Semlor och att hålla tummarna...


Just nu hålls tummar och tår här hemma för att vi ska klara oss från magsjuka/vinterkräksjukan. Dottern insjuknade natten till söndagen och har varit riktigt dålig och har feber fortfarande, men är mycket bättre idag. Jag har tröstat och pysslat om henne men ändå försökt undvika smittat genom att städa och städa och ännu mer städa. Jaja, det är sådana tider nu och jobbar man inom vården som hon gör så är man riktigt utsatt....

Iallafall, lite mysigt är det att det är tid att äta semlor. Vi som kör lchf kan ju inte äta en vanlig semla,men oj vad jag blir sugen. Vi ska testa ett recept på lchf semlor, får se om det är ok, ska bli spännande att se hur de blev.

De här bilderna från Ikea Hemma låg i mailboxen, snygg styling och gott tema =)

"Foto: Roland Persson, Matstylist: Elin
Åström/IKEA Livet Hemma".
1 Proforma - Irene:

skriven

Hoppas verkligen ni klarar er, magsjuka är nog det värsta! Jag fvar dålig i somras, fick två timmar efter vi kom hem från Kina, så svår att bli av med och blev t.o.m. sjukskriven, det tog ett bra tag innan jag var helt bra.

Mums mums... gott, jag älskar semlor! Det ska bli spännande att höra om dom blev goda, jag tänkte göra exakt det receptet (samma som i min bok) på lördag. Idag gjorde jag pannkakor som blev riktigt mumsiga, med grädde till och egen hallonsylt sötad med sukrin så det känns inte bra med så mycket grädde igen... även om jag vet att det funkar.

Kram

2 Emma:

skriven

Åh fy, hoppas ni klarar er, denna hemska sjukdom, håller tummarna<3 Stackars dottern, hoppas hon kryar på sej snart! Fina bilder men som tur är så gillar jag inte semlor så jag har lätt att stå emot en dag som denna:) Hoppas era lchfsemlor smakade bra!? Kramar emma

3 Monica:

skriven

Så skönt att bli av med 6kg. Vad duktig du varit!

Man får rätta sig efter omständigheterna - dina semlor ser jättegoda ut. Själv högg jag in på de glutenfria. Så fick det bli i år. Inte de godaste men helt okej!

Jag har lagt alla frön i blöt ikväll till dina LCHF kex. Det blir bak i morgonbitti, spännande!



Nu är det snart fredag - hoppas resten av familjen klarat sig från kräksjukan. Den är inte rolig speciellt inte om den sprider sig - det känns som om det aldrig ska ta slut!

Ha en skön helg kära bloggvän - berättar om kexen senare.

//Monica

4 FrökenM:

skriven

Hejsan!



FrökenM är en webshop som

säljer kuddfodral från gripsholm och gulliga varor från märket kidsConcept samt fina lyktor från Oninteriör.



Varmt Välkommen till FrökenM

för att ta en titt på vårat sortiment www.frokenm.se

5 ullie:

skriven

Hej vännen!

Men åhh hoppas verkligen att ni klarar er från det.. ush jobbigt

Allt väl annars med krämpor o alt ?

Känner mej massvis pigg och glad idag inte ofta det händer hihih

solen skiner och det e vårkänslor i massor!!! kram

6 Proforma - Irene:

skriven

Tittar bara in lite snabbt för att önska dig en trevlig helg!

Må så gott!

Kram

7 Anette:

skriven

Nu blev jag riktigt sugen på semlor, måste nog åka och handla idag med barnen =)

Hoppas ni får en fin vecka och att ni håller er friska.

Kram

8 MISS ALICIA:

skriven

Hej,



Ta jättegärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där du hittar spännande brittiska märken!



Vänliga hälsningar,

Miss Alicia

9 Fam Palmberg:

skriven

Jätte mysig blogg! Det var så trevligt att träffa er idag! Vi ses och hörs:) Kram fam P

10 tina:

skriven

Hej där Fam Palmberg! Vad kul att ni hittade hit och tack för trevlig pratstund och god fika!

Ni får komma hit på en fika framöver!



Vi hörs och kram från oss!

tina

11 tina:

skriven

Hej där Fam Palmberg! Vad kul att ni hittade hit och tack för trevlig pratstund och god fika!

Ni får komma hit på en fika framöver!



Vi hörs och kram från oss!

tina

Kommentera här: