Lampan på plats.

Igår satte vi upp den nyinköpta lampan. Den ger ett mysigt sken över bänken i köket, dock inte så "randiga skuggor" som jag trodde att det skulle bli. Nöjda blev vi och den ger det där lite enkla, nakna uttrycket som jag var ute efter...alltså kan det väl inte bli mycket bättre än så just nu.

Den fina lampan designad av Ingegerd Råman står fortfarande kvar på önskelistan, men den här känns bra att hänga upp i köket där den kan bli utsatt för stekos mm utan att det gör så mycket.

Takkoppen CableCup är beställd, i svart, och kommer förhoppningsvis i morgon. Det blir nog riktigt bra när den kommer på plats.







Solen skiner och det är sommarvarmt. Jag tog en stund i solstolen på altanen under eken....det skulle jag inte gjort! Det fullkomligt rasade ner ekollon över mig, så jag fick ta mitt pick och pack och ta fram en solstol från garaget och sätta mig på framsidan....i säkerhet=)
I helgen kämpade maken tappert med att kratta upp ekollon från gräsmattan tre säckar fick han ihop, och tydligen är det inte över än =)





bilder: tinas



1 Monica:

skriven

Ha, ha vilken grej med ekollonen. De är fina i en dekoration men inte i huvudet...

Nu har jag tittat på din "nakna" lampa en stund och blivit riktigt förtjust. På rätt ställe är den strålande.



Ha en skön helg - vädret ska också bli strålande och själv åker jag till Milano om några timmar så livet leker.

Kram, kram!

2 mamman:

skriven

Sååå fint det blev med lampan. Den är också en av mina vill ha prylar på min önskelista. På mitt Claes olsson finns sladden bara i vit, går det att köpa den i svart någon annan stans???

3 MissStorm:

skriven

Härligt när sommaren hälsar på igen. Men ojojoj vad mycket ekollon ni har!



Blev snygg med lampan. Ser ut att passa perfekt där.

4 ullie:

skriven

Ha ha nej men oj va många.. ja de e fina men som saggt överallt

Det har varit sånt kanon väder hega elgen o ja har varit inne o jobbat typiskt men men

kram

Kommentera här: