Förkylningstider....

Så var det dax! Jag har fått höstens första förkylning.....en hals som värker och en näsa som rinner samtidigt som den börjar gå över i en rödaktig nyans, får be maken köpa hem mjuka näsdukar att snyta nosen med=)

Dottern och jag ligger i varsin soffa och slötittar på tv, ett inspelat Morden i Midsomer har vi sett och jag har kastat avundsjuka blickar på pläden hon norpade åt sej, en mjuk gosig pälspläd i fuskmaterial. Jag fick en idé....efter att ha slötittat igenom dagens utbud av reklam, blev det ett samtal till maken som fick i uppdrag att ta en sväng inom Jysk innan han åker hem idag. Och, nyss ringde han och meddelade att en pläd i vit pälsimitation är på väg hem...Snäll make man har! Och det var erbjudande just nu, 150kr! Så nu kan dottern ligga under sin pläd och snörvla, jag har en alldeles egen fuskpälspläd att svepa in mej i ;)



bild: Jysk
1 jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

skriven

Här är det oxå förkylningar. Den kvinnliga delen har familjen har drabbats.



Pläden ser hur mysig ut som helst, och billig! =)



Puss!

2 Monica T.:

skriven

Så mysigt!

Fast det är inte så mysigt att vara förkyld precis.

Pojkarna här hemma går och hostar hej vilt och själv börjar jag också få känningar av snuva. Mjuka näsdukar är bra, börjar man använda dem med en gång slipper man förhoppningsvis bli röd och ful om näsan.

Krya på dig under mysfilten - pussa maken till tack får kanske vänta några dagar...

Kram Monica

3 jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

skriven

Pst! Du har en award att hämta inne hos mig…

Puss!

4 Att se livet från solsidan:

skriven

Hej!



Förkylning är defenitivt ingenting att ha, men pläden såg inte dum ut, om man nu ändå måste ligga.



/Anna

Kommentera här: