Fint avslut på Österlentripp!

Maken och jag gjorde en liten mysig resa till Österlen i veckan, och jag måste erkänna att jag är helt såld på den delen av vårt land!  Vi hade bokat boende på Kockska Gården, ett mysigt och fint hotell i Simrishamn som låg i närheten av resturanger och små fina butiker. Vi gjorde givetvis utflyktsrutten som ska göras när man befinner sig i de här trakterna, Kåseberga med Ale stenar, Mälarhusen, Sandhammaren, Ystad och ett besök hos Olof Viktors härliga bageri/fik.....Missa för allt i världen inte detta ställe. Vi hade tur med vädret den dagen och kunde sitta länge på gården och vi hann få i oss både smörgås och kaka.
Apotekarens Trädgård måste också nämnas, augustikväll med ljumn temperatur, härlig musik från högtalarna och ett gott vin till deras fantastiska pizza, ja ni hör hur härligt det låter. Och det var faktiskt lika bra som jag beskriver det....en helhetskänsla helt enkelt. 
 
Igår svängde vi inom Åhus innan vi fortsatte resan hem. Såklart ramlade jag in i en jätte fin inredningsbutik, Feliz Design. Fina produkter och en jättetrevlig ägarinna som jag pratade lite med. Det blev ett inköp också, Ernst Kirchsteigers fina hängbord som jag sneglat på ett tag. Till nedsatt pris blev det ett köp och nu hänger det bredvid vår liggfåtölj i läshörnan. Ni förstår att jag är nöjd med både resan och bordet =)
 
 
 
 
1 Helen:

skriven

Så roligt att höra att er svängom på Österlen blev bra. Det låter som ni fått uppleva godbitarna och även hittat egna pärlor. Det går inte att komma ifrån att vädret har stor påverkan av intrycken och det verkar som ni har fått uppleva det goda av allt:) Och du... Vilket fräckt bord... Jag som bor på cykelavstånd till Åhus måste kolla in denna butik, men jag tror det får bli med transportmedel som har utrymme för varor med hem...

2 AnnaHelena:

skriven

Ah - Ernst, har gör en aldrig besviken! :)
Det blev ju jättefint med bordet!

Kram // AH

3 Proforma - Irene:

skriven

Trodde att jag hade skrivit här, Tina men det stannade nog vid tankar bara...
Ni verkar ha haft det fint! Det är så härligt att få byta miljö ibland. Alla pratar och skriver så mycket om Olof Viktors så vi ju tvungna att ta vägen förbi för två år sedan men jag blev inte alls så till mig, nästan lite besviken faktiskt. Kanske hade mina förväntningar trissats upp eller så har jag för mycket annat gott att jämföra med.
Så fint bordet blev på plats! Kul när man får fynda!
Kramar

Kommentera här: