tulpaner och diskmaskin....





Maken kom hem med tio vita tulpaner...han vet vad jag blir glad av! Fredagseftermiddag och lite fika med ungdomarna har vi nyss klarat av, det blev en supergod semla till kaffet. Har också hunnit med ett läkarbesök idag och fått konstaterat en ny UVI...jag vet inte hur många urinvägsinfektioner jag haft de senaste månaderna så nu är det dax igen för en ny kur penicillin.



 
Nu är det i allafall fredag och jag ska vila medan resten av familjen får stå för mat och disk....helstekt fläskfilé, potatisgratäng och Jensens Whiskeysås står på menyn, disken handdiskas numera eftersom diskmaskinen dragit sin sista suck! Jakten på en ny får starta i helgen på nätets vitvarubutiker. 

Ha en fin helg allesammans!

1 Monica:

skriven

Här står tulpaner också på bordet - fast självköpta.

Jag har turen att aldrig haft urinvägsinfektion. Det är precis som att har man väl fått det en gång så är man fast i "urinvägsträsket" Tråkigt!

Bra val att låta familjen sköta middagen - ditt bidrag kan ju bli att berätta roliga historier från soffan - någon måste ju stå för den trevliga stämningen och kanske får du något annat att tänka på!

Kanske...

Hoppas medicinen hjälper snabbt.

Ha en skön fredagkväll i hemmets vrå.

Kramar

2 Tina // peppar och vanilj:

skriven

Underbara tulpaner ♥



Visst saknar man diskmaskin!? Vår är inte trasig med var urkopplad ett bra tag när luckor och täcksidor har varit bortmonterade för att sprutlackeras (vi har diskmaskinen upphöjd så det var lite speciellt att ta loss)



Nu är den på plats igen och det kändes väldigt lyxigt att köra första omgången!



Hoppas att du piggar på dig snart Tina. Det tänker jag i allafall försöka med, jag är superförkyld jag...



KRaM Tina

3 Camilla:

skriven

Usch.. vad tråkigt med urinvägsinfektion. Har du provat med tranbärsjuice? Nu måste jag verkligen ta i trä. Men jag har inte haft ngn uvi sen jag var liten. Men så dricker jag ngt syrligt rätt ofta (som tranbärsjuice).

Tråkigt också med diskmaskinen. Vår gick också sönder förra månaden. Det finns ju roligare saker att lägga pengarna på ;)



Men men.. du har ju fräscha vita tulpaner hemma, det piggar alltid upp :D

Och jag hoppas du får en helt underbar helg!!



Kram

4 Liza:

skriven

Men så trist att du har fått urinvägsinfektion, hoppas att kuren hjälper och du blir frisk igen.

Har köpt mina vita tulpaner själv idag - ja, det blev en bukett rosa rosor också..

Ha en härlig helg!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

Liza

5 Proforma:

skriven

Tulpaner är min favoritblomma och jag har alltid vita tulpaner hemma!

Tråkigt med UVI, det har jag aldrig haft! Du får trösta dig med en semla till i helgen, det som är så gott!

Trevlig helg!

Kram

6 Cattis:

skriven

Vilken snäller make du har som kommer hem med vita fina tulpaner!! Det gillar man alltid....



Hoppas UVI försvinner efter din lilla kur av piller!!



Ha en underbar helg!

Kjamis Cattis

7 Moster i Blekinge:

skriven

Vilken otur du har. Har du nu fått en riktig Kur som tar det? Hoppas de har tagit urinodling på bakterierna så du får rätt medicin o slipper detta. Vi önskar er en trevlig Helg: Ulla o Stig

(PS Tack för receptet på kakan vi fick DS).

8 ullie:

skriven

Men vilka fina bilder du tagit .. Och blommorna.. snäll make du har :))

Åh din stackare det e så hemskt att få sånt jämt.. skickar en krya på dej kram

Ha en jätte skön helg

Kram på dej

9 ullie:

skriven

Men vilka fina bilder du tagit .. Och blommorna.. snäll make du har :))

Åh din stackare det e så hemskt att få sånt jämt.. skickar en krya på dej kram

Ha en jätte skön helg

Kram på dej

10 Linruz:

skriven

Vad gulligt av honom att komma hem med blommor.

Inte kul med alla UVI hoppas denna nu är den sísta.

Ta hand om dig

Stor kram

Lina

11 Frida:

skriven

Min diskmaskin gick sönder för ett år sedan men jag struntade i att köpa en ny. Det är något kontemplativt över att diska för hand. Och är man bara två, som vi är, kändes det nästan överflödigt. Minns dock "chocken" de första dagarna utan :-) Man är ju lite knasig som människa. Lycka till i er jakt!

12 milla - andante:

skriven

Ingen diskmaskin och urinvägsinfektion på det... Mot UVI brukar jag dricka citron dagligen i förebyggande syfte och det har verkligen fungerat länge nu, för mig som också fick UVI jämt!



Gullig make du har!!

KRAM

13 AnnaHelena:

skriven

Diskmaskin, tvättmaskin, dammsugare, hårfön...Jag vet inte vilket som är värst när det går sönder...(Ja, ok, hårfön är ju inte så dyrt iaf). Man är otroligt beroende av alla maskiner man har runt omkring sig. Och de SKA bara funka!!!



Kram // AH

14 Niko på Blogvertiser:

skriven

Hej!



Vi på Blogvertiser vill inbjuda dig till vårat nätverk av bloggar där du har möjlighet att tjäna pengar genom att skriva recensioner och omdömen åt våra annonsörer.



Efter att ha besökt din blogg tycker vi att den har ett bra upplägg och innehåll som våra annonsörer troligtvis skulle uppskatta.



Blogvertiser har i dagsläget väldigt många bloggar och annonsörer men vi är alltid i jakt på nya kvalitetsbloggar som vi kan hjälpa tjäna pengar genom vårt nätverk.



Vanligtvis så betalar en blogg post allt mellan 50-1000 kr beroende på bloggens trafik och kvalité. Annonsören bestämmer om ett ämne som du ska skriva om men det är helt upp till dig och bestämma vad du skriver och känner du att informationen inte är intressant för din blogg så kan du neka uppdraget utan några som helst problem.



Om detta låter intressant så får du gärna gå in på vår hemsida (http://www.blogvertiser.se) och läsa lite mer eller kontakta mig per mail så kan vi personligen berätta lite mer.



Fakta:



Du kan tjäna pengar!

Du bestämmer om du vill blogga om uppdraget.

Uppdragen kan ta allt mellan 5-30 minuter och skriva



Med vänlig hälsning

Niko Lupala

www.blogvertiser.se

15 Susihus:

skriven

Så härligt med lite tulpaner. Visst blir världen vackrare med snittblommor! Hoppas att du kryar på dig och att ni hittade en ny diskmaskin.

Kram på dig

16 K:

skriven

Ett tips från en som VAR ofta drabbad av UVI. Kissa klart, sitt kvar en stund och så kommer det några droppar till. Det gäller att tömma blåsan ordentligt. Och du, kissa efter mys med maken ;-) Lycka till!/K

17 Kristin gager:

skriven

Tulpaner är det absolut bästa och billigaste sättet att sätta lite guldkant på rummet.

Kommentera här: