kladdkaka som fredagsmys!



Här har vi just stoppat i oss en bit kladdkaka med vispgrädde för att fira att det är helg! Vädret är underbart och man bara njuter av sensommaren som gärna får stanna länge=).

Jag tog några bilder på kladdkakan som blev över när dottern och hennes kompisar hade fikat....nu har de intagit gillesstugan och ska ha tjejkväll....mysigt! Handduken med kladdkakereceptet hittade jag på Rusta i somras....fick med den och en likadan fast med blåbärsmuffinsrecept.....kul att matcha med likadan kaka =)=)

Nu ska jag ta en koll med maken när han kommer hem......ikväll blir det nog som de flesta fredagskvällar....tvsoffan...undrar om det inte började sändas Morden i Midsomer på 3an ikväll....måste kolla!


Ha en härlig helg allesammans.....











bilder:tinas


1 Camilla(s nya hem):

skriven

Åh vad gott! Vilken mysig fredagskväll... :) Hoppas hela helgen blir fin!

2 Proforma - Irene:

skriven

Så gott med kladdkaka! Nu blev det svårt... äppelpaj eller kladdkaka :)

Trevlig helg!

Kram

3 Mrs. b:

skriven

Ser gott ut det där! Vi har planerat in äppelkaka i helgen :-)

4 Annika:

skriven

Åh, nu blev jag jättesugen på kladdkaka! :) Måste baka en imorgon. Hoppas att du och maken får en mysig TV-kväll! Kram!

5 Dahlarna:

skriven

Vilka FINA bilder på kladdkakan & den fina kökshandduken! Mmm blir riktigt sugen. Vi firade fredagseftermiddagen med nybakad blåbär & hallonpaj istället :-)!



Hoppas att du får riktigt skön helg!

6 Maria:

skriven

Mums!!! Jag och kidsen bakade kladdkakemuffins, det var också gott kan jag lova=)

Kram på dig hoppas du får en super bra helg!!

7 EVA:

skriven

Åhhh så gott ! Nu är det lite mindre fika som gäller för oss...LCHF !!! Så nu gäller det att få bort sockerbehovet...suck



Ha en härlig helg !

***

KRAAAM EVA

8 Liza:

skriven

Mums! Ska baka i eftermiddag.. kalas till veckan så det gäller att ha någonting att bjuda på.

Handduken är ju superläcker.. var finns den??

Ha en riktigt skön helg!

Kram/Liza

9 jenny:

skriven

Ojojoj va gott det såg ut! Kan tänka mig att det smakade underbart. Sitter här o dreglar...



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

10 elinor:

skriven

Kladdkaka är ju skitgott :D

11 HUSnrNIO:

skriven

Kul handduk:) Här hemma har jag skrivit ut receptet på fotopapper och gjort en liten tavla som hänger i köket utav det. Perfekt när man har en liten dotter som älskar att baka, "kan själv" och storgillar kladdkaka. Ha en bra dag.

12 Malin:

skriven

Hej!

Den där handduken där de stod KLADDKAKA på, och recept?

Vart är den köpt och pris?

Superbra blogg du har <3

Kommentera här: