vecka 47 SÖNDAGSBILDEN



MITT BIDRAG TILL SÖNDAGSBILDEN, KIKA IN HOS FABRIKEN FÖR ATT SE FLER....



Tänkte jag skulle dela med mej av recept på en god röra till pepparkakorna. Den obligatoriska kombinationen grönmögelost och pepparkakor är ju fortfarande supergott, men MONICA tipsade om en jättegod lite söt röra som passar jättefint till pepparkakorna och glöggen!

Tack Monika för tipset!

25 g. smör
125 g. philadephiaost
3/4 dl. florsocker
1 msk. apelsinsaft
1/2 tsk. kanel
Smält smöret - låt svalna.
Vispa ihop övriga ingredienser gärna med elvisp.
Rör ner smöret


Supergott och smidigt !



1 House of Jammi - blogg och webshop:

skriven

Vilket toppentips. Speciellt till mig som inte gillar grönmögelost.

2 Helene:

skriven

Det lät ju gott !!

Önskar dig en fin första advent.

Kram Helene.

3 amanda wallin:

skriven

ge tips på vad man kan önska sig i julklapp så får du en länkning på min blogg! ;)

4 Liza:

skriven

Låter kanongott!

Kraaaaaam!

Liza

5 Alexandra:

skriven

Mmmm, det måste jag testa ;)

6 Monica T.:

skriven

Ha,ha vad kul att du sprider vidare det goda - hoppas denna röra blir nästa trend!

Hoppas ni haft en skön advent och klämt en och annan lussebulle också. Vi är just på väg att sätta oss med adventsfikan, väntar bara hem mannen efter hundrundan!

Må så gott!

Kram

7 Anna:

skriven

Låter smarrigt, det måste jag testa!

8 maria:

skriven

Lät jättegott, ska jag testa :)

Hoppas ni haft en mysig första advent !

kramar

9 Ylva:

skriven

låter helt otroligt gott!! lite som glasyr på morotskaka. Det är ju alltid glasyren som är godast :)

10 milla-andante:

skriven

Tackar för det receptet, det låter mumsigt!!

Ja, kylan sätter sig i kroppen... borde inte vi som har det så får ett recept av farbror doktorn på en resa varje vinter till varmare breddgrader!??



KRAM

11 Milla:

skriven

Det där låter jättegott, kanske man kan klara av även här, skratt:)

Ha en bra dag.

Milla

Kommentera här: