vecka 8 tisdagstema

Veckans tema är designfavorit, så här kommer några stycken, eftersom jag har för svårt att välja ut EN.  

Håll tillgodo med gamla bilder...




Vår liggfåtölj, en trotjänare som hängt med många år, Le Corbusier Chaise Longue
....dock inte orginal utan en billigare variant.



En av fyra sjuanstolar som fortfarande väntar på att målas om....gamla och välanvända!



Soptunnan från Vipp som jag vann i en tävling....den piggar upp i vårt badrum!




Elvispen från Dualit och citruspressen från Alessi. Elvispen är en klippa i köket...citruspressen är mer ögongodis än vad den är bra=)

Det var några favoriter från mej.....



Mitt bidrag till tisdagstemat hos FABRIKEN, kika in här för att se fler designfavoriter!

1 Nemå:

skriven

Haha vilken häftig citruspress!

2 Monica:

skriven

Dualitvispen står på min önskelista och även citruspressen även som du säger den inte är, så är den snygg när den står där, nog så trevligt!

Kramar

3 tinajo:

skriven

Skulle gärna ha en sådan där Vipp-sopkorg! :-)

4 Proforma - Irene:

skriven

Så mycket fint! Liggfåtöljen har vi också, en för mig och en för mannen! :) Älskar dom... original eller inte! Nej... vi har kopia också! Pläden, den vita ser spännande ut. Vad är det för en?

Kram

5 milla - andante:

skriven

Så mycket fint!! Tänk att du vunnit den härliga soptunnan:)

Nästa gång ska det bli en Dualit för mig också!



Fick nästan en tår i ögat när jag såg bilderna på Totte och dottern... sååå söt han är!!!!



KRAM du goa!

6 tina:

skriven

Irene: Visst är liggfåtöljen en favorit, och lika omtyckt fast den är en äkta kopia =)!

Pläden är köpt till ett mycket bra pris hos Jysk i höstas...mjuk och go att svepa om benen!kram!!

tina

7 jenny ~ house of jenny:

skriven

Jag tycker sjuan stolarna faktiskt är snygga i den bruna färgen...



Puss!

8 ullie:

skriven

Hej hej ! Hoppas allt e bra?

Jätte fina saker som alltid. Ja du .. det kan va svårt att välja bland favoriterna du har många fina. '



kram kram

9 Nanna:

skriven

Ska du måla om sjuan stolarna? De är ju superfina i den färgen de är... tycker jag! Tänk bara på att det är svårt att hitta 7anstolar orginal som är gamla och i orginal skick. De är värda väldigt mycket mer i orginal skick än omålat. Bara så du tänker på det.

10 milla - andante:

skriven

TACK Tina!!!:)

11 AnnaHelena:

skriven

Så många fina designfavvisar du har!

Vipptunnan var väldigt fin i turkost,tycker jag!



Kram // AH

12 Camilla:

skriven

Snygga designfavoriter kan man hitta hemma hos dej, det är en sak som är säker :D



Ha en riktigt trevlig helg!!

Kram

13 Tina // peppar och vanilj:

skriven

Åh du har verkligen många godingar du Tina =)



KRaM Tina

14 Susanne [Snusans inredningsblogg]:

skriven

Så fina favoriter! Le Corbusiers Chaise Longue skulle jag gärna ha här hemma...

Kommentera här: