikt, loppisar, inredning och Gör-det-själv-tips!! Skutta gärna in och kika runt!!

Vi kommer även lägga ut gamla möbler med antika drag till försäljning!



Ha en kanonkväll!!



// Lina

6 Anna:

skriven

Vilka fina bilder:)

7 millandante:

skriven

Bara så snyggt!!!!



Gulp... förstår ditt mammahjärta där...! (men som du säger, kul och spännande också:)



Kram

8 Agneta:

skriven

Kan bara berätta att det blir så mycket härligare när sonen sen kommer hem eller du blir bjuden hem till honom på lite mys. Texten fick mig att tänka på när jag, efter att delvis provat på nya arbetsuppgifter som textillärare, sa till mina kollegor, Äntligen måndag. Skolkuratorn som var på besök just då undrade lite försynt hur jag hade det hemma;)

Kan ju säga att jag har utflugna barn och en underbar man.

Ha det gott i ditt fina hem!

9 Jessika:

skriven

Ja, det är alltid med blandade känslor ungarna lämnar boet. I vårt fall var det så att jag och min dotter fick riktigt bra kontakt med varann efter hon flyttat hemifrån. Måsten och gnat fanns inte längre och vi kunde umgås och prata mer som "vuxna människor". Fina bilder från ett fint hem serverar du som vanligt / Jessika

10 Maria - Bloggdesign & foto:

skriven

Den klockan är så fin, har med en sån :)

11 kat @ dot dot dash:

skriven

i totally had that feeling on sunday! I'm happy that monday is over, the week is always better once you power through monday :)

x kat

Kommentera här: