Stjärna av bambupinnar...

Nu har jag också hakat på det här med DIY! Inspirerad av Weronica blev det en stjärna som gjordes av gamla bortglömda dekorationspinnar av bambu som stod inklämda långt in i förrådet. Jag höll och dottern knipsade och knåpade med ståltråd....jodå, fint tycker jag=) Nu återstår att hitta rätta platsen till den, så länge får den stå bredvid vår lilla julbock fick en färgdusch i vitt i helgen. Den blev fin med lite färg på halmen och snöret.



Klapparna är inhandlade sånär på någon lite sak, maten ligger i frys och kyl, lite bakning återstår och köttbullarna ska rullas. Man anar att julen är nära, önskar bara att den lilla yttepytte snön fick ligga kvar!



Den här finingen bor numera i vår liggfåtölj. Sprang på den i en butik, Magasin, här i Jönköping som har tillfälligt öppet kring jul. Kudden är från DAY och till riktigt bra pris...kan man låta bli då?En lite tidig julklapp till mig själv från tomten =)



foto: tinas

1 Weronica - En mammas dag:

skriven

Så fin den är! Jag var ute i förrådet och kollade bortglömda orkidépinnar, men fann inga - får nog ta ett nytt varv :) Allt gott i juletid!

2 TiniTott:

skriven

Wow den blev snygg, vilket roligt tips. Ska jag kanske försöka mig på med =)

3 Proforma - Irene:

skriven

Men så enkelt egentligen, varför kommer man inte på sånt själv!? (alltså jag) Jättefin stjärna, en sådan vill jag ha nånstans. Gillar din nya kudde också, fin färg mot det svarta!

Önskar en fin julhelg redan nu! God Jul!

Kramar

4 jenny ~ house of jenny:

skriven

Stjärnan blev jättefin! :) OCh kudden är snygg som snus! :)



5 Malin Inspiration & design:

skriven

Superfint!! :)



Kram Malin I&D

6 ullie:

skriven

Blev Jätte fint. vi kommer fira jul i HAbo =) Ville önska dej en skön jul

må så gott det går och njut



Stor kram fina du

7 Monica:

skriven

Hela december unnar jag mig några småsaker som blir som små julklappar till mig själv - perfekt förevändning att det snart är jul

hi, hi.



Din stjärna blev jättefin, kul när man kan dekorera med det som man redan har hemma men med en ny tvist. Då känns det bättre när man unnar sig det där extra i affären!

Hörs vi inte mer innan jul så vill jag önska dig en härlig sådan med familjen, god mat och några julklappar!

Stor julkram från Monica

8 mo:

skriven

Finfint vännen, kul med pyssel som inte är så väldigt avancerade o ändå blir så fint.

Vill önska er alla en underbar jul och ett gott nytt år, kramar

9 Jessika:

skriven

Så enkel och snygg! Passar så bra in hemma hos er!

Ha en underbar jul, må och mys!

Kommentera här: