Favoriter i köket.

Favoriter i köket är temat hos Inspirationsfabriken just nu. Jag tänkte dela med mig av mina, kika in här om ni vill se inspirerande och fina bidrag till temat! Här i köket hänger vi, hela familjen. Vi lagar mat både själva och tillsammans, äter,läser,skrattar,kivas, osv. Alltså så är det här det mesta händer. Hos inspirationsfabriken visas favoriter i köket och jag tänkte visa mina, eller rättare sagt några av dem eftersom köket är min favoritplats i vårt hem och därmed blir det mesta som finns där mina favoriter.

Barhänget, muggen med kaffe dricks här och snabbläddringen av morgontidningen sker här också.


För en vecka sedan gick vår ugn sönder.Trogen tjänst i över tio år och förra söndagen gick
innerglaset i ugnsluckan sönder.Ny inhandlades och en ny micro fick också plats på inköpslistan.Vardagslyx föross,micron har varit sönder flera år. Den har blivit veckans favorit!


Hyllan med saker som är bra att ha nära till hands, de pryder hyllan och blir ganska dammiga
och smutsiga, men det är sånt man får ta!!


Kaffepressen och elvispen från Dualit...älskar min visp och den är bra också!


Citruspressen framför betongkrukan med myrten i , jag kämpar med den och den är inte den lättaste växten att sköta enligt mig. Den får passas på och vattnas med måtta, jag kämpar på!


Den runda öppningen får hänga med bland favoriterna också. Maken gjorde det förra hösten och
jag gillar när man kan stå i köket och samtidigt ha kontakt med hallen.


Om jag måste välja EN favorit i mitt kök är det nog ändå vår kaffebryggare som brygger nästan
skrytsamt gott kaffe. Vår moccamaster har varit med många år och fortfarande gör den lika gott kaffe, det är gott betyg det. Den har fått en lite missklädsam gulnad färg på vattenbehållaren, men den jobbar många gånger om dagen, så lite sliten måste den ju få bli!

Detta var mitt bidrag till temat hos Inspirationsfabriken, kika in där och se fler köksfavoriter!

bilder: tinas
1 Proforma - Irene:

skriven

Det är så fint i ert kök, mysigt och jag förstår att ni trivs där! Så ser jag bänkskivan, den svarta... du kanske kommer ihåg att jag frågade dig om den och nu ser jag att den ser så fin ut! Jag tänker på det om inte varje dag så i alla fall varannan. Drar mig för jobbet och om jag kommer att ångra mig. Det är ju inte bara att byta tillbaka! Ska visa maken imorgon...

Kram

2 Alexandra:

skriven

Du har ett sååå snyggt kök! förstår verkligen att ni hänger där ofta.

3 Ingmarie We:

skriven

Vad snyggt köket blev med de nya ugnarna. Jag har också beundrat era bänkskivor. Ni målade dem själva eller hur? Vad för färg använde ni? Hur har de klarat av vardagslivets prövningar (avtorkning, bakning, spill etc.)?

Ha en bra vecka.

4 jenny ~ house of jenny:

skriven

Snyggt i vanlig ordning!



5 MISS ALICIA:

skriven

Hej!



Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där det finns smycken för dig och accessoarer för ditt hem.



Bland annat har vi lägst webbpris i Sverige på Kew Royal Botanic Garden's populära doftljus!



Skäm bort dig själv i höstmörkret, eller varför inte vara ute i god tid med julklapparna?



Välkommen!



Vänliga hälsningar,

www.missalicia.se



PS. Just nu pågår också en tävling!

6 Monica:

skriven

Ja herregud vad skulle man gjort utan sin keffebryggare?

Öppna hyllar är jag stort "fan" av också. Det är fint att ha sina bruksföremål framme och fint att vila blicken på trevliga saker.



Köket är verkligen hjärtat - det måste vara både praktiskt och fint.

Ni verkar ha hittat harmonin i ert kök och fått till det på ett sätt som passar er stora familj. Mycket bänkyta ser ni också ut att ha och det är också bra. De svarta bänkskivorna är supersnygga, det skulle jag också kunna tänka mig.

Det är egentligen MYCKET jag kan tänka mig ha, ha!



Ha en skön måndagkväll

Kram Monica

7 AnnaHelena:

skriven

Å, ert kök är verkligen så fint, så fint...

Tegelväggen, den vita brädväggen, den fina tapeten - kombinationen är jättefin! Sedan är det verkligen så att köket är hemmets hjärta. Det är samma hemma hos oss. Där trivs man bäst!



Kram // AH

8 Malin:

skriven

Så mycket godsaker! Gillar ert kök!

9 Linda:

skriven

Vilket mysigt kök!

10 Jessika:

skriven

Ert kök är grymt. Så rustikt och mysigt! Visst är den fantastisk, MoccaMastern? Jag älskar den oxå, den gör så makalöst gott kaffe. Ha en bra kväll!

11 Cia:

skriven

Hej!!

Har följt din blogg i flera år och den tillhör en av favoriterna. Jag har fått flera inspirationstips från dig, tackar ;). Ville bara tipsa om webbutiken reservex.se, där kan man köpa ny vattenvehållare till sin Moccamaster. Köpte nyligen ett nytt filter till min käksfläkt där och tumme upp för bra priser och snabba leveranser.

Kram Cia

12 Lisbeth:

skriven

Sitter här i soffan och gör en runtur bland Fabrikens alla fina kök. Tänk att det finns så många olika köksstilar! En fundering: hur funkar det med tegelvägg och en miljon fogar över bänkarna?

Ha en riktigt skön helg önskar din Fabrikskollega Lisbeth, med bloggen http://inredningsdesigner.blogspot.com/

13 Johanna:

skriven

Underbart kök ni har! så fina detaljer, betongkrukan och citruspressen är underbara. Kram Johanna

14 cc:

skriven

Hej sötast!



Härliga, underbara, smakfulla bilder som alltid!

♥ din blogg!!!



kram CC

15 ullie:

skriven

Hej fina du !

Vilka mysiga bilder du bjuder på .

hoppas allt e bra hos er.. Tråkigt väder o vi e krassliga så det r inne mys som gäller här



stor kram

Kommentera här: