Hej!

Jodå jag lever.....fast våren kunde startat lite bättre. Influensan tog greppet om oss i familjen och hälsade på mer än en gång. Men nu har jag bestämt att vändningen är här och efter allt kan det bara bli bättre dagar. Några större saker är inte på gång hemma hos oss, men man hinner fundera och tänka när man är sjuk, så man blir glad för minsta lilla förändring. Så, lite fjädrar och påskliljor liksom gör det hela faktiskt =)

Som grädde på moset blir man ju överlycklig när paketet från Leilas General Store dimper ner och man blir glad för en vit emaljkanna som går toppen att använda på vår induktionshäll att värma och smälta i. Dottern som också beställde fick sitt förkläde som är invigt väldigt fint. Boken kunde inte motstås heller.....signerad och allt! Glada var vi när vi öppnade de fina sakerna, inslagna i jättefina paket!

Fjädrarna fick bli svarta i år också......

Vi kämpar på med lchf-dieten. Jag gjorde ett litet uppehåll pga problem med hjärtklappning, men fick efter samtal med läkare bekräftat att jag kan fortsätta dieten. Dock är jag inte superstrikt utan håller en "vanlig lchf-diet" numera. Var lite för sträng mot mig själv och tillät knappt några kolhydrater alls innan. Numera äter jag lite fler men vikten går sakta ner ändå och jag mår bättre. Det har faktiskt blivit nästan tretton kg sedan vi startade och jag är nöjd och glad för det. Jag ska fortsätta och försöka ta ett antal kg till, tar små mål i taget och det känns bra så.



När jag kom in från promenaden med vovven idag så hade dottern gjort kaffe med mörk choklad och grädde......vardagslyxigt och mysigt !

Om vi inte ses här mer innan Påsk, önskar jag er alla en fin påsk med  fina dagar tillsammans med nära och kära, god mat och gott godis såklart =) Här blir det att försöka hitta lite goda ersättare till godiset, men det går säkert bra! Kram till er!

foto: tinaminastina.blogg.se
1 Liza:

skriven

Hoppas att ni får vara friska nu! Jag håller fingrar och tår för det.

Så fina saker från Leila, smart med kannan som går ha på hällen. Förklädet är ju hur sött som helst.

Här är det pyntat och klart.. inte mycket men lite påskigt måste det ändå vara.



Önskar dig och de dina en GLAD PÅSK!

Kraaaaaaaam!

Liza

2 Camilla:

skriven

Usch låter inget kul alls med så mycket sjuka.. Men nu kan det väl ändå bara bli bättre :) Vi håller tummarna för det iaf :D



Visst blir man glad när Leilapaketen dimper ner i hemmet.. :D Så finfina saker.. Jag beställde först en rosa hög gryta och en turkos kanna. Efter jag kännt på dom så kunde jag inte låta bli att beställa den vita höga kannan också. Så fina saker och dom används flitigt här hemma. Det fina förklädet är jag också sugen på.. har den långa grytvanten, och då hade varit fint med förklädet också. Eller hur? :)

Ja, man blir ju sjuuuuk när man går in och kikar på allt fint :D



Hoppas ni nu håller er friska och får en riktigt härlig påsk!!

Stor kram!

3 Proforma - Irene:

skriven

Oj, vilken pärs Tina! Det tar på både humör och ork när sjukdomarna avlöser varann! Hoppas ni får hålla er friska resten av året.

13 kg! Du har kämpat på bra! För mig är det bara knappa 9 men jag kämpar också på. Tror förbränningen är sådär, har läst att det kan ta flera månader, upp till ett halvår för en del att få igång den och jag gissar att det är så för mig eftersom det går så långsamt. Håller mig på runt 5 kh varje dag. Har i alla fall förstått att jag inte kan använda för mycket grädde (eller mjölk), då avstannar viktnedgången så kaffe blir det sällan numera. Fast jag tycker ändå det går bra, saknar inte så mycket. Men tur man får äta choklad ibland eftersom jag jobbar med det, så lite mörk choklad får det bli på påskafton.

Fina saker du beställt! Har knappt kollat in Leilas Store än, kan kanske bli nu i påsk när man får några extra dagar ledigt.

Ha nu en fin påsk! Vi ses på Blåkulla ;)

Kram

4 Cattis:

skriven

Va skönt att ni är på benen igen... Håller tummarna nu att bacillerna håller sig borta från er framöver så ni kan få njuta av våren!



Fina saker du har beställt!!



Ha en mysig påsk!

Kjamis Cattis

5 Lebanezza:

skriven

Ha en fortsatt trevlig torsdag :)

6 Susihus:

skriven

Go och glad påsk på dig

7 Jessika:

skriven

Usch alla dessa sjukdomar :(

Låter kanske klämkäckt med "kämpa på, härda ut, det blir ljusare tider". men nånting i den stilen kanske...

Tänkte tipsa om att köra lite höger/vänster med naturella cashewnötter och riktigt mörk choklad som påskgotta. Faktiskt en helt ok kombo :)

Glad påsk/Jessika

8 EMMAS!:

skriven

Hej, vill du göra ett bloglovin byte? :D säg till när du följer mig så följer jag dig på engång :D kram

9 Monica:

skriven

Men så skönt att ha tappat alla dessa kilo som du önskat. Samtidigt som det finns tid för att vara sträng mot sig själv och tid för att unna sig något extra, som till påsken. Främst för att sen orka fortsätta ta tag i saken igen.

Influensan verkar ha bitit sig fast lite varstans i år. På jobbet har det varit nästan tomt ibland för alla mer eller mindre legat hemma.

Hoppas det vänder efter påsk och att vädret ger sig snart och blir lite varmare.



Vågat med svarta fjädrar i påskriset - det ska vara du till det!!!

Ha nu fina påskdagar och skräm iväg alla baciller en gång för alla.

Kramar från Monica

10 ullie:

skriven

usch fy va tråkigt att va sjuka :(

duktiga dej som kämpar på önskar ja haft den orken m finns tyvärr inte.

Så fint med såna grenar till påskriset . jätte snyggt du e så duktig på det. Va heter trädet eller busken ? Vet du det ?





Ja du .. när man e sjuk blir man så himla glad över små saker som kommer med posten

Stort krya på er nu hoppa ni blir bättre KRAM

11 Camilla:

skriven

13 kg.. Wow. Grattis. Jag gick ner 15 för två år sen, men med vanlig mat o promenader. Älskar mitt nya jag :)

Svarta, lilla krukan m påskliljor var jättesöt.. Var är den ifrån? God fortsättning..

Kommentera här: