Längesen....

Oj så längesen jag var här inne. Lite bloggtorka blandat med det gamla vanliga, alltså den förgrymmade värken, gör att sidan får vila lite ibland. Men nu tar jag nya tag, iallafall just nu=) Veckan som gick avslutades med trevlig fest på en resturang  i stan, trevligt trevligt. Helgen bjöd på välbehövlig vila och lite som behövdes göra blev gjort. I förrgår flyttade vi våra väggskåp som sitter på väggen mot vardagsrummet, den väggen som förhoppningsvis ska rivas framöver. Nu satte vi dem på en rad över varandra och nya handtag ska inhandlas och ev ska en tapet sättas upp eftersom man ser sidan på skåpen och där är lite skruvhål mm. Kul när det händer lite som man väntat på. Vårt svarta skåp ska förmodligen flytta in i dotterns rum och vi ska ha lite tomt där mot väggen för att liksom vänja oss vid att kanske öppna upp. Man kanske får rätt känsla då om det känns rätt att sätta sågen i väggen. Ni märker....mycket tankar och trevliga sådana såklart.

Jag och familjen kör vidare med vårt Lchf och det går riktigt bra. Jag har tappat lite drygt 6kg och maken lite mer. Det har blivit en vana att äta såhär och vi stöttar varandra. Fick ett recept av Irene för ett tag sen som ska testas, men i brist på ingredienser till det gjorde dottern mazarincupkakes, riktigt goda faktiskt. Receptet hittas här.

Häromdagen gjorde vi bl a frökex och ett sesambröd som också var riktigt bra, receptet hittas här, där finns fler bra recept att testa om man vill.


Lite vispad grädde och halvfrusna hallon till....jättegott!
Jag skäms lite för hur dålig jag är på att kommentera hos er....men jag blir så glad för alla fina kommentarer från er, ni är bäst!!
Fin torsdag till er!!

foto: tina
1 Jessika:

skriven

Den friske har många önskningar, den sjuke bara en :( Tråkigt med värk, och förstår att det tär på både humör och blogglust.

Men kul att ni framskrider i ert planerande hemma. Sånt kan ju göra att man glömmer tråkigheter för en stund. Och riktigt bra jobbat med viktnedgången. Kram/Jessika

2 Frida:

skriven

Oj, sex kilo!! Bra jobbat. Hoppas värken ger sig.



Lördagskram från Frida

3 Julia:

skriven

Du e grym mamma, fortsätt i samma stil! :) Ikväll får vi mysa till de med ett glas vitt och ett glas rött!! ;) Puss&Kram <3

4 Proforma - Irene:

skriven

Tröttsamt med värk, desto skönare att det känns bättre emellanåt. Just när man vill så mycket är det frustrerande att inte orka.

6 kilo! Då har du jobbat på bättre än mig (5,5). Jag fick lägga in en högre växel och minska mina kh-intag till under 5, fick inte igång förbränningen. Efter ett par dagar rasslade det till, får se hur länge det varar. Muffinsen ser jättegoda ut, de får jag nog pröva någon dag. Likaså mjukt bröd, det är jag sugen på. Fast jag vet att det inte blir som man är van vid.

Ha nu en fortsatt fin helg, Tina!

Kram

5 Liza:

skriven

Men så duktig du är! 6 kilo är mycket och på kort tid också! Jag har tappat lika mycket, men har slarvat sista veckan så nu får jag skärpa till mig.

Tråkigt att du har värk, förstår dig så väl och vet att man behöver krafterna till att"läka" och då frå bloggandet vara. Hoppas att du snart mår bättre!

Så spännande att planerna fortskrider, smart att ta det lite i taget så men vet att det kommer att kännas rätt!

Många kramar!

Liza

6 Malin:

skriven

Åh så goda de ser ut.



Imponerande av din uthållighet. Måste kännas skönt när det ger resultat. :-)

7 millandante:

skriven

Pjuh... jobbigt med värk... hoppas det känns bättre snart!!

Så glad jag blev nu, att läsa att ni går på lchf, eftersom jag också testar detta för första gången i mitt liv. Blir nyfiken på hur länge ni hållt på och om det är första gången och hur ni mår??

Frökexen har jag bakat och de är supergoda. Nu ska jag kolla in det andra receptet. Tack för det!



KRAM

8 Susihus:

skriven

Hoppas att du mår lite bättre. Kram på dig

9 Lotta:

skriven

Usch vad jobbigt med värken:-(

Men vad härligt med viktnedgången :-)))

Önskar jag hade lite bättre motivation att försöka jag med,,, snart kanske ;-)



svar:

Vi har den fortfarande och jag har inte hört något om att den ska utgå.

Nä, jag vet ingen liknande med den kulören och egenskapen.

Är du intresserad så kan jag skicka en till dig?

kram Lotta



10 ingela:

skriven

Hej Tina!

Att leva med värk är inte skoj, jag har fibrovärk som flyttar sig hit och dit. Har nu påbörjat en behandling av mina binjurar som jag hoppas ska ge resultat.Igår började jag åter med LCHF, har en plåt frökex i ugnen nu. Jag mår bra av den kosten men trillar tillbaka och då oftast på matbröd men jag får väl se om jag kan klara det nu, för hälsans skull.Tycker att du har en jättefin blogg.

Kommentera här: