Just nu...

En härlig vinterdag med sol och knarr under skorna. Dock inte lika härlig med tanke på att natten bidrog med en lång vaken stund för att titta till sonen som blev magsjuk. Nu hålls alla tummar och tår för att vi andra kan undvika basillerna....pepparkorn har ätits och rengöringsmedlet får jobba.


Idag ska jag göra en tomatsoppa till middag (lchf) och det blir lite bacon och creme fraiche på toppen. Just nu har jag också ställt in en form med frökex som vi ska äta till med god ost på. Återkommer med hur det smakade och med recept.
Det är väl det jag saknar mest med att äta den här dieten, den goda mackan eller frukostfrallan på morgonen. Eller som idag till soppan, ett gott nybakt bröd. Fast, jag har beställt hem bl a fiberhusk och mandelmjöl så det blir lite bakat framöver ändå=) Ska bli spännande att testa och se om jag kan få till nåt gott bröd som vi gillar.

Väskan som gillades i förra inlägget, hänger just nu i hallen och ett litet paket kom också på posten häromdagen. Någon här hemma har varit snäll och tyckt att jag längtat tillräckligt länge efter den fina favoritljusstaken från Normann Copenhagen....tacktack och puss=)

bilder: tinas
1 Proforma - Irene:

skriven

Usch och fy för magsjuka, det kan man klara sig utan! Hoppas ni andra inte blev smittade och kunde njuta av soppan. Jag gjorde frökex för ett tag sedan men blev inte överförtjust... hade hellre tagit nybakat bröd. ;) Har köpt hem pofiber, fiberhusk och mandelmjöl men inte testat än. Läste att kokosmjöl var bra till bak för det är lite likt vetemjöl och det ska tydligen inte smaka kokos som man tror så jag ska testa det.



Grattis till väska och ljusstake, kul med överraskningar i vardagen.



Ha det gott, Tina!

Kram

2 ullie:

skriven

åhh urk för såna bakterier.. de vill vi klara oss utan .

räcke med dumma förkylningbaciller som aldrig försvinner typ 5 omg nu =/



ska oxå ha soppa idag . den goda skaldjursoppa hopakok något :)



Men så mysigt med värme om så från den underbara kakael ugen. Härligt!! Det är FÖR kallt nu alltså .

hoppas allt e bra ute hos er. ni har väl lite mera snö än vi

KRAM fina du

3 Monica:

skriven

Frökex låter som något jag skulle kunna gilla. Bröd är verkligen det svåraste att utesluta ur kosten. Men vill man så går det (väl)

Gillar din nya väska, tuff och ruffig sådär.

Håller tummarna för att ni andra klarar er från magsjukan. har man riktig tur så kan det gå.



Blev kexen goda så skriv gärna ner receptet!



Kramar från Monica

4 Jessika:

skriven

Kikar in och önskar dig en hjärtlig dag till dig och de dina, kram

Kommentera här: