Tänk om...

Leker med tanken lite bara....tänk om vi hade kunnat leja bort en del stora arbeten här hemma(badrumsrenovering) så man både slapp göra det själv och få bli klar utan att en massa annat hela tiden ska pocka på uppmärksamheten. Vår badrumsrenovering går verkligen i slowmotion......och nu börjar trädgården också vilja ha en himla massa uppmärksamhet....

Jaja...det blir nog bra till slut. Ibland blir man bara lite trött och drömmer om ett nybyggt hus med en trädgård som sköter sej själv......låter jag gnällig?? Var bara tvungen att få ur mej det...det blir nog bra när det blir klart, både badrummet och trädgården! =)




Här kommer lite fina inspirationsbilder på härliga uteplatser och altaner!

















bilder: expressen leva&bo


1 Alexandra:

skriven

Vilken härlig altanplats!Drömma får man göra.

2 Linruz:

skriven

Klart man får drömma.

Underbara uteplatser. Åhhh vad jag längtar efter den ljumna kvällarna.

Kram kram Lina

3 InneoUte-Malin:

skriven

Förstår verkligen vad du menar. Det är ingen slut på arbetet... och vi bor ändå i ett nybyggt hus...



Underbara inspirationsbilder!

4 Mrs. b:

skriven

Vilka fina inspirationsbilder!

Ja du, det är samma sak här. Och då bor vi ju i ett nybyggt hus. Det är så mycket som återstår, som inte är färdigt. Trädgård t.ex.

Vi ska t.ex. försöka få byggt vårt förråd/dubbelcarport i år. Visst, vi skulle förmodligen fixa att bygga själva, men nu tar vi in offerter på det - mycket just för att tid faktiskt är värt rätt mycet det med. Men vi får väl se - jag lär få hicka sen när vi får in offerterna... :-)

5 Inredning hos nord:

skriven

Jag förstår precis vad du menar. Vi tog förvisso in hjälp när vi byggde vårt lösvirkeshus. Men det tog mycket kraft och energi ändå. Nästa hus blir definitivt ett nyckelfärdigt hus.

Vilka härliga bilder!

Kram

Helena

6 Anna:

skriven

Gnälla måste man ju för göra, det är en männsklig rättighet :)

Härliga bilder! ettan var verkligen ljuvlig OCH "soffan" på bild nr 3 tänkte faktiskt vi göra här hemma när vi bygger ut vår altan :)

7 Tiina Sjölund:

skriven

Ni är inte ensam om att drömma.

Vårt badrum har varit utrivet i 1 år nu & man kan väl inte mer än längta tills det blir klart.

I efterhand inser man att det skulle ha varit 1000 gånger bättre om man inte gjort det själv.

Men har man väl börjat själv vill man slutföra själv!

Lycka till med badrummet!

8 Karin:

skriven

Härliga bilder du bjuder på. Tack för det!!

9 Home of Nina:

skriven

Ska bli spännande att se lite bilder ifrån ert badrum senare. Tvi, vi har precis rivit ut vårat och har byggdamm precis överallt!Suck. Kram Nina

10 Proforma - Irene:

skriven

Rom byggdes inte... osv! :) Fast jag vet precis vad du menar, man vill ju att det ska bli klart NU! Och när det är klart så kommer nästa, det bara rullar på! Ja, ibland är det gott att få ut sig det, det lättar lite! Och jag är övertygad om att det blir hur fint som helst... när det är klart :)

Kram

11 Emma:

skriven

Känner igen känslan:) Men det kommer bli så snyggt när det e klart...rom byggdes inte på en dag;) Natti natti, kram

12 Pernilla Gravid i vecka 28:

skriven

Förstår precis hur du känner! Här hemma händer inte mycket för tillfället då jag är sjukskriven, så trist! Finns så mycket att göra men vi hinner inte med! Att leja in folk kostar ju faktiskt en del också så man får väl nöja sig med att det tar "lite" tid.



Fina bilder förresten!



Kramar Pernilla

13 milla:

skriven

Hallå, ...har börjat på nytt. Inte så mkt inredning mer personligt.

Ha det gott. Milla

14 ullie:

skriven

Hej Tina!

vilka fina inspirationsbilder =) . Klart att man måste drömma sej bort. Tyvärr e vi väl lite för gnälliga i bland =) Tyvärr finns inte tid till allt som man vill hinna eller orka med och då blir det lätt så. Hoppas att ni klarar ut det på bästa sätt stor kram

15 Anna:

skriven

Jag förstår också hur det känner.

Drömmen med vårt renoveringsobjekt sprack en månad efter att vi köpt huset då jag blev av med jobbet.

Då det var mitt första jobb hade jag inte rätt till a-kassa.

men sånt är livet och som tur var klarade vi iallafall att behålla huset :)

man måste se det positivt.



Måste säga att ni har det väldigt fint hemma och man kan inte se någon skillnad mot om det hade varit hantverkare som hade gjort allt

16 tina:

skriven

Anna! Hej...tack för din snälla kommentar! Vad tråkigt med ditt jobb...tur ändå att ni klarar av att behålla huset! Man får ta lite, lite i taget och bli glad för det...Jag känner igen det där med ekonomin, jag är ju hemma som sjukpensionär så jag vet hur det är, en tredjedel av det jag skulle tjänat som fullbetald förskollärare har jag idag efter tio år som sjukpensionär.



Vi har ju gjort en del på vårt hus och satsat på det...men man har ingen sjö med pengar att ösa ur! Därför blir det budgetlösningar och man får önska sej de där inredningssakerna när det är födelsedagar och köpa när det är billigt! Hoppas allt löser sej för er och att du får ett jobb som du trivs med!



Kramar/tina

17 Sandra | Inspirera Mera:

skriven

Vilka underbar inspirationsbilder!

Kommentera här: