Lite påsk...

Vi har längtat efter påsken, som alla andra givetvis. Man har sett fram mot lite långledighet tillsammans och med vänner och släkt, men som det ser ut nu så verkar det bli en påsk i isoleringens tecken.....Magsjuka/vinterkräksjuka i konspiration med en elak förkylningsbasill har hittat hem till oss ...säjer blara blä! Jag är på benen men får börja ta tag i tvätt och lite röj här hemma, eftersom allt blir efter när fler ligger sjuka samtidigt.

Iallafall...påsken kommer ju i vilket fall som helst och lite pynt fick jag upp i helgen. Det blir inget överdådigt precis men lite fjädrar och nån höna har hittat fram =)

Resten av det lilla påskpynt vi har får nog ligga nedpackat där det ligger.
















Nu ska jag sätta lite fart och laga mat till dom som vill ha....sen blir det VILA!!

Ha det gott goa ni!

bilder: tinas privata


1 Liza:

skriven

Fy, usch och blää för magsjuka! Hoppas verkligen att det går fort över!

Fina påskbilder - har inte heller mycket pynt till påsk. Åker vi ut till stugan så blir det väl lite pyntning där också.... om vi kommer fram för all snö!

Kraaam och krya-på-er!

2 milla:

skriven

Men fy vad trist att tillbringa ledigheten med sjukdomar;(

Påskpynt har jag också måttligt av,här med;)

Gillar ditt & speciellt de fina orden;) Ha det så bra & krya på er.Kramar Milla

3 mo:

skriven

Hej gumman...o jag lider med er, vet ju vad det vill säga att ligga i magsjuka...urk, fy o bläääää....hoppas ni frisknar till snabbt som tusan.



Jadu, jag har hållt mig långt från datorn nu ett tag, har ju fixat i ordning mitt o L:s rum..o sen hade vi gäster i Lördags, heeeela dagen gick åt till att fixa vår trerätters middag..hihi, det tar ju alltid tid...Får ju alltid lite extra eld i baken när det vankas kalas/fest o dyl..så jag var ju ute i trädgården o krattade o försökte få lite ordning där, o sen skulle fönstrena putsas..o ja överdragen till sofforna tvättas..o du vet hur man är. Nu blir det ju kalas på Fredag oxå, o ja C:s syster o dotter kommer på Torsdag så denna veckan försvinner ju i ett kalasande.....Trevligt men ack så skönt när det är över.....L är hemma, han är ledig i lite mer än två veckor, o det är ju trevligt, fast konstigt, man har vant sig vid att bara vara fyra i vardagen....



Så ni har börjat med badrummet nu, vad kul, meeeeen jag vet hur jobbigt det är när man är mitt i det, då kan man hålla sig för skratt...SKa bli kul att se när det är klart. Vinsten (grattis) kom ju väldigt lägligt :) Jag vinner heller aldrig, suck, fast jag är inte med o tävlar heller iofs ;)



Mysigt med ert påskpynt, brukar ju med vara rätt måttlig med det, räcker så bra så....



Krya nu på er allihopa o hälsa, många kramar (på långt avstånd, vill ju inte bli sjuk ingen ;)

4 Camillasnyahem:

skriven

Nejmen stackare! :( Hoppas ni hinner bli bättre. Kram!

5 Annas inspiration:

skriven

Hej!



Nää fy för vinterkräksjukan,

hoppas ni alla snart är på benen.



Snyggt du fixat som alltid,

hoppas ni mår väl till påsk!



Stor kram

6 House of Jammi - blogg och webshop:

skriven

Åh vilket elände, det är verkligen pest med kräksjuka. Hoppas att ni blir bättre snart. Snyggt påskpynt har ni i alla fall, även om inte allt är uppe.

7 Cattis:

skriven

Usch va tradigt med kräksjuka..inget skoj alls! Hoppas ni blir friska snart igen...

Fint du har gjort där hemma!!



Kika in till mig om du vill vara med i en tävling!

Kjamis Cattis

8 Cattis:

skriven

Usch va tradigt med kräksjuka...inget skoj alls!!

Hoppas ni blir bättre snart!



Va fint du har gjort hos er!!



Kika in till mig om du vill vara med i en tävling!

Kjamis Cattis

9 jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

skriven

Nämen va trist! Hoppas ni hinner tillfriskna något till helgen iaf! Det är ju ändå några dagar dit...



Kraaaaaaaaaaaaam!

10 Linruz:

skriven

Fy för den otäcka kräksjukan.

Förstår att du är sliten.

Påskpyntet är precis lagom om du frågar mig.

Hellre lite kvalitet än massor krafs.

Ta hand om dig nu och hoppas att ni alla piggnar till så ni kan njuta ngt av påsken.

Kram kram Lina

11 Annette:

skriven

Så tråkigt att bli sjuk vid påsk. Hoppas ni snart kryar på er. Fint pynt har du fixat.



Kram Annette

12 ullie:

skriven

urk nej men åh va trist.!! Hoppas ni alla blir lite piggare till själva helgen så ni får mysa lite tillsammans.

Ser ju att du fick fram lite pynt ja fint som vanligt =)

Stor kram till er alla och piggna till.. tack för ditt med på min blogg.. kul KRAM

13 Vicke:

skriven

Fy bubblan för -------- (vågar inte ens skriva ordet då känner jag mig så illamående;) Krya på er och hoppas ni får en fin påsk trots --------!

Kram

14 Anna:

skriven

Men va trist att ni blivit sjuka, hoppas ni kryar på er!!!

Själv kommer jag har fullt upp i påsk, syster med familj på besök hela påsken och imorgon skärtorsdag blir det kalas och hela huset fullt med folk!

15 HUSnrNIO:

skriven

Nä usch för att vara magsjuk och att sen dessutom ha rejäla förkylningsbaciller på det måste ju va rejält jobbigt. Hoppas ni får en lugn coh mysig påsk tillsammans i familjen trots sjukan. Krya på er.

16 InneoUte-Malin:

skriven

Tjusigt påskpynt. Gillar de små skyltarna.



Krya på er!



Gad påsk!

17 Home of Nina:

skriven

Vad fint du har påskat! Hoppas du snart krya på dig och får en Glad påsk! Kram Nina

18 Tina // Peppar&Vanilj:

skriven

Jag hoppas innerligt att ni får en fin påskhelg Tina :)Med hälsan på er sida och ett skönt flyt i renoveringen... ;)



K R A M // T i n a

19 Karin:

skriven

Fy för kräksjuka.

Snyggt påskris, gillar den vita vasen.



Glad Påsk!

20 Annelie:

skriven

Var kommer tagsen ifrån?!??

ursnygga

21 Anna:

skriven

Hej!

Halkade in på din blogg av en ren slump... Måste bara fråga var du har köpt dom supersnygga balkonglådorna?? :) /Anna

Kommentera här: